مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران مطرح کرد:

برنامه توسعه اکتشاف در «موته» با هدف بهبود اشتغال و بهره وری

عصر معدن- امیر علی طاهرزاده، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: هدف از انجام فعالیت های اکتشافی معدن موته، توجه به تداوم تولید، حفظ و افزایش اشتغال و استفاده بهینه از منابع در اختیار است.;

برنامه توسعه اکتشاف در «موته» با هدف بهبود اشتغال و بهره وری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وی که در برنامه بازدید نبوی دستیار ویژه وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو از مجتمع طلای موته سخن می گفت، افزود: توسعه اکتشاف و افزایش بهره وری در این مجتمع در جهت افزایش کارایی و اثر بخشی از برنامه های اصلی این مجتمع بوده و در سال جاری نیز اقداماتی در برای افزایش بهره وری کارخانه صورت پذیرفته که ماحصل ان پیش بینی رشد تولید است.
    طاهرزاده بیان داشت: در سال 1400 در بخش طلا و در راستای استفاده حداکثری از توان بخش خصوصی، نسبت به برگزاری مزایده عمومی برای انجام سرمایه گذاری به منظور احداث کارخانه تولید شمش طلا به ظرفیت سالیانه 100 کیلوگرم با استفاده از کانسنگ معدن طلای سرکهنو میرجاوه (سیاه جنگل) واقع در استان سیستان و بلوچستان اقدام و سرمایه گذار مربوطه مشخص شد.
    وی ادامه داد: پیش بینی می شود کارخانه تولید شمش طلای هیرد نیز در سال جاری به بهره برداری برسد.
    مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ابراز داشت: انجام عملیات اکتشافی در پروانه های اکتشافی این شرکت به ویژه در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی در مناطق کمتر برخوردار و برگزاری مزایده جذب سرمایه گذار در معدن طلای خونیک در دست انجام است.
    وی ادامه داد: در مجتمع طلای موته، کشت گونه های گیاهی سازگار انجام می شود و یک همزیستی مناسبی بین تولید مجتمع و محیط زیست ایجاد شده است.

    موته موفق در ارزیابی ها
    علیرضا طالاری، مدیر مجتمع طلای موته گفت: با اقدامات انجام شده در سال های اخیر، عملکرد این مجتمع قابل مقایسه با سال های گذشته نیست.
    وی ادامه داد: دریافت جایزه بهره وری، دریافت پی در پی ایزو از سال های گذشته، تولید شمش با کیفیت بالا و اقدامات لازم در حوزه HSEE از جمله این اقدامات است.
    طالاری اذعان کرد: طرح استحصال طلا از سد باطله در مرحله فراخوان مناقصه است و پس انجام آن، 2 ساله عملیاتی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر