مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک خبر داد:

افزایش ۴ برابری ذخایر شورابه ای

عصر معدن- امیدرضا محبعلی، مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک گفت: با توجه به اکتشافات انجام شده در منطقه خور و بیابانک، ذخایر شورابه از ۴۵۰ میلیون متر مکعب به ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون متر مکعب افزایش یافته است و اقدامات لازم جهت دریافت گواهی کشف از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان صورت گرفته است.;

افزایش ۴ برابری ذخایر شورابه ای
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» وی در ادامه افزود: با بیش از 9٫5 میلیارد مترمکعب ذخایر پتاس در مناطق خور و بیابانک، پلایای میانی طرود و شورابه قم، در رتبه هفتم جهان و رتبه اول در منطقه خلیج فارس و آسیای میانه قرار گرفته ایم.
    محبعلی خاطر نشان کرد: طی 3 سال آینده برنامه ریزی جهت افزایش ظرفیت اسمی کارخانه برای تولید پتاس در دو مرحله 50 هزار تن و 100 هزار تن صورت گرفته است.
    مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک در ادامه با اشاره به استفاده از توان بخش خصوصی در بخش معدن و صنایع معدنی گفت: به منظور سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای، از اوایل سال 98 با توجه به تمهیدات صورت گرفته بالغ بر 14 میلیون متر مکعب شورابه از پلایا استخراج و پمپاژ شده که شاهد تولید 20 هزار تن کلرید پتاسیم در مجتمع پتاس خور و بیابانک بوده ایم.
    وی در خاتمه تصریح کرد: با بررسی های صورت گرفته و با توجه به ذخایر شورابه های کشور، بایستی سرمایه گذاری نسبت به رفع نیاز پتاس در کشور صورت گیرد.
    گفتنی است مجتمع پتاس خور و بیابانک درکویر مرکزی ایران و در فاصله 450 کیلومتری شرق مرکز استان اصفهان و حد فاصل 30 کیلومتری شهرستان خور و بیابانک واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر