قراضه جایگزین چدن روسیه می شود

عصر معدن- هفته گذشته قیمت چدن صادراتی روسیه افزایش یافت در حالی که تولیدکننده ها بر فروش در بازار داخلی تمرکز کرده اند. تحریم ها علیه روسیه سبب شده فولادسازان کشورهایی نظیر ترکیه و ایتالیا به جای چدن این کشور از قراضه در فرآیند تولید خود استفاده کنند.;

قراضه جایگزین چدن روسیه می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولاد ایران، متوسط قیمت چدن صادراتی روسیه با 35 دلار رشد هفتگی 395 دلار فوب دریای سیاه ثبت شده است. این محصول در ترکیه با قیمت 425 تا 430 دلار سی آی اف معامله می شود که معادل 395 دلار در هر تن فوب است. قیمت پیشنهادی رسمی به خریداران ترکیه 420 دلار در هر تن فوب است.

    از طرفی به گفته برخی منابع، خریداران ترک به دلیل تحریم ها و تصمیم بانک های ترکیه برای عدم استفاده از سیستم بانکی Mir روسیه، احتمالا در پرداخت های خود به فروشنده های روس دچار مشکل می شوند. Mir یک سیستم پرداخت روسی برای انتقال وجه الکترونیکی است که توسط بانک مرکزی روسیه در سال 2017 ایجاد شده است.

    به همین دلیل است که کارخانه های ترکیه بیشتر روی خرید قراضه متمرکز شده اند. البته روس ها معتقدند که تصمیم بانک های ترکیه برای تعلیق استفاده از سیستم پرداخت Mir راه را برای خریداران ترکیه ای برای پرداخت به روسیه مسدود نکرده است. در ایتالیا هم شنیده شده قراضه جایگزین خرید چدن روسیه شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر