خاندوزی در رویداد ملی صنعت دانش بنیان:

تامین مالی شرکت های دانش بنیان زمینه تحقق اقتصاد تولید گرا را فراهم می کند

عصر معدن- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای عملی شدن اقتصاد تولیدگرا باید به راهکارهای تامین منابع مالی شرکت های دانش بنیان بزرگ و سهامی عام بیش از پیش توجه شود.;

تامین مالی شرکت های دانش بنیان زمینه تحقق اقتصاد تولید گرا را فراهم می کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، سید احسان خاندوزی امروز پنجشنبه در نخستین رویداد ملی صنعت دانش بنیان افزود: کشور ما بعد از سال 1390 در دو تله رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری نزدیک به صفر گرفتار شد، اما در دولت سیزدهم در دو سال اخیر تلاش کردیم که کشور از این دو تله خارج شود.

    وزیر اقتصاد یادآور شد: ما نیازمند این هستیم روی یک عنصر تمرکز کنیم تا بتوانیم با کیفیت به رشد اقتصادی کشور برسیم و از اقتصاد نفتی به طرف اقتصاد تولیدگرا با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان گام‌های اساسی برداریم تا بتوانیم ارزش افزوده بیشتری را برای کشور تولید کنیم.

    خاندوزی اظهار داشت: ما باید به سمت توسعه صنعت دانش بنیان گام‌های اساسی برداریم و این تحول فقط با استفاده از شرکت‌های بزرگ دانش بنیان صنعتی عملی خواهد شد.

    خاندوزی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان با استفاده از علم و فناوری باید رشد اقتصادی با کیفیت را در کشورمان محقق کنند، گفت: این دگرگونی جدید اقتصادی بدون شک به سهولت در دسترس ما نخواهد بود بلکه تحقق آن زمانبر است.

    رشد اقتصاد با کیفیت

    وزیر امور اقتصادی و دارایی یادآور شد: برای دستیابی به رشد اقتصادی با کیفیت باید بتوانیم به سهولت از شرکت‌های دانش بنیان به همراه علم و فناوری های جدید استفاده کنیم تا بتوانیم با بهره مندی از این شرایط به تولیدات صنعتی گسترده با فناوری‌های جدید دست پیدا کنیم.

    وزیر اقتصاد تاکید کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی و دولت سیزدهم به دنبال تحقق رشد اقتصادی با  کیفیت با استفاده از تلاش‌های جدید است و در این راه با تامین مالی به دنبال عملیاتی شدن این چرخش اقتصادی هستیم.

    به گفته خاندوزی، در این راستا باید چندین اقدام به سرعت انجام شود و اختصاص 300 میلیارد تومان بودجه برای صندوق‌های پژوهش و فناوری در بودجه امسال در نظر گرفته شده است و همزمان با اختصاص منابع مالی برای این صندوق تامین مالی توسعه وثایق مورد توجه جدی قرار گرفته تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت موسسات تضمین، رشد اقتصادی مورد نظر را در کشور فراهم کنیم.

    وی تاکید کرد: بدون شک موسسات تضمین برای تحقق رشد اقتصادی اهمیت زیادی دارند و در گام بعدی تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان با مصوبه مجلس‌ شورای اسلامی برای ما اهمیت زیادی دارد. وزیر اقتصاد بیان کرد: شرکت های دانش بنیان کشور ما هم اکنون ارز نمی‌گیرند، زیرا به رسمیت شناخته نمی‌شوند.

    خاندوزی بر ضرورت نظام تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: بهره‌مندی شرکت‌های دانش بنیان از منابع مالی در دستور کار وزارت امور اقتصادی و دارایی است و من از مسئولان بازار سهام خواسته ام که زمینه استفاده شرکت های دانش بنیان از منابع مالی بازار سهام را فراهم کنند تا تحقق رشد اقتصادی با کیفیت کشور با سرعت بیشتری دنبال شود.

    وزیر اقتصاد در پایان افزود: ما نمی توانیم به بهانه کنترل تورم تولید را در کشور سرکوب کنیم و باید با ایجاد بسترهای مناسب اقتصادی از ظرفیت های شرکت های بزرگ دانش بنیان به خوبی استفاده کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر