براساس عملکرد هفته گذشته؛

جهش ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی ارزش شرکت‌های معدنی بورس

عصر معدن- بررسی آمار عملکرد شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی در هفته گذشته گویای رشد ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی ارزش بازار این شرکت‌هاست.;

جهش ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی ارزش شرکت‌های معدنی بورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، جداول آماری نشان می دهد شرکت ملی صنایع مس ایران در جمع شرکت‌های بالای 100 هزار میلیارد تومانی بورس جای گرفته است.

    همچنین ارزش سهام 85 شرکت معدن و صنایع معدنی در بورس تهران در هفته گذشته (30 فروردین لغایت سوم اردیبهشت) با رشد 15.3 درصدی به محدوده 760 هزار میلیارد تومانی رسیده که 23.1 درصد ارزش کل بورس محسوب می‌شود.

    برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که سود حداکثری 15 درصدی بانکی، عامل جریان نقدینگی به سمت بازار سهام شده است و این درواقع یک گمانه زنی به حساب می‌آید.

    همچنین بر اساس تحولات بازارهای جهانی، این ارزیابی که احتمال رشد نرخ دلار در میان مدت رقم بخورد وجود دارد که تحریک بیشتر بورس و سودآوری شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی را به دنبال داشته باشد.

    آمارها نشان می‌دهد که ارزش بازار فولاد کاوه جنوب کیش در دوره مورد بررسی با رشد 23 درصدی به 14 هزار و 610 میلیارد تومان رسیده و شرکت ملی سرب و روی نیز با افزایش 23 درصدی رقم دو هزار و 552 میلیارد تومان را ثبت کرده است.

    سیمان لار سبزوار هم در هفته گذشته با رشد 22.9 درصدی به دو هزار و 140 میلیارد تومان رسید. فولاد مبارکه با افزایش 20 درصدی رقم 142 هزار و 99 میلیارد تومان، شرکت ملی صنایع مس ایران با رشد 16.1 درصدی رقم 102 هزار و 830 میلیارد تومان و گل گهر نیز با افزایش 12.6 درصدی رقم 71 هزار و 962 میلیارد تومان را ثبت کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر