مدیر عامل شرکت تامین توسعه زیرساخت های شرق ایران اعلام کرد:

نخستین پیمانکار طرح انتقال آب به سنگان در تابستان مشخص می‌شود

اصلاح فرایند آبیاری در سنگان، فرصتی برای تولید و اشتغال صنایع و معادن

عصر معدن- مدیر عامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت های شرق ایران تاکید کرد: اصلاح فرایند آبیاری در مناطق کشاورزی سنگان و بهبود روش‌ها در مکانیزه کردن مصرف بهینه آب، فرصت مغتنمی برای واحدهای صنعتی و معدنی به منظور حفظ و ارتقاء و تولید و اشتغال است.;

نخستین پیمانکار طرح انتقال آب به سنگان در تابستان مشخص می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، سلمان روحانی فر مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت های شرق ایران آب را نیاز حیاتی معادن مستقر در این منطقه عنوان کرد و افزود: به زودی پیمانکار نخستین خط انتقال آب صنایع سنگان در راستای مجوز صادره از طرف وزارت نیرو انتخاب و شروع به کار خواهد کرد.

    روحانی فر با ارایه گزارشی در حوزه زیرساخت های سنگان، تصریح کرد: مناقصه این پروژه پیشتر برگزار شده و اکنون در حال ارزیابی کیفی- فنی متقاضیان هستیم و پیش بینی می شود پیمانکار این طرح قبل از تابستان مشخص شود.
    روحانی فر با تاکید بر اینکه با اجرای طرح انتقال آب بخشی از نیاز کارخانه های سنگان، ‌برطرف می شود،‌ گفت: پروژه از زمان آغاز عملیات اجرایی در مدت 18 ماه به اتمام می رسد و سالانه 3 میلیون مترمکعب آب در اختیار کارخانه های فرآوری سنگ آهن قرار می دهد. به گفته وی، ‌سرمایه گذاری این پروژه به صورت 40درصد از سوی شرکت تامین و توسعه زیرساخت سنگان و 60درصد نیز از سوی پیمانکار تامین خواهد شد.
    وی با یادآوری راهبری و استراتژی ایمیدرو در تامین پایدار و بلند مدت آب در سنگان، یادآور شد: سنگان در طرح کلان سالانه 14 میلیون متر مکعب آب نیاز دارد.
    دکتر روحانی فر درباره برنامه ایمیدرو برای طرح بلند مدت تامین آب صنایع مستقر در سنگان اظهار داشت: طبق تفاهمنامه ای که شرکت تامین توسعه زیرساخت های شرق (متعلق به ایمیدرو) در حضور سه استاندار شرق کشور با شرکت سرمایه گذار (تابش) به امضا رسانده، قرار است با استفاده از خط انتقال آب از دریای عمان، آب کارخانه های منطقه،‌ تامین شود. وی یادآور شد: برنامه بلند مدت سنگان،‌ ایجاد ظرفیت تولید 17.5 میلیون تن کنسانتره و 15 میلیون تن گندله سنگ آهن است که آب مورد نیاز در بلند مدت،‌ از دریای عمان منتقل شود.
    وی افزود: طبق آن تفاهمنامه ای، شرکت های سرمایه گذار سنگان شامل مبارکه، اپال پارسیان، کاوه پارس،‌ توسعه فولاد سناباد و فولاد خراسان عهده دار تامین منابع برای خط انتقال آب از دریای عمان هستند.

    گاز تامین شده، پست برق به زودی
    روحانی فر همچنین درباره تامین گاز منطقه گفت: خط انتقال گاز نیز پیش از این اجرا شده و در حال گازرسانی به کارخانه های فعلی است. به گفته وی،‌ احداث پست 33/400 برق به اتمام رسیده و به زودی به بهره برداری می رسد.
    مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت های شرق ایران درباره طرح ایمیدرو در توسعه حوزه جاده اظهار داشت: این شرکت به منظور توسعه و تقویت زیرساخت های حمل و نقل در منطقه، مشارکت در احداث باند دوم جاده تربت حیدریه -رُشتخوار-سلامی-خواف-سنگان با همکاری وزارت راه را در دست اقدام دارد. وی همچنین درباره طرح فرودگاه گفت: مطالعه احداث فرودگاه خواف-سنگان نیز توسط این شرکت در دست مطالعه است.
    وی به ظرفیت های ایجاد شغل و مسکن در توسعه سنگان اشاره کرد و اظهار داشت: چشم انداز توسعه اشتغال صنایع معدنی سنگان در آینده با امکان جذب و اشتغال بیش از 12 هزار نفر پیش بینی شده است. علاوه بر این در راستای تامین مسکن کارکنان، احداث شهرک مسکونی ویژه کارکنان صنایع از جمله طرح های در دست مطالعه شرکت به شمار می آید.
    وی در بخش دیگری از سخنانش درباره خط دوم راه آهن سنگان- تربت حیدریه- بافق گفت: در حال حاضر ظرفیت خط نخست- به طول 145 کیلومتر حدود 5 میلیون تن در سال است و برنامه دو خطه شدن این مسیر در دست تهیه است. روحانی فر ادامه داد: بخش قابل توجهی از حمل مواد و محصولات به صورت جاده ای حمل می شود که برنامه خط دوم آهن با هدف کاستن از بار ترافیکی جاده ای انجام می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر