منطقه اقتصادی کاشان؛ محل استقرار صنایع کانی های غیرفلزی و تولید انرژی های تجدیدپذیر

عصر معدن- امروز عملیات اجرایی فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی کاشان با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو آغاز می شود. در این منطقه صنایع تولید ماشین آلات عام بخش معدن، صنایع کانی های غیرفلزی و تولید انرژی تجدیدپذیر مستقر خواهند شد.;

منطقه اقتصادی کاشان؛ محل استقرار صنایع کانی های غیرفلزی و تولید انرژی های تجدیدپذیر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، بخشی از فعالیت‌های قابل استقرار در منطقه ویژه اقتصادی کاشان مربوط به صنایعی است که با هدف برندسازی و تخصص ویژه در منطقه صورت می‌گیرند.

    صنایع مورد نظر از جمله کانی های غیرفلزی، ماشین آلات تولید و انتقال برق، استقرار نیروگاه های تولید برق از منابع تجدیدپذیر، ماشین آلات با کاربری عام و همچنین خاص به ویژه حوزه معدن، استقرار واحدهای فراوری املاح تبخیری و بازیافت فلزات است.

    منطقه ویژه اقتصادی کاشان به استناد ایجاد 23 منطقه ویژه اقتصادی و طبق مصوبه اول آبان 89 شکل گرفت و در 26 آذر 91 ایمیدرو به عنوان مسوول منطقه معرفی شد.

    این منطقه در 30 کیلومتری شمال کاشان واقع شده و دارای مساحت 1345 هکتاری است.

    اقداماتی که تاکنون در این منطقه انجام شده شامل انجام مطالعات طرح جامع و تصویب در هیات وزیران و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، انجام مطالعات طرح تفصیلی و آماده سازی، اخذ مجوز محیط زیست فاز نخست، تامین آب و برق دوران ساخت و‌همچنین برنامه ریزی برای تامین زیرساخت دوران بهره برداری، تامین زیرساخت های موقت از جمله آب، برق، جاده دسترسی و ... است.

    انتخاب پیمانکار فنس کشی و احداث جاده دسترسی فاز نخست را می توان از دیگر اقدامات این منطقه نام برد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر