طرح انتقال آب از خلیج فارس به کرمان و یزد در دست انجام است

عصر معدن- مدیر مالی طرح انتقال آب از خلیج فارس درکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال آب از خلیج فارس برای بخش صنعت استان های کرمان و یزد با اعتبار بالغ بر ۶۰هزار میلیارد ریال در دست انجام است.;

طرح انتقال آب از خلیج فارس به کرمان و یزد در دست انجام است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا،احمد انارکی محمدی  با اشاره به اینکه در مجاور دریای خلیج فارس محلی برای نصب آب شیرین کن ها در نظر گرفته شده است ، میزان پیشرفت فیزیکی این طرح را 40 درصد عنوان کرد.
    وی تصریح کرد: لوله گذاری و خط انتقال این آب به بخش صنعت در گل گهر سیرجان و مس سرچشمه از توابع استان کرمان و بخش صنعت چادرملو در استان یزد در حال انجام است.
    انارکی محمدی بیان کرد: در نشست با وزیران صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و دارایی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، مقرر شد به وسیله ی هفت بانک عامل 20 هزار میلیاردریال تسهیلات به این طرح اختصاص یابد و 40هزار میلیارد ریال دیگر را معادن گل گهر سیرجان، مس سرچشمه رفسنجان و چادرملوی استان یزد تأمین کنند.
    وی با اشاره به اینکه این طرح از سال 92 آغاز شده و تا 2 سال دیگر فاز نخست آن به بهره برداری خواهد رسید ، افزود: این پروژه در دو بخش اجرایی می شود .
    وی ادامه داد: در بخش نخست آبگیری از خلیج فارس و شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس انجام می گیرد و در مرحله بعدی ایستگاه های پمپاژ و خطوط انتقال از سایت شیرین سازی بندرعباس تا سیرجان، مس سرچشمه و چادرملوی یزد حدودا به طول یکهزار کیلومتر اجرا می شود.
    احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با همکاری و هماهنگی بین مجلس شورای اسلامی، دولت و بخش خصوصی و بانک‌ ها می ‌توان این طرح حیاتی را اجرایی کرد تا کمبود آب در بخش صنعت استان های هرمزگان، کرمان و یزد رفع شود.
    سه استان هرمزگان ، کرمان و یزد به لحاظ اقلیم خشک و طولانی شدن دوره خشکسالی به لحاظ منابع آبی در وضعیت بحرانی قرار دارند که با اجرای طرح انتقال آب از منابع پایدار آبی بخصوص برای بخش های صنعتی خود برخوردار خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر