راه اندازی کارخانه جدید سرب و روی نخک؛ به زودی

عصر معدن- کارخانه جدید و نوسازی شده مجتمع معدنی سرب و روی نخلک به زودی راه اندازی و افتتاح می شود.;

راه اندازی کارخانه جدید سرب و روی نخک؛ به زودی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، عملیات احداث کارخانه جدید فرآوری 1800 تنی نخلک با هدف ارتقای ایمنی، افزایش کارایی تولید، سازگاری بیشتر با محیط زیست و کاهش انرژی نسبت به کارخانه قدیمی، از اواسط اسفند 98 آغاز و اکنون به پیشرفت 90 درصدی رسیده است.
    میزان سرمایه گذاری این طرح، 70 میلیارد ریال است که از فناوری جدید بهره برده شده است و با راه اندازی آن، حداقل 15 نفر نیروی کار مستقیم شاغل می شوند.

    میزان اشتغال این شرکت، در زمان واگذاری به راهبر، حدود 160 نفر بود، اما با گذشت حدود 40 ماه از شروع قرارداد، تعداد شاغلان با افزایش بیش از 244 درصدی به بیش از 400 نفر رسیده است که اغلب جذب شدگان، از افراد بومی منطقه نخلک هستند.

    2 طرح تحقیقی در حال انعقاد قرارداد با دانشگاه

    طی 5 ماهه نخست امسال، مکان یابی، طراحی و پایش سد باطله ناشی از پساب کارخانه فرآوری معدن سرب نخلک انجام شده و مجتمع معدنی نخلک در حال انعقاد قرارداد با دانشگاه تهران است.
    همچنین ارزیابی پایداری و تحلیل دینامیکی تونل زیرزمینی (اسپیرال) معدن سرب نخلک، به روش تحلیلی و عددی صورت گرفته و این مجتمع در حال انعقاد قرارداد با دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

    افزایش 40 درصدی فروش

    میزان فروش کنسانتره مجتمع سرب نخلک در 5 ماهه نخست امسال، با 40 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته (3000 تن)، به 4200 تن رسید.

    بنا به این گزارش، کارخانه سرب و روی نخلک بیش از 60 سال قدمت دارد که با توجه به مستهلک بودن ساختمان و تجهیزات کارخانه قدیمی، نوسازی کارخانه از سوی راهبر پس از دریافت مجوز تایید شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، وارد مرحله اجرا شد.

    راهبری این شرکت در راستای سیاست های اصل 44 قانون اساسی و قانون رفع موانع تولید رقابت پذیری در سال 95، به مدت 25 سال به شرکت سرب و روی کیمیا گوهران واگذار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر