مدیر پشتیبانى پروژه هاى شرکت گل گهر:

براى تدوین استراتژى فولاد باید به بازار توجه داشت

عصر معدن- روح اله عباس زاده مدیر پشتیبانى پروژه هاى شرکت گل گهر اظهار کرد: پیش بینى بانک جهانى از رشد کشور در آپریل ۲۰۱۸آن است که با حدود ٤ درصد پیش خواهد رفت و این رشد بیشتر در بخش هاى غیر نفتى و افزایشى در بخش ساخت و ساز خواهد بود.;

براى تدوین استراتژى فولاد باید به بازار توجه داشت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، وى افزود: از سال 2014تا کنون نرخ معاملات انجام شده در سنگ آهن به صورت متوسط همراه ٢ برابر نرخ فولاد بوده است.
    عباس زاده اضافه کرد: تخمین زده مى شود که این روند در آینده نیز وجود داشته باشد.
    به گفته مدیر پشتیبانى پروژه هاى شرکت گل گهر، در سال 2007_2017 میزان تولید سنگ آهن افزایش داشته است.
    عباس زاده تصریح کرد: ظرفیت تولید سنگ آهن ٢/١ میلیارد تن است اما به این میزان نخواهیم رسید و این موضوع حاکى از سخت بودن رقابت در بازار است.

    وى افزود: آمارها نشان مى دهد میزان تولید در منطقه آسیا به دلیل چین کاهش خواهد یافت.
    عباس زاده بیان کرد: میزان ظرفیت تولید فولاد در چین ١/١ میلیارد تن است اما على رغم این ظرفیت، چین تولید خود را در سال 2030به میزان ٦٧٤ میلیون تن کاهش مى دهد. این موضوع به دلیل نبود بازار، تعطیلى معادن و مسائل زیست محیطى خواهد بود.

    وى تاکید کرد: اگر به دنبال تدوین استراتژى براى تولید فولاد هستیم باید به میزان تولید محصولات  در بازار توجه کرد. باید بدانیم در 2017حدود 300میلیون تن محصول تخت و 280 میلیون تن محصول طویل تولید شده است.

    عباس زاده افزود: باید بر روى محصولاتى که با حجم زیاد تولید و توزیع مى شوند متمرکز شد. بیشترین مصرف در بخش محصولات ساخت و ساز است.

    وى تاکید کرد: بزرگترین نقطه قوت ایران ارزان بودن انرژى است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر