با همکاری شرکت‌های دانش بنیان؛

امکان دسترسی محققان به داده‌های زمین‌شناسی فراهم شد

عصر معدن- با همکاری شرکت‌های دانش بنیان؛ عصرمعدن- رئیس پایگاه علوم زمین کشور از ارائه داده‌ها و نقشه‌های سازمان زمین شناسی در حوزه اکتشاف و زمین شناسی از طریق سامانه این پایگاه خبر داد و گفت: با همکاری یکی از شرکت‌های دانش بنیان امکان دسترسی محققان به داده‌های زمین شناسی فراهم شده است.;

امکان دسترسی محققان به داده‌های زمین‌شناسی فراهم شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا،  امید اردبیلی در مراسم رونمایی از اطلس مخاطرات زمین شناسی تهیه نقشه‌های قابل بهره برداری در حوزه زمین شناسی را از ماموریت‌های پایگاه علوم زمین دانست و افزود: داده‌های زمین شناسی جزء ثروت‌های سازمان زمین شناسی به شمار می‌رود. از این رو نیاز است تا در گام نخست اقدام به حفظ و نگهداری این داده‌ها و در گام بعد در اختیار مخاطبان و ذینفعان این حوزه قرار دهیم.

    وی با بیان اینکه این پایگاه در سال 79 با هدف گردآوری علوم زمین راه اندازی شد، خاطرنشان کرد: با توجه به فناوری‌های توسعه یافته در این زمینه ما نیز به ناچار اقدام به استفاده از این فناوری‌های نوین کردیم. از این رو سیستم‌های این پایگاه را از یک سال و نیم گذشته تغییراتی ایجاد کردیم به گونه‌ای که منابع اطلاعاتی و کتابخانه‌ای سازمان زمین شناسی از طریق وب در اختیار محققان قرار دادیم و از این طریق داده‌های رقومی ارائه شد.

    اردبیلی ایجاد این تغییرات را با همکاری یکی از شرکت‌های دانش بنیان دانست و افزود: ما با همکاری با یکی از شرکت‌های دانش بنیان و اعلام نیازهای خود توانستیم داده‌ها را بر اساس موضوعات زمین شناسی و اکتشافی لایه بندی کنیم و داده‌های مرتبط را از طریق سامانه پایگاه در اختیار محققان قرار دهیم.

    به گفته وی، نقشه‌های بارگذاری شده بر روی سامانه این پایگاه به روزرسانی می‌شوند و همچنین تفاوت نقشه‌های هر سال نیز قابل دسترس خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر