در نخستین رویداد صنعت دانش بنیان اعلام شد:

وزیر علوم: «مزیت سازی» را به جای مزیت نسبی در دستور کار قرار دهیم

عصر معدن- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما راهی جزو سرمایه گذاری برای توسعه علم و فناوری در کشور نداریم تا با استفاده از علم و فناوری بتوانیم به قدرت، امنیت و منابع جدیدی دست پیدا کنیم.;

وزیر علوم: «مزیت سازی» را به جای مزیت نسبی در دستور کار قرار دهیم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایمیدرو، محمدعلی زلفی گل امروز پنجشنبه در نخستین رویداد ملی صنعت دانش بنیان، افزود: اگر ما فناوری‌های جدید را در اختیار خود نداشته باشیم و در صنایع به آنها بی‌توجهی کنیم به راحتی قدرت خود را در جهان از دست خواهیم داد.

    وزیر علوم تحقیقات و فناوری اظهار داشت: امروز  کشورهای پیشرفته در دنیا با استفاده از علم و فناوری قدرت خود را افزایش داده است،زیرا کشورهای پیشرفته به دنبال استفاده از قدرت نرم و ارزان هستند تا بتوانند با استفاده از علم و فناوری به پیشرفت‌های زیادی دست پیدا کنند.

    زلفی گل تاکید کرد: سرمایه‌گذاری و صادرات علم و فناوری هم اکنون در دنیا جاذبه زیادی دارد و سرمایه بشری و سرمایه‌های اجتماعی امروز به تبع علم و فناوری اهمیت پیدا کرده است.

    وزیر علوم  تحقیقات و فناوری یادآور شد: با توجه به نوع نگاهی که در دولت سیزدهم وجود دارد، هم اکنون بسترهای مناسبی برای ارتباط بین دانشگاه‌ها پارک های علم و فناوری و صنایع مختلف به وجود آمده است تا بتوانیم از این ظرفیت برای توسعه پایدار کشور استفاده کنیم.

    ارتباط مراکز علمی و صنعت

    وی تاکید کرد: یکی از بهترین مسیرها برای دست پیدا کردن به صنعت پیشرفته دانش بنیان ارتباط بین دانشگاه، پارک های علم و فناوری و صنایع مختلف است تا بتوانیم در این راستا از ظرفیت‌های هیات های علمی جوان دانشگاه‌ها بیشتر استفاده کنیم، زیر آنها شایستگی‌های علمی دارند و در این بستر می‌توانند به خوبی نقش آفرینی کنند.

    وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: تشکیل انجمن‌های علمی در دانشگاه‌ها هم اکنون فعال شده تا با استفاده از صنعتگران، دانشجویان و متخصصین صنعتی بسترهای دانش بنیان را ترویج کنند و با حضور دانشجویان در پارک‌های علم و فناوری این ارتباطات می‌تواند زمینه فرصت‌های مطالعاتی را به وجود آورد تا این فرهنگ جدید در کشور بتواند به صورت مادام العمر  نقش خود را ایفا کند

    مزیت سازی

    زلفی گل بیان کرد: امروز کشورهای پیشرفته در دنیا مسیر خودشان را از طریق استفاده از علم و فناوری دنبال می‌کنند تا متفکران کشورهای پیشرو در این زمینه بتوانند با مزیت سازی به علوم و فنون پیشرفته جدید دست پیدا کنند.

    وزیر علوم تحقیقات و فناوری در پایان از برگزاری نخستین رویداد ملی صنعت دانش بنیان و دست‌اندرکاران آن قدردانی کرد و گفت: باید برگزاری این رویداد را به فال نیک بگیریم زیرا این نشان دهنده نگاه ویژه دولت مردمی به توسعه علم و فناوری‌های جدید و توسعه صنعت دانش بنیان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر