پرونده پروژه طلای رومانی غیر قابل حل شده است

عصر معدن- رومانی می گوید نمی تواند برای منابع مالی گابریل به میزان ۴/۴ میلیارد دلار برای پروژه های متوقف شده ادعای معدنچیان کانادا را بشنوند.;

پرونده پروژه طلای رومانی غیر قابل حل شده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصر معدن»، دعوی علیه رومانی را برای 4.4 میلیارد دلار از اتهامات مربوط به زیان های ناشی از پروژه طلا و نقره شرکت Rosia Montana، که در این پروژه متوقف شده است، در این هفته رکورد زده است؛ چرا که این کشور به داوران بین المللی می گوید که نمی توانندادعای معدنچیان کانادا را بشنوند.

    دولت رومانی اعلام کرد: تصمیم اخیر دادگاه مبنی بر محکمه در مورد موارد داوری سرمایه گذاری خاص که شامل اعضای اتحادیه اروپا می شود را مسدود کرده است. بنابراین پرونده را نمی توان حل کرد.

    در اوایل ماه جاری، منابع گابریل  گفت: انتظار می رود جلسه دادرسی در مورد کیفرخواست آن، که در سال گذشته در دادگاه بانک جهانی برگزار شد، در دسامبر 2019 برگزار شود. توسعه جدید، با این حال، ممکن است به این معنی باشد که شرکت باید صبر کند. حال باید دید آیا رومانی رقم تقاضا و یا هر چیز دیگری را پرداخت خواهد کرد.

    مخالفان این پروژه همچنین ادعا کردند که شرکت طلا Rosia Montana Gold (RMGC)، اکثریت متعلق به Gabriel Resources، در معرض پولشویی و فرار از مالیات قرار گرفته است.


    گابریل سعی کرد با "ملت مرکزی اروپا" "راه حل دوستانه" روبرو شود، اما فقدان پاسخ آن را به دنبال داوری بین المللی برد.

    این عملیات مربوط به  گودال معدنی بزرگترین معدن طلا در اروپا بوده و طبق گفته این شرکت، به اقتصاد رومانی 24 میلیارد دلار تزریق خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر