رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان اصفهان :

نوسانات ارزی ،بخش عمده صادرات و تولید کالا متوقف شده است

تشکیل پاویون سنگ اصفهان در نمایشگاه سنگ کارارای ایتالیا

عصر معدن- نوسانات ارزی ،بخش عمده صادرات و تولید کالا متوقف شده استرییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان گفت: نوسانات ارزی ،بخش عمده صادرات و تولید کالا با توقف روبرو ساخته و فعالان اقتصادی منتظر شفاف شدن و قابل پیش بینی شدن نرخ ارزند.;

نوسانات ارزی ،بخش عمده صادرات و تولید کالا متوقف شده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، احمد خوروش در نخستین جلسه کمیسیون معادن در سال جدید گفت: در سال گذشته صادرات در حال رشد بود که به دلیل نوسانات ارزی صادرکنندگان فعالیت خود را متوقف کردند تا وضعیت شفاف و قابل پش بینی شود .

    وی تصریح کرد: با توجه به گزارشات اقتصادی،تراز تجاری ایران مثبت اعلام می شود و ورودی ارز بیش از خروجی ان است و نباید دولت نگران خروج ارز باشد.
    وی نقطه مثبت افزایش نرخ ارز را تک نرخی شدن آن عنوان کرد و گفت:امیدواریم که صف متقاضیان ارز با در دست داشتن کارت ملی مقابل صرافی ها پایان پذیرد.

     

    بخش خصوصی دیگر توان تحمل نوسانات ارزی را ندارد
    احمد کریمی عضو کمیسیون معادن در این جلسه با انتقاد از عنوان گذاشتن قاچاقچی برای معاملات ارزی گفت:دولت فقط دغدغه تامین ارز مسافران و دانشجویان را دارد و برای فعالان اقتصادی تسهیل ویژه ای در نظر گرفته نشده است.
    وی تاکید کرد:بخش خصوصی دیگر توان تحمل این نوسانات ارزی را ندارد زیرا نه قادر به برنامه ریزی برای صادرات است و نه می تواند کالای مورد نیاز تولید را تامین کند.

     

    پاویون سنگ اصفهان در نمایشگاه سنگ کارارای ایتالیا
    شهریار شعبانی دبیر کمیسیون در این جلسه با اشاره به تشکیل پاویون سنگ اصفهان در نمایشگاه سنگ کارارای ایتالیا گفت: در حال جذب مشارکت کننده و بازدید کننده برای این پاویون هستیم و با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده با هلدینگ ایتالیایی IMM مشارکت کنندگان هزینه ای برای نمایشگاه، رویداد تجاری و کارگاه های آموزشی پرداخت نخواهند کرد.
    وی همچنین از اقدامات انجام شده برای دومین پاویون اختصاصی اتاق بازرگانی اصفهان در بزرگترین نمایشگاه سنگ در ورونای ایتالیا خبر داد و گفت: تایید این شرکت نمایشگاهی مبنی بر رسید پیش پرداخت زمین به کمیسیون انجام شده است.
    وی در پایان از برگزاری سومین گردهمایی فعالان صنعت سنگ با عنوان همایش صنعت سنگ در انتظار دریچه ورود به دهکده جهانی و پانل تخصصی و همچنین مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه سنگ استان خبر داد.

    کاهش تناژ بار جاده ای به افزایش قیمت حمل و نقل منجر می شود
    محمد یوسف صدیقی» مسوول کمیته سنگ های تزیینی و صنایع وابسته کمیسیون معادن اتاق اصفهان در این جلسه با انتقاد از کاهش تناژ حمل بار از 44 تن به 40 تن گفت:این کاهش تناژ باعث افزایش هزینه حمل و نقل برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان می شود .
    وی افزود:این نوسانات ارزی باعث اجباری شدن خرید نقدی کالاها شده و امکان خرید بلند مدت وجود ندارد .
    وی با اشاره به افزایش نرخ ارز و کمبود لوازم یدکی ماشین آلات معادن گفت:قیمت لاستیک ماشین آلات معدن از 38 میلیون به 48 میلیون تومان افزایش یافته و مهمتر اینکه امکان تامین نیست وفروشندگان  به فروش کالا اقدام نمی کنند.
    حسام فرهادی مشاور کمیسیون در این جلسه با انتقاد از کاهش استقلال بخش معدن در اقتصاد کشور گفت:بخش معادن یک روز وزارت خانه ای اختصاصی داشت و امروز در قالب یک معاونت مشغول فعالیت است .

    گفتنی است مقرر شد که کمیسیون معادن در رابطه با موضوع کاهش تناژ حمل مواد در جاده ها و افزایش هزینه حمل و نقل نشستی ویژه با مسئولین استان برگزار شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر