وزیر صمت در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه اعلام کرد:

آمادگی وزارت صمت برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای کرمانشاه با ورود شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی

ضرورت انجام اکتشافات معدنی بیشتر در استان کرمانشاه

عصر معدن- وزیر صمت از نمایندگان استان کرمانشاه خواست تا در هر شهرستان این استان، ۱۰ روستا را برای اجرای الگوی مردمی بودن اقتصاد مقاومتی با ورود شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی به عرصه مسئولیت های اجتماعی برای ایجاد اشتغال پایدار معرفی نمایند.;

آمادگی وزارت صمت برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای کرمانشاه با ورود شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، علیرضا رزم حسینی در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب، افزود: مردم استان کرمانشاه حق بزرگی بر ملت و کشور ایران دارند و دوران دفاع مقدس در دفاع از تمامیت ارضی، اسلام و انقلاب سنگ تمام گذاشتند.

    وی همچنین یادآوری کرد: به خاطر وقوع جنگ تحمیلی و درگیر بودن استان کرمانشاه با مساله جنگ، فرصت‌های اقتصادی در این استان در آن دوره هشت ساله از بین رفت، هر چند در دوران سازندگی و پس از آن کارهای خوبی شکل گرفت که این کارها باید تداوم و شدت بیشتری داشته باشد.

    وزیر صمت همچنین گفت: اشتغال پایدار از علائم رشد اقتصادی است، درآمد مردم از محل تولید و اشتغال باید به وجود آید و در این حوزه کار بیشتری در این استان باید انجام شود.

    رزم حسینی تصریح کرد: در چند ماه باقی مانده از دولت، تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا گره ها را باز کنیم.

    وی ادامه داد: در حوزه اکتشاف باید کارهای بیشتری در کرمانشاه انجام شود، ایمیدرو و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در این حوزه باید به خوبی ورود کنند.

    وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای الگوی مردمی بودن اقتصاد مقاومتی، از نمایندگان استان کرمانشاه خواست که 10 روستا از هر شهرستان را برای اجرای الگوی و مردمی بودن اقتصاد معرفی کنند.

    رزم حسینی توضیح داد: در این الگو از شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی می‌خواهیم با ورود به عرصه مسئولیت های اجتماعی، ایجاد اشتغال پایدار شغل نمایند.

    وی همچنین تصریح کرد: این الگو زمانی که در استان‌های کرمان و خراسان استاندار بودم به صورت پایلوت اجرا شده است.

    وزیر صمت همچنین با اشاره به ابلاغیه های جدید صادراتی اعم از تسریع در ترخیص کالا، استفاده از ارز متقاضی و رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان از طریق واردات، بیان کرد: این موضوع باید برای فعالان اقتصادی آن است تبیین شود و فعالان اقتصادی استان کرمانشاه نیز از این مصوبات استفاده نمایند.

    گفتنی است که در این جلسه نمایندگان شهرستان‌های استان کرمانشاه به بیان مهمترین نقطه نظرات خود در حوزه های کلان و منطقه ای در خصوص مهمترین مباحث صنعت، معدن و تجارت پرداختند.

    فعال سازی معادن غیرفعال، استفاده از ظرفیت‌های سازمان های توسعه ای در کرمانشاه، توجه به ظرفیت مرزها برای ترانزیت و توسعه تجارت، اجرای پروژه های پیشران صنعتی در این استان، برگزاری نمایشگاه های ملی و فراملی، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، رفع مشکلات زیرساختی در شهرک‌های صنعتی، توجه به صنایع کوچک و متوسط، جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده برای مواد معدنی، کمک های فنی و اعتباری برای فعالان اقتصادی از مهمترین خواسته های نمایندگان مردم استان کرمانشاه بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر