مدیر مجتمع طرح های اکتشافی خراسان جنوبی خبر داد:

هیرد در یک قدمی تولید شمش طلا

عصر معدن- با ورود آخرین محموله از تجهیزات کارخانه فرآوری طلای هیرد، زمان بهره برداری از این کارخانه تولید شمش طلا تسریع خواهد شد.;

هیرد در یک قدمی تولید شمش طلا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، علیرضا جلالیان؛ مدیر مجتمع طرح های اکتشافی خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت: تجهیزات کارخانه فرآوری طلای هیرد، طی هفته گذشته وارد کشور و آخرین محموله این تجهیزات پس از انجام امور گمرکی به محل پروژه منتقل شد.
    وی در ادامه افزود: بنا بر اعلام سرمایه گذار این طرح، ارزش این تجهیزات 3 میلیون و 500 هزار دلار می باشد و میزان سرمایه گذاری ریالی این پروژه نیز بالغ بر 2400 میلیارد ریال برآورد شده است.
    جلالیان خاطر نشان کرد: بالغ بر 70 درصد تجهیزات کارخانه فرآوری طلای هیرد ساخت خارج و 30 درصد آن نیز تولید داخل می باشد.
    وی تصریح کرد: تجهیزات وارد شده به کشور ساخت کشور چین می باشد و عملیات نصب و راه اندازی این تجهیزات به زودی توسط متخصصانی از کشور چین آغاز خواهد شد.
    مدیر مجتمع طرح های اکتشافی خراسان جنوبی اظهار داشت: عملیات اجرایی کارخانه فرآوری طلای هیرد با تولید سالانه 200 کیلوگرم شمش طلا از خرداد ماه سال 98 با مشارکت شرکت آبادراهان پارس به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی آغاز و با افتتاح و بهره برداری از معدن ‌و کارخانه طلای هیرد برای 200 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.
    گفتنی است معدن طلای هیرد در 150 کیلومتری جنوب بیرجند و هشت کیلومتری روستای بصیران قرار دارد

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر