در نشست تخصصی اینوماین ۳ مطرح شد؛

بخش خصوصی می تواند مشاور کامل دولت در شناخت چالش ها باشد

عصر معدن- عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس خواستار حمایت دولت از بخش خصوصی با اتخاذ سیاست های بلندمدت شد.;

بخش خصوصی می تواند مشاور کامل دولت در شناخت چالش ها باشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمد حسین بصیری در نشست «اهمیت سیاستگذاری راهبردی دولت در تکمیل زنجیره ارزش معدنکاری: با نگاهی خاص به تجارت بین الملل و انتقال تکنولوژی» سومین جشنواره اینوماین با بیان این مطلب گفت: دولت با افزایش ارتباط با بخش خصوصی، از این بخش به عنوان مشاور خود برای شناخت کامل مشکلات و چالش های پیش روی صنعت استفاده کند.
    وی افزود: با فراهم ساختن بستر لازم، بخش خصوصی می تواند اقدام به صادرات محصول، واردات مواد اولیه و انتقال فناوری کند.

    فرآوری سدهای باطله، به جای واردات سنگ آهن

    کیوان جعفری طهرانی، تحلیلگر ارشد بین المللی بازار سنگ آهن و فولاد در این نشست گفت: در صورت رفع تحریم ها، صادرات محصولات معدنی ایران افزایش زیادی خواهد یافت و جذب سرمایه گذاری خارجی نیز در کشور اتفاق خواهد افتاد.

    وی افزود: به جای واردات سنگ آهن، می توان با فرآوری سدهای باطله، نیاز کشور را تامین کرد.

    ضرورت نقش مناسب در زنجیره جهانی ارزش

    پانته‌آ گرامی شعار، مدیرعامل شرکت مشترک ایران و گینه در این نشست گفت: ذخایر مواد معدنی در دنیا رو به کاهش است و ما باید بتوانیم با دسترسی به ذخایر کشورهای معدود باقی مانده، در زنجیره جهانی ارزش، نقش مناسبی ایفا کنیم.

    وی ادامه داد: اکنون شرکت های بزرگ صنایع معدنی به دلیل تمرکز زیاد بر تولید، از نظر فناوری و روش های نوین آزمایشگاهی و فرآوری عقب هستند. کشور ما نیز دچار این مساله هست و برای آسیب ندیدن باید با کمک استارتاپ ها و ایجاد ارتباط با خارجی ها، نیاز های پیش رو را تامین کنیم.

    بورسیه پژوهشگران از سوی اتاق بازرگانی

    ابراهیم جمیلی، رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به ضرورت توجه دولت به سیاست های حمایت از ایده های ارزش آفرین و ترغیب جوانان به این حوزه گفت: سیاست های راهبردی دولت برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی با باور به بخش خصوصی می تواند بسیار موثر باشد.

    وی ادامه داد: اکنون شرکت های دانش بنیان در کشور فراوان است که نیاز به شناسایی و معرفی به جامعه معدنی دارند و برای توسعه، باید از آنها حمایت صورت گیرد.

    جمیلی تصریح کرد: برای رفع مشکلات صنعت همچون واردات فناوری، صادرات، اکتشاف و غیره، از ایرانیان مقیم خارج به عنوان سرمایه های کشور استفاده شود.

    وی افزود: از طرح های پژوهشی حمایت می کنیم و افرادی را که مایل به فعالیت های پژوهشی در حوزه معدن و صنایع معدنی هستند، بورسیه می کنیم.

    سومین جشنواره ایده های ارزش آفرین (اینوماین 3) روز دوشنبه 26 مهر با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو افتتاح شد و تا 28 مهر ادامه دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر