معرفی سنگ‌نگاره‌های تیمره در نمایشگاه بین المللی سنگ محلات

عصر معدن- رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان محلات گفت: سنگ نگاره های تیمره در نمایشگاه بین المللی سنگ نیم‌ور محلات معرفی می شوند.;

معرفی سنگ‌نگاره‌های تیمره در نمایشگاه بین المللی سنگ محلات
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، مهدی لعل‌بار با اعلام این خبر افزود: شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ نیم‌ور از روز گذشته، سه‌شنبه 17 مهر با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی گشایش یافت. این نمایشگاه بزرگترین و حجمی‌ترین نمایشگاه سنگ ایران است که فعالان حوزه سنگ را هرساله گردهم می‌آورد.

    وی اظهار کرد: غرفه میراث فرهنگی، امسال با به نمایش گذاشتن و معرفی سنگ‌نگاره‌های تیمره خمین به صورت اصل و مولاژ در این نمایشگاه حضور دارد.

    به گزارش ایسنا، به نقل از میراث فرهنگی استان، لعل‌بار با تاکید بر اینکه سنگ‌نگاره‌های تیمره خمین با نقوش منحصر به فردی که قدمت برخی از آنها به بیش از 40 هزار سال قبل می‌رسد، حرف‌های زیادی برای گفتن با گردشگران دارد، ادامه داد: سنگ‌نگاره‌های تیمره، نشان از تاریخ کهن و هنر کهن منطقه تیمره در استان‌های مرکزی، اصفهان و لرستان دارد و سیر آثار زندگی انسان طی هزاره‌ها را به نمایش می‌گذارد.

    نمایشگاه بین‌المللی سنگ نیم‌ور بزرگ‌ترین نمایشگاه سنگ کشور، دومین نمایشگاه بزرگ کشور از نظر فضای خالص نمایشگاهی، چهارمین نمایشگاه بزرگ سنگ دنیا و به لحاظ عرضه سنگ کوپ در رتبه اول دنیا است.

    شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در نیم‌ور محلات تا 20 مهرماه جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی سنگ نیم‌ور برپاست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر