با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری؛

رگولاتور و دینام تولیدی شرکت دانش بنیان ایسکرا در کاشان رونمایی شد

عصر معدن- رگولاتور (تنظیم‌کننده) و دینام تولیدی شرکت دانش بنیان ایسکرا اتو الکتریک که برای نخستین بار در ایران بومی‌سازی شده است، روز دوشنبه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام رونمایی شد.;

رگولاتور و دینام تولیدی شرکت دانش بنیان ایسکرا در کاشان رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر معدن» به نقل از ایرنا، ستاری و آقامحمدی همچنین از فعالیت‌ها و 20 طرح بومی‌سازی شرکت دانش بنیان ایسکرا در شهرک صنعتی امیرکبیر کاشان بازدید کردند.

    معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران با یادآوری فعالیت افزون بر هفت هزار شرکت دانش بینان در سراسر کشور، اظهار داشت: شرکت ایسکرا اتو الکتریک یکی از شرکت‌های نمونه‌ دانش بنیان است که در حوزه تولید و ساخت قطعات خودرو فعالیت می‌کند.

    ستاری خاطر نشان کرد: معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری تلاش کرده محیط کسب و کار جدیدی در شرکت های دانش بنیان در کشور ایجاد کند و امیدوارم با تداوم سرعتی که پیشرفت کرده ایم شاهد اتفاق‌های مطلوب‌تری باشیم.

    وی ادامه داد: در خصوص کاشان نیز همینطور است و فعالیت‌ها، شرکت‌ها و فناوری‌های جدید در این شهرستان مایه خرسندی است.

    معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افزود: امروز موضوع خانه‌های خلاق در کاشان مطرح است که به خاطر سابقه زیاد شهرستان در این حوزه می توان بسیار موفق بود.

    ستاری اظهار امیدواری کرد که همه خانه‌های قدیمی بتوانند به مکانی برای فعالیت استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و خلاق جوانان تبدیل شود.

    رگولاتور و دینام تولیدی شرکت دانش بنیان ایسکرا در کاشان رونمایی شد

    به گزارش ایرنا، شرکت قطعه‌سازی  ایسکرا اتو الکتریک ایران از شرکت‌های زیرمجموعه صنایع تولیدی کروز توانسته به عنوان یک شرکت دانش بنیان برای نخستین بار در کشور 90 درصد از اجزای استارت و دینام خودروهای تولید داخل را بومی‌سازی کند که این موضوع همراه با کسب بالاترین کیفیت ها در استانداردهای جهانی است.

    این شرکت با افزون بر 500 نفر نیروی انسانی در شهر کاشان، طراح و تولید کننده انواع دینام خودروهای سواری مختلف و نیز انواع استارت موتورهای احتراقی تا ظرفیت 2 لیتر است و با کسب مجوزهای لازم از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان شرکت دانش‌بنیان در زمینه طراحی استارت و دینام را به خود اختصاص داده و تنها شرکت در حوزه تولید این محصول برای خودروهای داخلی شناخته شده است.

    شرکت ایسکرا با بومی‌سازی قطعات و ایجاد فرآیندهای جدید، با تولید سالانه 500 هزار ست دینام و استارت، 75 میلیون دلار کاهش ارزبری داشته است.

    در کنار این دستاوردها، از جمله برنامه‌های آتی می‌توان به طراحی و ساخت انواع موتورهایDC، مجموعه های مونتاژی وابسته از جمله شیشه بالابر، برف پاک کن و مشارکت در تولید قطعات خودروی برقی در آینده اشاره کرد.

    روند طراحی و بومی‌سازی رگولاتور دینام برای نخستین در کشور از 2 ماه پیش آغاز شده است.

    تیم تحقیق و توسعه و طراحی فرایند ایسکرا متشکل از 35 نفر دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی شریف، تهران، علم و صنعت و سایر دانشگاه های معتبر کشور از مقطع کارشناسی ارشد تا دکترا هستند.

    ایسکرا به عنوان یکی از مهمترین تامین‌کنندگان استارت و دینام خطوط تولید خودروهای داخلی، در سال های فعالیت خود موفق به اخذ گواهینامه‌های متعددی از جمله استاندارد مدیریت کیفیت IATF16949:2016 ،ISO9001:2015  شده است.

    علاوه بر آن، ایسکرا دارای تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته مطابق فناوری‌های نوین است که دارای گواهینامه‌های استاندارد بین المللی 17025ISO/IEC، آزمایشگاه همکار اداره استاندارد ملی ایران در آزمون‌های استارت و دینام خودرو و سختی سنجی فلزات و صلاحیت کالیبراسیون ابعادی و فشار است.

    ایسکرا سابقه تولیدی 27 ساله استارت و دینام داشته و از آن می‌توان به عنوان نخستین صادر کننده این محصول به خارج از کشور نام برد.

    نزدیک به یک‌هزار و 500 واحد تولیدی و 13 شهرک، ناحیه و منطقه صنعتی در کاشان وجود دارد.

    شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 364 هزار نفر در فاصله حدود 200 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر