مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد:

آغاز به کار دومین کارگاه مدرن آماده‌سازی نمونه‌های اکتشافی در جنوب شرق کشور

عصر معدن- اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: با هدف سرعت بخشی به فعالیت‌ها و مطالعات اکتشافی، دومین کارگاه لاگینگ و آماده سازی نمونه‌های اکتشافی در منطقه کرمان آغاز به کار کرد. آغاز به کار دومین کارگاه مدرن آماده‌سازی نمونه‌های اکتشافی در جنوب شرق کشور;

آغاز به کار دومین کارگاه مدرن آماده‌سازی نمونه‌های اکتشافی در جنوب شرق کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، مدیرعامل شرکت مس با اعلام این خبر افزود: این کارگاه که با آخرین تجهیزات مدرن و جدید آماده سازی شده است ظرفیت 5 هزار متر حفاری در ماه را دارد که با احتساب کارگاه قدیم شماره 1، این ظرفیت در منطقه جنوب شرق به 10 هزار متر حفاری در ماه افزایش یافته است.

    سعدمحمدی با تاکید بر این‌که اکتشاف مهمترین اصل برای توسعه پایدار و ضامن حیات و بقای شرکت‌های معدنی است گفت: تا پایان بهمن‌ها سال جاری بیش از 66 هزار متر حفاری اکتشافی صورت گرفته است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (38 هزار و 600 متر حفاری) رشدی 71 درصدی داشته است.

    وی به سایر اقدامات صورت گرفته در حوزه اکتشافات معدنی مس اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری، چهار مورد پروانه بهره‌برداری و گواهی کشف در حوزه جنوب شرق کشور  اخذ شده است که یک مورد آن صادر شده و 3 مورد دیگر آن در مرحله صدور می‌باشد.

    مدیرعامل شرکت مس با بیان این‌که ذخایر معادن مس سونگون، میدوک، درآلو و دره‌زار با توسعه فعالیت‌های اکتشافی تفصیلی افزایش خوبی پیدا کرده است اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن‌ماه 24 مورد پروانه اکتشاف در مناطق شمال غرب و جنوب کشور اخذ شده است که نشان دهنده توسعه فعالیت‌های اکتشافی در شرکت ملی صنایع مس است.

    بازدهی 133 درصدی سهام شرکت مس طی 11 ماه
    مدیرعامل شرکت مس در ادامه با بیان اینکه فلز مس یک فلز استراتژیک در اقتصاد دنیا محسوب می‌شود و با توجه به پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه در بلندمدت شاهد رشد قیمت‌ جهانی مس خواهیم بود گفت: سهام شرکت مس از ابتدای سال جاری تاکنون بازدهی 133 درصدی نصیب سهامدارانش کرده است.

    وی با اشاره به این‌که سهام مس در مقایسه با نمادهای همگروه در بازار بورس رشد و بازدهی بیشتری داشته است اظهار داشت: ارزش کل بازار مس در پایان معاملات بازار در تاریخ 29 بهمن‌ماه به 68000 میلیارد تومان رسید که نشان دهنده اعتماد و اقبال سهامداران و فعالان بازار سرمایه به این سهم بنیادی و تاثیر گذار بر شاخص کل بورس است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر