عربستان در پی خرید سهام بزرگ‌ترین معدن طلای پاکستان

عصر معدن- یک مقام پاکستانی اعلام کرد که عربستان اهتمام خود برای خرید سهام در معدن طلا و مس «ریکو دیگ» را ابراز کرده است.;

عربستان در پی خرید سهام بزرگ‌ترین معدن طلای پاکستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، جهان زیب خان، مشاور نخست وزیر پاکستان در شورای تسهیلات ویژه سرمایه گذاران روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت که دولت این کشور یک مستشار بین المللی را برای ارزش گذاری سهام معدن ریکو دیگ تعیین کرده است.

    به گزارش «النهار» این مقام پاکستانی اما هویت این مستشار را اعلام نکرد.

    وی افزود که قرار است تا 25 دسامبر پیش رو ارزش گذاری این معدن به پایان برسد و پس از آن اسلام آباد وارد مذاکرات با ریاض خواهد شد.

    گفتنی است معادن ریکو دیگ در اقلیم بلوچستان در جنوب غرب پاکستان (مناطق مرزی با ایران و افغانستان) واقع شده است.

    کارشناسان معدن معتقدند این معادن حاوی تعدادی از بزرگترین ذخایر مس و طلا در جهان است.

    پیش از این، شورای تسهیل سرمایه گذاری خصوصی ایجاد شده توسط پاکستان، موافقت کرد که سرمایه گذاری در 28 پروژه از جمله ساخت سد دیامیر-بهاشا و عملیات معدنی در پروژه ریکو دیگ در منطقه چاگای استان بلوچستان پاکستان به ارزش میلیاردها دلار را به کشورهای شورای همکاری پیشنهاد کند.

    فهرست پروژه های مصوب که قرار است به عربستان، امارات، قطر و بحرین ارائه شود، از مجموع سرمایه گذاری های مورد نیاز برای آنها فراتر رفته و بیش از 28 میلیارد دلار است.

    به نوشته روزنامه پاکستانی «اکسپرس تریبون» در پایان ماه گذشته، این فهرست شامل یک پالایشگاه نفت است که به غول انرژی عربستان، یعنی شرکت آرامکو پیشنهاد خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر