مدیرعامل ایمپاسکو:

افزایش واگذاری‌ها و جذب بیشتر سرمایه‌گذار، از اهداف امسال ایمپاسکو است

عصر معدن- مدیرعامل ایمپاسکو اعلام کرد: افزایش واگذاری‌ها و جذب بیشتر سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای توسعه معادن، از اهداف امسال این شرکت است.;

افزایش واگذاری‌ها و جذب بیشتر سرمایه‌گذار، از اهداف امسال ایمپاسکو است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، خدایار کریم‌نژاد در حاشیه برگزاری مجمع سالانه ایمپاسکو عنوان کرد:‌ ایمپاسکو در سال 1401، بیش از 59 هزار متر حفاری اکتشافی در معادن سنگ آهن، پلی متال و زغال‌سنگ انجام داده که منجر به اکتشاف 162 میلیون تن سنگ آهن، 13.5 میلیون تن پلی‌متال و 177 میلیون تن زغال‌سنگ شده است.
    وی افزود: از سال 95 تاکنون، 34 پهنه اکتشافی به مساحت 107 هزار کیلومتر مربع در 18 استان کشور شناسایی و پی‌جویی شده است که 92 محدوده امیدبخش، 57 پروانه اکتشاف و 33 گواهی کشف به مساحت 16 هزار کیلومتر مربع ماحصل آن بوده و مابقی مساحت آزاد شد.

    تلاش برای دستیابی به سومین معدن در کلاس جهانی
    مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با بیان اینکه در چشم‌انداز شرکت بر مرجعیت در اکتشاف ایمپاسکو تاکید داشته‌ایم، گفت: تلاش ما کشف 3 معدن در کلاس جهانی تا سال 1404 است که تاکنون 2 معدن (معدن جانجا و معدن طلای هیرد) در تراز جهانی کشف و برای سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی واگذار شد.
    وی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از اهداف کلان شرکت، بهره‌برداری از معادن و نظارت بر طرح‌ها و مجتمع‌هاست، تصریح کرد: فعالیت این شرکت در 26 استان، 19 مجتمع و 25 طرح ادامه دارد که 14 طرح مرتبط با ایمیدرو با سرمایه‌گذاری بالغ بر 2.4 میلیارد یورو و اشتغال 17 هزار نفر و نیز 11 طرح متعلق به ایمپاسکو با سرمایه گذاری حدود یک میلیارد یورو و اشتغال بیش از 7500 نفر در حال اجراست.

    بهره برداری از 3 طرح ایمپاسکو در 1401
    مدیرعامل ایمپاسکو با اشاره به اینکه در سال 1401 سه طرح به بهره‌برداری رسید، توضیح داد: نخست، طرح تولید سیلیکون متال 1500 تنی و به ارزش 8.6 میلیون یورو و اشتغال 85 نفر و دوم، طرح احداث کارخانه طلای هیرد با اعتبار حدود 7.6 میلیون یورو و اشتغال 150 نفر است.
    وی تاکید کرد: همچنین یک طرح زیرساختی راه دسترسی به معدن نخلک به طول 10 کیلومتر با همکاری حوزه زیرساخت ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و راهبر با اعتبار حدود 30 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

    واگذاری 65 مجمع و طرح وابسته به ایمیدرو و ایمپاسکو
    کریم‌نژاد عنوان کرد: از ابتدای واگذاری‌ها در سال 95 تاکنون، 65 مجتمع و طرح وابسته به ایمیدرو و ایمپاسکو واگذار شده که شامل 17 طرح و 11 مجتمع از ایمیدرو و 27 طرح و 10 مجتمع از ایمپاسکو می‌شود.
    وی افزود: یکی دیگر از اهداف استراتژیک شرکت، پژوهش و فرآوری مواد معدنی با استفاده از فناوری‌های نوین و بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان است.

    خروج همه شرکت ها به جز البرز مرکزی از لیست آلاینده ها
    مدیرعامل ایمپاسکو توضیح داد: در سال گذشته، با اقدامات صورت گرفته در زمینه زیست محیطی، همه مجتمع‌ها و طرح‌های وابسته به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به غیر از شرکت البرز مرکزی از لیست آلاینده خارج شدند.
    وی افزود: اقدامات لازم برای خارج کردن نام شرکت زغال سنگ البرز مرکزی از لیست شرکت‌های آلاینده نیز در حال انجام است.
    کریم نژاد درباره برنامه‌های سال 1402 عنوان کرد: اکتشاف 80 هزار متر حفاری، 30 پروانه اکتشاف و 6 گواهی کشف، افزایش تولید به 3 میلیون و 220 هزار تن، تسریع در راه‌اندازی طرح‌ها، 9 طرح واگذاری و جذب سرمایه‌گذار، از جمله این برنامه هاست.
    وی ادامه داد: ارتقای ایمنی و دریافت گواهینامه معدن سبز برای حداقل 2 معدن و مجتمع و همچنین، رشد فروش مواد معدنی برای تامین خوراک صنایع کشور و احیا و فعال‌سازی 400 معدن، از جمله اهدافی است که در سال جاری با شعار «مهار تورم و افزایش تولید» نسبت به سال قبل تعیین شده است.

    افتتاح 6 طرح تا پایان امسال
    مدیرعامل ایمپاسکو خاطرنشان کرد: تا پایان امسال، 6 طرح از جمله تولید طلای کوه دم، بهره برداری معدن زغال‌سنگ کوچکعلی شمالی، فاز یک کارخانه سرب و روی مهدی آباد، آهک هیدراته پلدختر و کاغذ الیگودرز افتتاح می شوند.
    وی ادامه داد: مجموع سرمایه‌گذاری این طرح ها، 371 میلیون یورو و اشتغال بیش از 1750 نفر را به دنبال دارد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر