دادستان زنجان:

آمادگی انتقال کارخانه‌های سرب و روی زنجان به محل جدید وجود دارد

عصر معدن- دادستان زنجان گفت: دستگاه قضایی استان برای انتقال همه کارخانه‌های سرب و روی زنجان به روستای سردهات آمادگی دارد و در صورت لزوم در بازه زمانی ۲ تا ۳ ساله می‌توان این نقل و انتقالات را به محل جدید انجام داد.;

آمادگی انتقال کارخانه‌های سرب و روی زنجان به محل جدید وجود دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محسن کرمی در دیدار با استاندار زنجان، با اشاره به ظرفیت بالای سردهات، محل جدید انبار پسماند روی، افزود: اگر پیوست بهره‌وری از پسماند روی در محل جدید، از هم اکنون انجام شود، می‌توان بسیاری از برنامه‌های جانبی را در این محل عملیاتی کرد.

    وی اظهار داشت: سرمایه گذاری‌های جدید در سرب و روی، قائم به تجهیزات کارخانه نیست و ماشین آلات آن هر چند سال یک بار باید به روز رسانی و نو شوند، بنابراین، مباحثی مانند انتقال کارخانه های سرب و روی به محل دیگر، سرمایه‌گذاری زیادی نیاز ندارد و می توان آن را عملیاتی کرد.

    دادستان زنجان به مطالعات انجام شده در منطقه چِپ‌چِپ به منظور استقرار احتمالی واحدهای تولیدی سرب و روی در این محل اشاره کرد و افزود: نتایج این مطالعات نشان می‌دهد اگرچه بیشتر شرایط جوی از جمله رطوبت، در هر 2 محل چِپ‌چِپ و سردهات، یکسان است اما روستای سردهات مزایای بیشتری دارد.

    کرمی گفت: قبل از انتقال پسماند روی به سردهات، با صرف وقت و انرژی بسیار، مسئولان نسبت به انبار پسماند روی زنجان در این محل مجاب شدند و نباید به دنبال محل دیگری برای این منظور بود چراکه این امر آینده ای نخواهد داشت و به احتمال زیاد مشکلات متعددی هم در پی دارد.

    دادستان زنجان افزود: بر همین اساس محل تعیین شده، ظرفیت، معیارها و پتانسیل های لازم را برای انتقال همه کارخانه های سرب و روی دارد.

    وی، وجود بزرگراه کنار محل تعیین شده سردهات، در راستای سهولت حمل و نقل، عرصه درجه 4 با هدف نبود مشکل پیرامونی به لحاظ زراعت و حداقل فاصله تا منبع تامین خاک را از جمله مهمترین معیارهای انتخاب محل جدید برای انبار و انتقال احتمالی کارخانه های سرب و روی عنوان کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر