در هفته دولت انجام می شود:

افتتاح طرح تجهیز و استخراج سولفوره معدن انگوران

عصر معدن- مدیر مجتمع سرب و روی انگوران گفت: طرح تجهیز و استخراج سولفوره معدن انگوران در هفته دولت با حضور مقامات افتتاح می شود.;

افتتاح طرح تجهیز و استخراج سولفوره معدن انگوران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، امید فلاح که به مناسبت هفته دولت سخن می گفت، اظهار داشت: با بهره برداری از طرح تجهیز و استخراج سولفوره معدن انگوران، سالانه 120 هزار تن کانسنگ از بخش زیرزمینی معدن سرب و روی انگوران استخراج می شود.

    وی افزود: سرمایه گذاری این طرح حدود 4 میلیون دلار بوده است که برای یک هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شد.

    مدیر مجتمع سرب و روی انگوران با اشاره به ذخیره قابل استخراج یک میلیون و 945 هزار و 344 تنی بخش سولفوره گفت: این بخش شامل حوزه های اکسیدی، سولفوری (دارای ذخایر بیشتر) و مخلوط اکسیده و سولفوری است. عیار قابل استخراج نیز حدود 43 درصد روی و 2 درصد سرب است.

    وی افزود: کانی‌های موجود در بخش سولفوره این معدن اغلب شامل اسفالریت، گالن و پیریت است.

    انجام 4 هزار متر حفاری و روش منحصر به فرد

    فلاح با اشاره به انجام 4 هزار متر حفاری در بخش زیر زمینی معدن انگوران تصریح کرد: این حفاری ها شامل احداث 2 تونل به طول هر کدام یک هزار متر، احداث رمپ به طول 800 متر، احداث تونل دسترسی به کانال و نیز احداث حفرهایی در افق های مختلف است.

    وی ادامه داد: روش کار در بخش زیرزمینی به صورت کند و آکند (پر کردن با بتن) است که از این نظر، در میان معادن ایران و حتی در جهان منحصر به فرد است. با این کار، معدن تخریب نمی شود و امکان استخراج در بخش روباز وجود خواهد داشت.

    مدیر مجتمع سرب و روی انگوران خاطرنشان کرد: در حال حاضر، 150 هزار تن ماده معدنی از بخش زیرزمینی استخراج شده است.

    بنا به این گزارش، معدن سرب و روی انگوران در شهرستان دندی، استان زنجان واقع است که هم اینک تامین کننده اصلی خوراک کارخانه های فرآوری و تولید شمش روی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر