مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس اعلام کرد:

دریافت مصوبه ۳۵۰۰ میلیارد تومانی از ایمیدرو برای زیرساخت های ۱۴۰۱

عصر معدن- مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس اعلام کرد: ایمیدرو، امسال مصوبه ۳۵۰۰ میلیارد تومانی برای بخش زیرساخت منطقه، صادر کرده است. به گفته حسن خلج طهرانی، ۳۳ قرارداد سرمایه گذاری طی دوسال اخیر به ارزش ۴.۶ میلیارد دلار در این منطقه منعقد شده است.;

دریافت مصوبه ۳۵۰۰ میلیارد تومانی از ایمیدرو برای زیرساخت های ۱۴۰۱
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر معدن» به نقل از ایمیدرو، حسن خلج طهرانی با بیان این مطلب گفت: منطقه ‌ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در حال حاضر، 9 طرح به ارزش 3.4 میلیارد دلار (در سال 99) و 24 طرح به ارزش 1.2 میلیارد دلار (در سال 1400) با مجموع اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم بیش از 13 هزار نفر با سرمایه گذاران منعقد کرده است.

    وی افزود: قرارداد طرح دستیابی به 10 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد را سال 99 با کنسرسیوم بزرگ شرکت‌های فولادی منعقد کرده‌ایم. در این طرح، شرکت های فولادمبارکه، گل‌گهر و نیز شرکت‌های کوچک با متولی‌گری ایمیدرو، اقدام به تاسیس شرکت ستاره‌سیمین کرده‌اند تا طرح مذکور در موعد مقرر به نتیجه برسد.


    دریافت 3500 میلیارد تومان اعتبار از ایمیدرو برای زیرساخت ها

    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس با بیان اینکه طی سال 1401، مصوبه ای برای حدود 3 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار از ایمیدرو برای توسعه و احداث زیرساخت‌ها دریافت شده، تصریح کرد: این زیرساخت ها شامل تامین آب، برق و گاز در حوزه صنعت و فولاد است.

    وی ادامه داد: در سال جاری، موضوع توسعه فناوری‌های نوین و تولید دانش‌بنیان در این منطقه هدف‌گذاری و طی آن، مقرر شده یک مرکز فناوری‌های نوین دانش‌بنیان با مشارکت صنایع و دانشگاه‌هرمزگان ایجاد شود.


    2 طرح مسئولیت اجتماعی

    خلج طهرانی با اشاره به اجرای 2 طرح اصلی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس در راستای مسئولیت اجتماعی گفت: این طرح ها مشتمل بر ساماندهی پساب شهر بندرعباس با ظرفیت تبدیل 65 هزار متر مکعب به آب صنعتی و قابل افزایش به 80 هزار متر مکعب با همکاری شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی و راه‌اندازی هتل پنج ستاره در این منطقه‌ویژه برای رفاه سرمایه‌گذاران است.

    وی افزود: سایت 2500 هکتاری منطقه، آماده پذیرش سرمایه‌گذاران است که تاکنون، 30 درصد آن توسط سرمایه‌گذاران فعال شده است. احداث پل ارتباطی فاز اول و دوم منطقه‌ویژه، پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی منطقه، بومی‌سازی در اسکله‌ها و واگن‌برگردان‌ها و نیز بهره‌گیری از نیروهای جوان و بومی از دیگر عملکرد منطقه‌ویژه اقتصادی خلیج‌فارس است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر