برنامه بورس لندن برای شفاف سازی موجودی فلزات در انبارهای جهانی

عصر معدن- بورس فلزات لندن اعلام کرد که برای نخستین بار تلاش خود را برای شفافیت بیشتر بر روی دسترسی و موجودی فلزات در شبکه ذخیره سازی جهانی آغاز کرده است که این امر می تواند در حکم قرارداد معاملاتی در بورس های کالایی بعد از ضمانت شدن، دادوستد شود.;

برنامه بورس لندن برای شفاف سازی موجودی فلزات در انبارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، در حال حاضر بیشترین تمایل مربوط به موجودی های فاقد ضمانت آلومینیوم است که با توجه به اطلاعات به دست آمده توسط بورس فلزات لندن که در وبسایت آن درج شده، حدود یک میلیون و 4 هزار و 227 تن در انبارهای ثبت شده برای صدور ضمانت نامه LME وجود دارد.

    بیشتر آلومینیوم فاقد ضمانت نامه شامل 815 هزار و 387 تن در آسیا و بیش از نیمی از آن در بندر Klang مالزی قرار دارد.

    بورس فلزات لندن در بیانیه ای گفت: باید کار بیشتری انجام شود تا گزارش های داوطلبانه اعلام موجودی افزایش یابد.

    به عقیده بورس فلزات لندن آمارها و اطلاعات نشان دهنده میزان فلز دارای ضمانت در یک افق زمانی کوتاه مدت می باشد که به احتمال زیاد می تواند تاثیر بسزایی در شرایط بازار داشته باشد.

    این بورس اعلام کرده که با فراهم آمدن این امکان که ممکن است در آینده با ضمانت های بورس فلزات لندن نیز همراه باشد بازار قادر خواهد بود با دید درستی درخصوص عرضه کلی تر، تجارت نماید.

    داده های بورس فلزات لندن از موجودی آلومینیوم در قالب ضمانت شده و فاقد ضمانت در پایان ماه می در رقم 2.5 میلیون تن ایستاده است درحالی که تحلیلگران این عدد را حدود 15 میلیون تن تخمین زده اند.

    هنوز هم بازار در مورد آنچه که در گزارش موجودی ها ضمانت نشده، دچار سردرگمی است و دستیابی به شفافیت کامل به دلیل انبارهایی که در بورس فلزات لندن ثبت نشده اند اما وجود دارند، کمی دشوار است.

    یک منبع خبری دیگر اعلام داشته، این اطلاعات برای تجار با اهمیت است تا بتوانند به درستی در کوتاه مدت تصمیم گیری نمایند.

    بورس فلزات لندن همچنین اعلام کرد، موجودی فاقد ضمانت و غیرقانونی مس در انبارهای تایید شده LME نیز در مجموع 161 هزار و 374 تن، روی 40 هزار و 918 تن و نیکل 18 هزار و 753 تن است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر