ممنوعیت غول‌های معدنی روسیه و تکان دنیای فلزات

عصر معدن- بورس فلزات لندن به دنبال بازخورد در مورد گزینه‌هایی از جمله ممنوعیت فوری عرضه‌های جدید روسیه است.;

ممنوعیت غول‌های معدنی روسیه و تکان دنیای فلزات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، ممنوعیت احتمالی عرضه روسیه توسط بورس فلزات لندن یک رویداد جنجالی برای صنعت فلزات خواهد بود و فعالیت برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان را از بازار اصلی جهانی قطع می‌کند.

    در عمل، ممنوعیت صرفاً به این معنی است که فلز روسیه  که حدود 9 درصد از تولید جهانی نیکل، پنج درصد از آلومینیوم و چهار درصد مس را تشکیل می‌دهد، دیگر نمی‌تواند به هیچ انباری در سراسر جهان در شبکه بورس فلزات لندن تحویل داده شود.

    در ماه‌های اخیر، در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد وضعیت اقتصاد جهانی، معامله‌گران برای مازاد عرضه، به‌ویژه در آلومینیوم آماده شده‌اند. از آنجاکه برخی از خریداران از فلز روسی اجتناب می‌کنند، معامله‌گران انتظار داشتند که آلومینیوم از شرکت روسی روسال یکی از اولین محصولاتی باشد که به بورس فلزات لندن تحویل داده می‌شود.

    اگر شبکه بورس فلزات لندن ادامه دهد و تحویل جدید آلومینیوم روسیه را ممنوع کند، این امر مازاد احتمالی موجودی را از بین خواهد برد. هنگامی که بلومبرگ برای اولین بار در مورد برنامه‌های شبکه بورس فلزات لندن برای یک مقاله گفتگو در هفته گذشته گزارش داد، قیمت آلومینیوم تا 8.5 درصد افزایش یافت که بزرگ‌ترین افزایش روزانه در تاریخ  بود.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، از روز جمعه گذشته، قیمت‌ها حدود 10 درصد نسبت به پایین‌ترین سطح 19 ماهه هفته گذشته افزایش یافت. البته، شبکه بورس فلزات لندن در حال بررسی این اقدام است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر