افزایش ۲۳ درصدی تولید در مجتمع پتاس خور و بیابانک

عصر معدن- مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک گفت: تولید پتاس در این مجتمع در ۹ماهه امسال به ۳۲ هزار و ۱۸۸ تن رسیده که درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان دهنده افزایش ۲۳ درصدی است.;

افزایش ۲۳ درصدی تولید در مجتمع پتاس خور و بیابانک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صداوسیما، افزایش 23 درصدی تولید در مجتمع پتاس خور و بیابانکبه گزارش گروه تخصصی معدن خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای حسین شهامی افزود: طرح تولید 100 هزار تن پتاس از پلایای خور و بیابانک و پلایای مهرجان که پس از واگذاری مجتمع به راهبر و سرمایه‌گذار برای راهبری و توسعه مجتمع از اردیبهشت 98 آغاز شد تا پایان آذر امسال 36.11 درصد پیشرفت داشته است.

    وی گفت: براساس برنامه از پیش تعیین شده قرار است تولید پتاس این مجتمع تا سال 1406 از این دو پلایا به 100 هزار تن در سال برسد.
    آقای شهامی افزود: طرح ساخت کارخانه تولید کود NPK و گرانول سازی برای تولید سه محصول جدید علاوه بر محصولات فعلی مجتمع نیز آغاز شده و ساخت کارخانه تولید سولفات پتاسیم از ابتدای سال 1402 نیز در دستور کار قرار دارد.
    مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک در پایان خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری در مجتمع پتاس نیز جزء تعهدات سرمایه گذار مجتمع است که مقرر شده سرمایه گذار طرح جامع گردشگری مجتمع پتاس خوروبیابانک را تا سال 1403 تکمیل کند، اگرچه درحال حاضر هم گردشگران زیادی از مجتمع پتاس (دهکده نمکی و آبشار نمکی) بازدید می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات