افتتاح طرح‌های بزرگ برق رسانی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اعتبار ۵۷۵۰ میلیارد ریال

عصر معدن- طی مراسمی، پست ها و خطوط برق (شرکت غدیر انرژی لامرد) با مجموع اعتباری بالغ بر ۵۷۵۰ میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی لامرد به بهره برداری رسید.;

افتتاح طرح‌های بزرگ برق رسانی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اعتبار ۵۷۵۰ میلیارد ریال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، در دهه مبارک فجر با هدف تامین برق پایدار برای صنایع در حال احداث منطقه ویژه اقتصادی لامرد، پست 400/230 (کیلوولت) واقع در این سایت انرژی بر لامرد به بهره برداری رسمی رسید. 
    پست 400/230 (کیلوولت) واقع در سایت انرژی بر لامرد شامل دو ترانسفورماتور 600 مگاولت آمپری می باشد که دو خط انتقال برق با ولتاژ 400 کیلوولت جهت اتصال این پست به شبکه سراسری برق پیش بینی شده است.

    همچنین خط انتقال 400 (کیلوولت) به طول 11 کیلومتر منشعب از شبکه سراسری عسلویه-لامرد به پست 400 (کیلوولت) و خط انتقال دو مداره 230 (کیلوولت) متصل شده به کارخانه آلومینیوم جنوب (به طول 700 متر) از جمله طرح هایی بود که امروز افتتاح شد.
    علی مسعودی مدیرعامل شرکت غدیر انرژی لامرد در آیین افتتاح طرح های مذکور از مساعدت و حمایت فدایی دولت مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد، شبانی نژاد فرماندار لامرد ، علوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس، کریمی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس و دیگر مسئولان مرتبط در تکمیل و پیشرفت طرح های این شرکت، تشکر و قدردانی کرد.

    همچنین در حاشیه این مراسم نیز حریم کیش رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی لامرد ضمن قدردانی از اجرای پست و خطوط برق در منطقه متبوعش،  بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی لامرد در به سرانجام رسیدن طرح های سرمایه گذاری در این منطقه، حمایت های لازم را داشته است و به فراخور حضور سرمایه گذاران، امکانات و زیرساختها؛ توسعه می یابد و هم اکنون نیز با تدابیر اتخاذ شده از سوی مدیرعامل منطقه ویژه لامرد و رئیس هیات عامل سازمان ایمیدرو، شرایط برای استقرار دیگر طرح های صنعتی فراهم است. 

    شایان ذکر است شرکت غدیر انرژی لامرد برای پایداری برق کارخانه آلومینیوم جنوب و دیگر صنایع، عملیات اجرایی خط انتقال دو مداره 400 (کیلوولت) منشعب از شبکه سراسری عسلویه-خنج (فسا) به طول 35 کیلومتر را در دست اجرا دارد. همچنین توسعه کلید خانه پست 400 (کیلوولت) از دیگر طرح های در دست اجرا در این منطقه است. 

    در حال حاضر با تامین برق در منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز کارخانه آلومینیوم جنوب به مرحله تولید رسیده است.
    در آیین افتتاح این پروژه ها، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس، فرماندار لامرد،  اعضای شورای اداری و  دست اندرکاران منطقه ویژه اقتصادی لامرد حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر