۶ تا ۹ شهریورماه ؛

برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌‌المللی متالورژی در اصفهان

عصر معدن- شانزدهمین نمایشگاه بین‌‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان(متالکس ۲۰۲۴) از ۶ تا ۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌‌های بین‌المللی استان اصفهان برگزار خواهد شد.;

برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌‌المللی متالورژی در اصفهان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایمنا، این رویداد با حضور بیش از 150 شرکت داخلی و خارجی، فرصتی استثناییبرای فعالان صنعت فولاد فراهم کرده تا آخرین دستاوردها، محصولات و خدمات خود در زمینه تولید فولاد، چدن و فلزات غیرآهنی (ریخته‌گری، عملیات حرارتی، آبکاری و پرداخت، متالورژی پودر)، خدمات صنعت متالورژی (مواد اولیه و کمک‌ذوب‌ها، قالب‌سازی و مدل‌سازی، خدمات آزمایشگاهی، تست‌ها)، ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی وابسته (جرثقیل‌ها، ژنراتورها، موتورهای گازسوز، غبارگیرها، اتصالات و شیلنگ‌های فشارقوی، روانکارها و روغن‌های صنعتی، صنایع لاستیک و نوار نقاله‌ها، تصفیه‌خانه‌های صنعتی) شکل‌دهی فلزات (نورد، آهنگری و جوشکاری، تراشکاری، برشکاری و پرسکاری) و... را به نمایش بگذارند.

    همچنین در این رویداد مهم صنعتی، شاهد رونمایی از دستگاه‌ها و ماشین‌آلاتی خواهیم بود که برای اولین‌بار توسط متخصصان داخلی ساخته‌ شده‌اند. همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات و خدمات جدید و نوآورانه خود را در معرض نمایش قرار خواهند داد.

    اهداف اصلی برگزاری رویداد

    معرفی توانمندی‌های صنایع متالورژی، فولاد و ریخته‌گری ایران، افزایش حجم مبادلات بازرگانی با رویکرد صادراتی، تهیه و توزیع مواد اولیه و روش‌های تولید،‌ تکمیل و تحویل محصولات مرتبط با صنعت متالورژی، فولاد و ریخته‌گری، ارتقاء تولیدات و به‌روزرسانی دانش فنی و آشنایی با دستاوردهای نوین صنعت متالورژی، فولاد و ریخته‌گری، فراهم کردن زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی و خارجی و کارآفرینی و اشتغال پایدار، بومی‌سازی صنایع متالورژی، فولاد و ریخته‌گری باهدف حمایت از صنایع داخلی از جمله اهداف اصلی برگزاری این دوره از نمایشگاه عنوان شده است.

    جالب توجه است که حدود 60 درصد از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه اصفهان، قطب صنعتی کشور و مهد فولاد ایران و 40 درصد باقیمانده از استان‌های تهران، فارس، آذربایجان شرقی، خوزستان، خراسان رضوی و کرمان خواهند بود.

    علاوه بر شرکت‌های داخلی، حضور پررنگ شرکت‌های خارجی از کشورهای چین، هند، آلمان، ایتالیا و ترکیه نیز بر اهمیت بین‌المللی نمایشگاه اصفهان تأکید دارد. این امر نشان از آن دارد که این رویداد به یک پلتفرم مهم برای معرفی توانمندی‌های صنعت فولاد ایران به بازارهای جهانی تبدیل شده است.

    از نظر نوع فعالیت شرکت‌کنندگان، حدود 70 درصد آن‌ها در زمینه تولید محصولات فولادی و فلزی فعالیت دارند و 30 درصد باقیمانده به ارائه خدمات و محصولات جانبی مانند تجهیزات، مواد اولیه و فناوری‌های نوین مشغول بوده‌اند. این تنوع گسترده از محصولات و خدمات، پاسخگوی نیازهای متنوع صنایع مختلف بوده و نشان از رشد و توسعه روزافزون صنعت فولاد ایران دارد.

    از جمله شرکت‌های شاخص و برندهای مطرح حاضر در این رویداد، می‌توان به فولاد مبارکه اصفهان به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد خام در خاورمیانه، شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) به عنوان یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ های معدنی و صنعتی کشور، هلدینگ پرشیا فلز اسپادانا، فولاد سپید فراب کویر، مجتمع صنعتی اسفراین، شرکت بین‌المللی مهندسی ایران (ایریتک)، جهان فولاد زاینده‌رود، فولاد حامیران، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان اشاره کرد.

    براساس اعلام ستاد برگزاری این رویداد، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های جانبی، برگزاری کنفرانس متالکس 2024 این دوره تحت عنوان همایش توسعهٔ متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران است که با محوریت و مشارکت کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان سازماندهی شده است.

    همایش‌ها و برنامه‌های جانبی

    همایش توسعهٔ متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران با پنل‌های تخصصی متعددی و موضوعاتی نظیر: 1-سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران، 2-نقش تامین پایدار مواد اولیه و تجارت در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران، 3-چالش‌های زیرساخت و انرژی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران 4- نقش ارتقای تکنولوژی و هوشمند سازی صنایع در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران روز 7 شهریور در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی اصفهان برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر