کودلکو در یک قدمی اعتصاب کارگران

عصر معدن- کارگران معدن Chuquicamata در رای گیری برای برگزاری اعتصاب شرکت کردند.;

کودلکو در یک قدمی اعتصاب کارگران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، ماجرای اعتصاب کارگران معدن Chuquicamata  همچنان ادامه دارد. به گونه ای که کارگران اتحادیه ها در عملیات     Chuquikamata  کودلکو روز شنبه پیشنهاد مذاکره نهایی قرارداد معدنچی را رد و اعلام کردند که روز سه شنبه و چهارشنبه، آنها در مورد پیشنهاد اعتصاب شرکت خواهند کرد.
    رهبر اتحادیه نیز در بیانیه ای که از طریق رسانه های اجتماعی عمومی منتشر شده است، پیشنهاد ارائه شده توسط آنها توسط تولید کننده مس در شماره 1 جهان را "شوخی" به منظور سرکوب آرمان های مشروع کارگران دانسته است.
    به عقیده وی "واضح است که این شرکت چهار محور را  که مبنای این فرآیند بوده در نظر نگرفته است، در حالی که دو مورد از آنها برای شرکت هزینه ای نداشته است. در این بیانیه آمده است: با این [پیشنهاد]، تایید شد که هدف دولت این است که کارگران را از بین ببرند و آنها را تعدیل کنند و کسانی را که به واسطه تلاش‌های شدید و متعهدانه برای تقاضاهای کارگران مبارزه کرده اند، تنبیه کنند.
    پیشنهادی که توسط غول مسی شیلی به کارگرانش داده می‌شود شامل پاداش‌هایی در حدود 14،150 دلار برای هر کارگر است، اما جایزه امضای اولیه را از بین می‌برد و از یک طرح پیشنهادی رد شده - از تعدیل تعدیل شده حقوق 1.2درصد حمایت می کند.
    با توجه به اینکه این پیشنهاد نهایی کودلکو بود، کارکنان می گویند اقدام اعتراض گامی منطقی است. با این حال، برنامه‌ریزی برای اعتصاب باید توسط بیش از نیمی از 3200 کارگر که متعلق به سه اتحادیه در Chuquicamata است، تایید شده باشد. بنابراین مجروحان اتحادیه از کارمندان خواسته اند تا به نظرسنجی ها نشان دهند. آنها همچنین امیدوارند که دولت هر دو رفتار خود و ارزش آن را به کارگران خود تجدید نظر کند، زیرا آینده این مذاکرات و خودشان Chuquicamata به آنها بستگی دارد ".

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر