مدیر عامل شرکت ملى صنایع مس ایران:

تشکیل کارگروه هاى مسى براى مقابله با تحریم ها

عصر معدن- محمدباقر عالى در همایش چشم انداز صنایع غیر آهنى ایران و فناورى هاى وابسته پیام محمدرضا بنى اسدى راد مدیر عامل شرکت ملى صنایع مس ایران را به شرح زیر قرائت کرد: در خالى که بیشترین بنگاه ها برروى زنجیره فولاد متمرکز بود و نتیجه این هم افزایی طرح جامع فولاد شد، فلزات غیر آهنى تا این اندازه مورد توجه قرار نگرفته است.;

تشکیل کارگروه هاى مسى براى مقابله با تحریم ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، پیام محمدرضا بنى اسدى راد مدیر عامل شرکت ملى صنایع مس ایران به شرح زیر ارائه شد:

    فلزات غیر آهنى همانند فولاد داراى زنجیره ارزش بوده و نقش مهمى در بازار جهانى ایفا مى کنند. امیدوار هستیم بتوانیم براى آنها نیز چشم انداز خوبى در دستور کار قرار بگیرد.
    ایران با ٦٨ نوع ماده معدنى بهشت مواد معدنى است و در این میان مس نیز دومین عنصر با ارزش معدنى ایران است.در واقع حوزه مس با ٢٢ میلیون تن ذخیره می محتوا، حدود ٣ درصد از ذخایر جهان را بر عهده دارد.

    در ٦ ماهه اول سال جارى با عملکرد٥٥درصد و با تولید ١٥٣ هزار تن مس محتوا، ٨ درصد بالاتر از برنامه بوده و امیدوار هستیم بتوانیم رکورد سال گذشته را بهبود بخشیم.

    همکاران ما در صنایع ملى مس پیش از آغاز تحریم ها راهکارهاى عملى را براى مقابله بررسى و کارگروه هایى را تشکیل دادند.هدف این کارگروه ها افزایش کارکرد بهینه و تقویت زیرساخت ها و تبدیل شدن به صنعت سبز است.

    در نیمه نخست سال جارى خانواده بزرگ مس در ٣ مجموعه سرچشمه، سونگون و شهربابک فعالیت هاى خود را ارتقا داده و به رکورد خوبى دست پیدا کردند. در واقع تولید ١١٥ هزار تن کاتد و حدود ٦۰۰هزار تن کنسانتره که نسبت به سال گذشته با رشد ١۰ درصدى همراه بوده است.

    امیدوار هستیم در چشم انداز ١٤۰٤ در میان ١۰ شرکت مسى بزرگ جهان قرار داشته باشیم و لازمه آن توجه به اکتشافات،توجه به معادن کوچک مقیاس، محیط زیست و بهره گیری از دانش روز دنیا است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی