کار‌گروه گردشگری گنبد نمک جاشک در دشتی و دیر تشکیل می‌شود

عصر معدن- معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به اینکه گنبد نمکی جاشک زیباترین کوه نمک خاورمیانه است گفت: برای بهره‌مندی بیشتر از این ظرفیت گردشگری، کار‌گروه ویژه‌ای در دشتی و دیر تشکیل می‌شود.;

کار‌گروه گردشگری گنبد نمک جاشک در دشتی و دیر تشکیل می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از تسنیم، نجمه پورمقدم در بررسی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان دشتی با بیان اینکه این شهرستان از ظرفیت بالایی در عرصه گردشگری برخوردار است اظهار داشت: وجود ابنیه‌های مهم تاریخی، قابلیت‌های طبیعی در بخش کوهستان، دشت و مراتع و مهم‌تر از همه گنبد نمکی زمینه مطلوبی را برای حضور گردشگران فراهم کرده است.
    وی با تاکید بر معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان بوشهر تصریح کرد: جاذبه‌های گردشگردی استان بوشهر باید در همه عرصه‌ها معرفی شود که این مهم رسالت همگانی است.
    معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با تاکید بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در نگه‌داری و معرفی این قابلیت‌ها گفت: توانمندسازی نیروهای بومی در این عرصه مورد تاکید است و در این راستا آموزش جامعه هدف مورد توجه است.
    پورمقدم به ظرفیت اثر طبیعی ملی کوه نمک جاشک پرداخت و بیان کرد: این گنبد نمکی در مرز شهرستان دشتی و دیر از ظرفیت مهم گردشگری و درمانی برخوردار است و نگه‌داری از این ظرفیت مورد تاکید است.
    وی با اشاره به اینکه گنبد نمکی جاشک زیباترین کوه نمک خاورمیانه است تاکید کرد: برای بهره‌مندی بیشتر از این ظرفیت گردشگری، کار‌گروه ویژه‌ای در دشتی و دیر تشکیل می‌شود.
    معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تصریح کرد: کوه نمک جاشک یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری استان بوشهر و کشور به شمار می‌رود و باید از ظرفیت‌های این گنبد نمکی استفاده شود.
    شهردار خورموج  نیز درخواست تامین اعتبار برای  بازسازی عمارت شیرینه، منطقه گردشگری بنگه خورموج از معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر خواستار شد
    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» در گنبدهای نمکی جاشک ذخایر نمکی با عیار بالایی وجود دارد که در صورت بهره‌برداری و فرآوری آنها می‌توان نیاز صنایع پتروشیمی این منطقه را تامین کرد. البته گفتن این نکته خالی از لطف نیست که گنبدهای نمکی «جاشَک» در بهمن سال 1386از سوی سازمان حفاظت از محیط‌زیست به عنوان مناطق چهارگانه حفاظت شده ثبت شده‌اند تا این اقدام به حفظ و نگهداری آنها منجر شود. به نظر می رسد که زیبایی و جذابیت‌های این منطقه فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری و جذب گردشگر برای بازدید از منطقه به وجود آورده که با تکیه بر این ویژگی میتوان زمینه را برای راه اندازی صنعت گردشگری معدنی فراهم کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر