مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس اعلام کرد:

ایجاد بیش از ۱۳۰۰ فرصت شغلی جدید در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس

عصر معدن- مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس اعلام کرد: طی امسال، بیش از ۱۳۰۰ فرصت شغلی جدید در این منطقه ویژه اقتصادی ایجاد شده است.;

ایجاد بیش از ۱۳۰۰ فرصت شغلی جدید در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس، حسن خلج طهرانی ضمن گرامیداشت دهه‌ فجر و تبریک پیروزی انقلاب اسلامی به جهادگران عرصه‌ صنعت، با بیان این مطلب اظهار داشت: امسال 9345 نفر جوینده‌ کار در اداره کار منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، 1356 نفر به کارفرمایان معرفی شده‌اند.
    وی افزود: در شرایط کنونی 18 شرکت سرمایه‌گذار و 120 شرکت به‌صورت پیمانکاری در منطقه ویژه‌ اقتصادی خلیج‌فارس مستقر هستند. حضور این حجم از شرکت‌های صاحب‌نام، حاکی از رونق تولید و کار و تلاش شبانه‌روزی در این منطقه عظیم اقتصادی است.

    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس با اشاره به اینکه واحد کار و اشتغال این منطقه دارای حساسیت و جایگاه ویژه‌ای بوده و فعالیت صحیح این واحد تاثیر به سزایی در امر اشتغال نیروی انسانی دارد، تصریح کرد: این مجموعه همواره تلاش کرده برای تحقق اهداف سازمانی، ارتباط مناسبی بین کارگر و کارفرما برقرار ‌کند.

    وی ادامه داد: امسال تعداد شکایات ثبت شده در واحد کار و اشتغال منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس نسبت به سال گذشته حدود50 درصد کاهش داشته است. به طوری که از 251 مورد شکایت سال گذشته، به 112 مورد شکایت در سال جاری رسیده‌ایم.

    هدایت افراد به سمت آموزش‌های تخصصی

    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس هدایت افراد به سمت آموزش‌های تخصصی از مجرای سازمان فنی و حرفه‌ای را از جمله اهداف واحد کار و اشتغال این منطقه دانست و گفت: صدور پروانه اشتغال اتباع خارجی براساس مقررات، صیانت از نیروی انسانی، رسیدگی به مشکلات کارگری و نظارت بر حقوق و دستمزدها، جزو وظایف ذاتی این واحد است.

    وی تعداد شاغلان فعلی منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس را 12 هزار و 260 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد 6 هزار و 630 نفر به‌صورت پیمانکاری و 5 هزار و 630 نفر نیز به‌صورت قرارداد مستقیم با شرکت‌ها در حال فعالیت هستند.

    خلج طهرانی با اشاره به این‌که وی در خصوص تعداد شکایات ثبت شده در واحد کار و اشتغال منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس نیز بیان داشت: امسال تعداد شکایات نسبت به سال گذشته حدوداً 50 درصد کاهش داشته است و از 251 مورد شکایت سال گذشته به 112 مورد شکایت در امسال رسیده‌ایم.

    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس در پایان به آمار جویندگان کار نیز اشاره کرد و افزود: 9 هزار و 345 نفر جوینده‌ی کار امسال در اداره کار منطقه ویژه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد هزار و 356 نفر به کارفرمایان معرفی شده‌اند.

    خلج طهرانی در پایان گفت: از تمام همکارانم که در شرایط خاص ایجاد شده به‌تبع شیوع ویروس کرونا همچنان در حال کار جهادی هستند، کمال تشکر و قدردانی دارم و امیدوارم مأموریت سنگینی را که در ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای حرکت صحیح فرآیند تولید بر دوش داریم به‌خوبی انجام دهیم.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر