ذوب آهن اصفهان همیاراصلی شهرستان لنجان در مقابله با بیماری کرونا

عصر معدن- ذوب آهن اصفهان در راستای مسئولیت های اجتماعی خود از همان ابتدای نشر اخبار شیوع ویروس کرونا در ایران ، اقدامات مختلفی را در شهرستان لنجان انجام داده است که با محوریت بیمارستان شهید مطهری و همچنین حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان ذوب آهن صورت گرفته است .;

ذوب آهن اصفهان همیاراصلی شهرستان لنجان در مقابله با بیماری کرونا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» دکتر آجدانی در این خصوص گفت : بیمارستان خدمت رسانی به مردم منطقه را در خصوص تشخیص و درمان بیماری کرونا به عهده دارد و شایعاتی که در خصوص انتقال بیماران کرونایی از سایر شهرها به این مراکز درمانی وجود دارد کاملاً بی اساس است .

    وی افزود :  تعیین بخش ویژه کرونا بر اساس استانداردهای مورد نظر جهت بستری و ایزوله بیماران کرونا ویروس ، تفکیک فضای مجزای تریاژ ویزیت و پذیرش و درمان بیماران کرونا ویروس ، برنامه ریزی و تامین تجهیزات و منابع انسانی بخش های ویژه کرونا ویروس از جمله اقداماتی است که این مرکز درمانی در مواجهه با بحران شیوع بیماری مذکور انجام داده است .

    رئیس بیمارستان شهید مطهری اظهار داشت : در این راستا یک عدد آمبولانس ویژه جهت انتقال بیماران مشکوک به کرونا ویروس از اورزانس کارخانه به این مرکز اضافه شد و واحد اورژانس به یک دستگاه گرافی پرتابل تجهیز گردید. همچنین ارائه پروتکل درمانی پذیرش و درمان بیماران مشکوک و قطعی کرونا ویروس ، تدوین دستورالعمل استاندارد گند زدایی محیط،خودرو،آمبولانس،دفع پسماند و اجساد و برنامه ریزی و تامین تجهیزات جهت گند زدایی مداوم بخش های بیمارستان نیز در این مدت صورت گرفت .

    دکتر آجدانی برخی از دیگر اقدامات بیمارستان شهید مطهری را بدین شرح بیان نمود : لغو پذیرش بیماران غیر ضروری در بخش های جراحی،داخلی،اطفال مگر در موارد اورژانس ، تعطیل طب کار کارخانه و تبدیل و تجهیز به عنوان مرکز اقدامات تشخیص و ارجاع بیماران کرونا ، لغو ارائه غذا در رستوران و ارائه در ظروف یکبار مصرف به بیماران و کارکنان ، لغو فعالیت های خطر آفرین از جمله اسپیرومتری،اندوسکوپی و کولونوسکوپی و استفاده از فضاهای ممکن و استاندارد بیمارستان جهت اطلاع رسانی و پیشگیری از کرونا ویروس و همچنین لغو ملاقات عمومی در کلیه بخش های بیمارستان طبق دستور العمل های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، نظارت و بازدید مداوم ریاست و معاونت بیمارستان بر فرایندهای روند ارائه خدمات بیماران کرونا ویروس ، برگزاری جلسات کمیته مدیریت خطر ، حوادث و بلایا از تاریخ 13/11/98 تا کنون که منجر به تدوین و ابلاغ دستور العمل آمادگی بیمارستان در مقابله با اپیدمی کرونا ویروس گردید.

    وی افزود : ارائه بنر پوستر و ویدئوهای آموزشی مرتبط با کرونا ویروس در بخش ها و درمانگاهها ، پیش بینی و تامین تجهیزات حفاظت فردی کارکنان، ارائه مطالب آموزشی مرتبط به بیماران سرپایی و ترخیص شده ، مراجعین و همراهان از طریق سامانه پیامک و سایت بیمارستان و برگزاری کلاس آموزشی کارکنان در تمام سطوح سازمانی از جمله پزشکان،پرستاران،کمک بهیاران،خدمات،مسئولین فرایندها،بخش ها و سوپر وایزرها به مدت هفت روز نیز در این مرکز درمانی انجام شده است .

    شایان ذکر است با تلاش کارکنان این مرکز درمانی ، اکیپ های سیار در مبادی ورودی ، به غربالگری کارکنان وسایر افرادی که از این مبادی  تردد می کنند می پردازند . همچنین تمامی خودروهای حمل و نقل ، تجهیزات و کارگاه های ذوب آهن ، روزانه ضدعفونی می شود . ضمن اینکه پرسنل روزکار دائم در محل کار حضور نمی یابند و به کارکنان این شرکت اطلاع رسانی شده که در صورت وجود علائم بیماری ، می توانند با تایید پزشک در محل کار حاضر نشوند .

    فعالیت های حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان در منطقه

    حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان ذوب آهن در این دوره حساس نیز همچون ادوار گذشته با برنامه ریزی منسجم و جهادی اقدامات بسیاری انجام داده است . برخی از مهمترین این اقدامات را طی مصاحبه با سرهنگ مهران مختاری فرمانده بسیج شرکت جویا شدیم که در ادامه می آید:

    وی در این خصوص گفت  : برپایی ایستگاه سلامت در مرکز شهرستان لنجان و توزیع مواد ضدعفونی کننده و برشورهای آموزشی که توسط مدیریت روابط عمومی آماده شده است توسط گروه جهادی فولاد مردان ذوب آهن ، خریداری تعداد ده دستگاه سمپاش با مشارکت روابط عمومی جهت ضدعفونی و گند زدایی کارگاههای مختلف توسط گروههای چند نفره متشکل از بسیجیان شرکت ، حضور فعال در جلسات و نشست های شرکت و ارائه پیشنهاد به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری ، برگزاری جلسات مستمر با حضور فرماندهان پایگاههای بسیج شرکت به منظور هم اندیشی و بررسی راهکارها از جمله اقدامات بسیج ذوب آهن در شهرستان لنجان و ذوب آهن اصفهان است .

    سرهنگ مختاری اظهار داشت : گروه جهادی فولادمردان ذوب آهن اصفهان به خانواده های مستضعف که در شرایط کنونی  بیکار شدند ،  کمک های لازم را ارائه کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر