مدیرکل صمت استان لرستان خبر داد:

پیشرفت ۹۴ درصدی کارخانه آهک صنعتی و هیدراته شهرستان پلدختر

عصر معدن- مدیرکل صمت استان لرستان از پیشرفت ۹۴ درصدی کارخانه آهک صنعتی و هیدراته شهرستان پلدختر خبر داد.;

پیشرفت ۹۴ درصدی کارخانه آهک صنعتی و هیدراته شهرستان پلدختر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت استان لرستان، «بهمن جعفری» مدیرکل صمت استان لرستان، با بیان اینکه این کارخانه ظرفیت 60 هزار تن انواع آهک صنعتی و هیدراته را در سال دارد، بیان کرد: این کارخانه در زمینی به مساحت 48 هکتار از منابع ملی احداث شده که 15 هکتار از آن محصور شده است.

    وی ادامه داد: برق این کارخانه دارای دیماند 4.9 مگاوات و 42 کیلومتر خط انتقال برق بوده که 70 درصد پروژه انجام شده و مابقی برق رسانی با توجه به تامین اعتبار اخیر در جلسه استاندار لرستان و معاون وزیر صمت به میزان 5 میلیارد تومان تا پایان خردادماه انجام خواهد گرفت.

    مدیرکل صمت استان لرستان با بیان اینکه مجوز حفر چاه عمیق با دبی 5 لیتر بر ثانیه برای این کارخانه صادر شده و پیمانکار حفاری نیز انتخاب و در مرحله اجرای حفاری بوده، ادامه داد: خط انتقال گاز این کارخانه به طول 7 کیلومتر در سایز 4 اینچ انجام گرفته و ایستگاه تقلیل فشار در محل واحد نصب و گاز واحد وصل است.

    وی با اشاره به معادن محدوده این کارخانه اضافه کرد: یک محدوده معدنی در زمینه سنگ آهک با ذخیره قطعی 4 میلیون تن و ظرفیت استخراج سالانه 300 هزار تن در سال در منطقه دره خزینه واگذار شده است.

    جعفری ادامه داد: تجهیزات و ماشین آلات طرح 12 درصد خارجی و 88 درصد ماشین آلات و خطوط تولید از جمله سنگ شکن، آسیاب، غبارگیر و کوره دبل شفت ایستاده داخلی است.

    وی، ارزش ماشین آلات و تجهیزات این کارخانه را یک میلیون یورو ارزی و 300 میلیارد تومان ریالی برشمرد و با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی طرح 94 درصد و پیشرفت مالی آن نیز 91 درصد است، افزود: پروژه در حال نصب تجهیزات الکتریکال و نسوزکاری کوره بوده و زمان راه‌اندازی آن تا دو ماه آینده است.

    مدیرکل صمت استان لرستان اشتغال ایجاد شده در این طرح را 120 نفر اعلام کرد و حجم سرمایه‌گذاری آن را نیز 600 میلیارد تومان برشمرد و گفت: 100 درصد منابع طرح توسط ایمیدرو تامین شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات