دکتر روحانی در آیین بهره برداری از طرح های ملی استان های خراسان رضوی و اصفهان:

معادن کشور را از حبس خارج کنید و در بورس ارایه دهید

عصر معدن- رئیس جمهور روز پنجشنبه در مراسم آغاز بهره برداری از طرح‌های ملی استان‌های خراسان رضوی و اصفهان تاکید کرد: برغم اعمال شدیدترین تحریم ها و فشار اقتصادی علیه ایران و شیوع بیماری کرونا در ایران و جهان، روند افتتاح پروژه های توسعه ای و ساختاری در کشور همچنان ادامه دارد و معنای این افتتاح ها این است که کشور در حال حرکت است.;

معادن کشور را از حبس خارج کنید و در بورس ارایه دهید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی ضمن ابراز خرسندی از بهره برداری طرح‌های عظیم صنعتی و معدنی در این دو استان گفت: امسال سالی پرکار و پرشتاب برای همه مسوولان به شمار می‌رود. چرا که امسال سال جهش تولید است و باید همه توان‌مان را به کار ببریم و حرکت‌مان را به گونه‌ای افزایش دهیم تا بتوانیم سالی پرافتخار برای ملت داشته باشیم.

    تولید فولاد به 2 برابر رسیده است

    رئیس جمهور با اشاره به گزارش سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اینکه تولید فولاد کشور در دولت یازدهم و دوازدهم دو برابر میزان تولید فولاد تا قبل از آن بوده است، گفت: این بدان معنا است که همه سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و مهندسان برای آبادانی کشور در حال تلاش هستند.

    در حال حرکت به سمت رتبه هشتم در فولاد دنیا هستیم

    دکتر روحانی با بیان اینکه بسیار حائز اهمیت است که در تولید فولاد از رتبه دهم در حال حرکت به سمت رتبه هشتم و ظرفیت تولید سالانه 55 میلیون تن هستیم، اظهار داشت: خوشبختانه در تمامی بخش‌های فولاد اعم از کنسانتره، آهن اسفنجی و گندله زنجیره‌ها به طور منظم و کامل در حال شکل گرفتن است و باید تلاش کنیم تا در این بخش از معدن تا تولید فرآورده به همین شکل زنجیره‌ها منظم به انجام برسد.

    امروز تمام ایران به یک کارگاه عظیم و بزرگ تبدیل شده است

    رئیس جمهور تاکید کرد: امروز تمام ایران به یک کارگاه عظیم و بزرگ تبدیل شده و همه در حال تلاش در بخش‌های گوناگون در راستای توسعه و آبادانی کشور هستند.

    دکتر روحانی اظهار داشت: اینکه 3800 طرح در بخش صنعت و معدن در حال اجرا بوده و در سال جاری قرار است 200 طرح مهم در این بخش به بهره‌برداری برسد نشان از تلاش و کوشش فعالان در این حوزه است.

    می توانیم هر هفته افتتاح‌های گوناگونی را در زمینه‌‌های مختلف داشته باشیم

    رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در تمامی بخش‌ها شاهد تحول و روند موفق هستیم که می توانیم هر هفته افتتاح‌های گوناگونی را در زمینه‌‌های مختلف داشته باشیم، خاطرنشان کرد: بهره برداری از 4هزار 826 میلیارد تومان پروژه امروز پاسخ خوبی برای آنهایی است که می‌خواستند کشور را در فشار قرار دهند.

    دکتر روحانی با اشاره به اینکه در زمینه تولید لوازم خانگی بر اساس گزارش فعالان این بخش میزان تولید در سال 98 نسبت به سال 97 افزایش یافته، گفت: این نشان می‌دهد که تحریم‌ها نتوانسته ما را از پا در بیاورد و طرح‌های مختلف در کشور اجرا و تولید افزایش پیدا کرده است.

    رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تحریم نمی‌تواند در اراده ملت تاثیر بگذارد، اظهار داشت: اینکه در بخش لوازم خانگی برای افزایش صادرات درخواست تخصیص ارز دارند نشان دهنده آن است که دشمن نتوانسته ما را از هدف بازداشته و ما را تسلیم کند؛ ما راه خود را با قدرت ادامه خواهیم داد.

    دکتر روحانی مواد اولیه، فناوری و صادرات مستمر و باکیفیت را سه اصل مهم در بخش صنعت کشور عنوان کرد و گفت: خوشبختانه وجود معادن غنی در کشور، مواد اولیه را به خوبی تامین می‌کند و نیازی به خرید این مواد نداریم.

    معادن کشور را از حبس خارج کنید و در بورس ارایه دهید

    رئیس جمهور آزادسازی معادن را یکی از اقدامات مهم و ضروری برشمرد و افزود: امروز معادن کشور به واسطه اینکه امتیاز آنها در یک ورق به برخی افراد داده شده حبس شده‌اند و باید این معادن را از حبس نجات دهیم و به کسانی که این ورق پاره‌ها را در اختیار دارند مهلت داده و اگر نتوانستند در این مهلت معادن را فعال کنند آنها را به مردم واگذار کنیم.

    دکتر روحانی تصریح کرد: معادن بزرگترین سرمایه برای کشور به شمار می‌رود و در دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه اکتشاف اقدام بزرگی صورت گرفت.

    در زمینه صنایع تا 70 درصد به خودکفایی رسیده‌ایم

    رئیس جمهور ادامه داد: در زمینه فناوری گام‌های بسیاری خوبی طی سالهای اخیر برداشته شده و در زمینه صنایع تا 70 درصد به خودکفایی رسیده‌ایم و با تلاش بیشتر این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد.

    دکتر روحانی خاطرنشان کرد: مردم باید توجه داشته باشند که این افتتاح‌ها در شرایط عادی انجام نمی‌شود بلکه در شرایط تحریم و مواجهه کشور با کرونا در حال انجام است.

    افزایش ظرفیت 152 درصدی در تولید لوزام خانگی

    رئیس جمهور با اشاره به گزارش یکی از مسئولان در افتتاح‌های امروز گفت: در بخش صنایع لوازم خانگی تولید در فروردین و اردیبهشت امسال که کشور با کرونا مواجه بود نسبت به قبل 152درصد افزایش ظرفیت داشته است و این نشان می‌دهد که تحریم و کرونا ما را متوقف نکرده و امروز شاهد یک حرکت خوب در کشور هستیم.

    دکتر روحانی صادرات مستمر و باکیفیت را از دیگر نیازمندی‌های بخش صنعت برای توسعه دانست و افزود: در صادرات ناچاریم کیفیت را بالا برده و قیمت را متعادل کنیم.

    رئیس جمهور افزود: اگر صادرات وجود نداشته باشد و تمام آنچه تولید می‌شود برای داخل کشور باشد به سرنوشتی مانند خودروسازی‌های داخلی دچار خواهیم شد که یک روز قیمت را بالا می‌برند، فردا آن را بیشتر افزایش می‌دهند و گاهی از کیفیت آنها نیز کاسته می‌شود اما اگر خودروسازی ما به شرایطی برسد که 30 درصد محصولاتش صادر شود مجبور است قیمت را پایین آورده و کیفیت را بالا ببرد.

    دکتر روحانی با بیان اینکه افزایش تولید ملی در سال جاری به عنوان یک اصل برای دولت حائز اهمیت است گفت: متاسفانه شرایط کرونا موجب کاهش برخی مشاغل و تولیدات در کشور شده است اما باید در هر بخشی که امکان آن وجود دارد تولید ملی را افزایش دهیم.

    رئیس جمهور تاکید کرد: اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند همه مشاغل حتی آنهایی که در حال حاضر ممنوع هستند می‌توانند گشایش پیدا کنند اما مجبوریم در این راستا حرکت قدم به قدم و آرام داشته باشیم چرا که نباید تصور کنیم بیماری عادی شده و از بین رفته است.

    ضرورت رعایت کیفیت مستمر در تولید محصولات

    دکتر روحانی با اشاره به ضرورت رعایت کیفیت مستمر در تولید محصولات برای از بین نرفتن فضای صادراتی کالاها گفت: باید کارها را به مردم واگذار کنیم و دولت باید در این راستا زمینه‌ها را آماده کند تا مردم بتوانند در صحنه حضور یافته و تولید و اشتغال را افزایش دهند.

    رئیس جمهور افزود: نسبت به همه کارگران، مهندسان و فعالان عرصه تولید کشور تواضع کرده و دست آنها را که در مسیر تولید کشور تلاش می‌کنند، می‌بوسم.

    دکتر روحانی ابراز امیدواری کرد تا با تلاش همه مسوولان روز به روز اصفهانی پرشورتر و ایرانی سربلندتر داشته باشیم.

    گفتنی است؛ در این مراسم حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صمت گزارشی از وضعیت طرح‌های صنعت، معدن کشور به رئیس جمهور ارائه کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر