فاز نخست آب شیرین کن منطقه ویژه اقتصادی لامرد به بهره برداری رسید

عصر معدن- مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: با پیگیری های انجام شده، فاز نخست آب شیرین کن در سایت صنایع انرژی بر لامرد با رعایت همه الزامات زیست محیطی و استفاده از ظرفیت های فنی داخلی به بهره برداری رسید.;

فاز نخست آب شیرین کن منطقه ویژه اقتصادی لامرد به بهره برداری رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، "دکتر فریدون فدایی دولت" در آیین افتتاح فاز نخست آب شیرین کن این منطقه افزود: با هدف تامین آب شرب باکیفیت مناسب در یک افق 10 ساله جهت صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، یک مجموعه آب شیرین کن به ظرفیت تولید 46 لیتر بر ثانیه در 2 فاز طراحی و عملیات اجرایی آن از اسفند 97 آغاز شد.

    وی ادامه داد: فاز نخست آب شیرین کن به ظرفیت 23 لیتر بر ثانیه با میزان TDS (کل مواد جامد محلول) خروجی پس از شیرین سازی کمتر از 100 میلی گرم در لیتر به بهره برداری رسید که نقش مهمی در اطمینان خاطر سرمایه گذاران و صنعتگران مستقر در این منطقه دارد.

    مدیرعامل منطقه ویژه لامرد افزود: برای مهندسی، تامین تجهیزات، ساخت و اجرای دو دستگاه آب شیرین کن به همراه ساختمان ها و تاسیسات جانبی و خط انتقال آب، هزینه ریالی و ارزی بالغ بر 47 میلیارد ریال و یک میلیون و 410 هزار یورو صرف شده است.

    فدایی دولت اضافه کرد: تاسیسات و ابنیه این پروژه در 720 متر مربع و با استفاده از فناوری روز دنیا احداث شده است.

    وی تصریح کرد: فاز یک پروژه علاوه بر تامین آب موردنیاز مجتمع صنایع آلومنیوم جنوب نیز آب مورد نیاز دیگر صنایع مستقر در سایت انرژی بر لامرد را تامین می کند.

    شایان ذکر است که عملیات اجرایی فاز 2 آب شیرین کن منطقه ویژه اقتصادی لامرد با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی و بر اساس برنامه زمان بندی شده و برغم شرایط کرونایی در حال انجام است.

    دکتر علوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی، شبانی نژاد فرماندار لامرد و جمعی از مسئولان محلی در آیین افتتاح این پروژه مهم و زیربنایی حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر