توسعه زیرساخت ها با هدف صادرات زغالسنگ

روسیه سهم بیشتری از بازار زغالسنگ می خواهد

عصر معدن- روسیه تولید و فروش زغالسنگ خود را طی ۱۵ سال آینده افزایش می دهد. این کشور در نظر دارد با توسعه زیرساخت ها، ظرفیت صادراتی زغالسنگ را ارتقا دهد.;

روسیه سهم بیشتری از بازار زغالسنگ می خواهد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، روسیه به عنوان بزرگترین تولیدکننده زغالسنگ جهان در نظر دارد میزان تولید و فروش این ماده معدنی را طی 15 سال آینده افزایش دهد. همچنین سهم بازار صادرات جهانی خود را از 11 درصد به 25 درصد افزایش خواهد داد که بدین ترتیب روسیه بزرگترین صادرکننده این ماده معدنی در دهه آینده خواهد بود.

    به گزارش وزارت انرژی روسیه، میزان تولید زغالسنگ این کشور تا سال 2024 میلادی سالانه به 448 میلیون تا 530 میلیون تن افزایش می یابد. پس از آن نیز تا سال 2035 میلادی به سالانه 485 میلیون تا 668 میلیون تن ارتقا خواهد یافت.
    رشد 12 درصدی مصرف داخلی
    همچنین پیش بینی می شود طی مدت یادشده، مصرف داخلی زغالسنگ روسیه شاهد رشد 12 درصدی باشد. در حال حاضر میزان مصرف داخلی این ماده معدنی در روسیه سالانه 196 میلیون تن اعلام شده است. آسیا و اقیانوسیه، جنوب شرقی آسیا، خاورمیانه و آفریقا کماکان بازارهای اصلی زغالسنگ روسیه طی سال های آینده خواهند بود.
    همچنین روسیه سالانه 30 میلیون تن زغالسنگ به چین صادر می کند که پتانسیل خوبی برای رشد صادرات به این کشور را به همراه دارد. وزارت انرژی روسیه پیش بینی می کند طی 10 سال آینده این میزان صادرات با رشد تقریبا 2 برابری به 55 میلیون تن افزایش یابد.
    معدنکاری زغالسنگ به عنوان یکی از صنایع کلیدی روسیه است. تولید زغالسنگ در این کشور پایین ترین میزان هزینه های تولید را در جهان دارد. البته هزینه بالای حمل و نقل منجر شده است تا قیمت نهایی زغالسنگ روسیه با سایر رقبای جهانی همچون استرالیا و آفریقای جنوبی تقریبا در یک سطح قرار گیرد.
    این در حالی است که مقامات حوزه حمل و نقل روسیه در نظر دارند تا فعالیت های توسعه ای خود را در حوزه راه آهن و زیرساخت بنادر آغاز کرده تا بتوانند امکان رشد ظرفیت صادرات زغالسنگ را فراهم سازند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر