مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی فولادسنگ مبارکه خبر داد:

بهره‌برداری از فاز سوم کورۀ پخت آهک کلسینه طی دو سال آینده

عصر معدن- با حضور مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران گروه فولاد مبارکه و مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیرۀ شرکت فولادسنگ، کلنگ احداث فاز سوم کورۀ پخت آهک کلسینه و سنگ شکن اولیه B شرکت معدنی و صنعتی فولادسنگ مبارکه به زمین زده شد.;

بهره‌برداری از فاز سوم کورۀ پخت آهک کلسینه طی دو سال آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولاد مبارکه، مهرداد فقیهیان، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی فولادسنگ مبارکه، در این مراسم گفت: این پروژه که با اعتباری بالغ‌بر 300 میلیارد تومان انجام خواهد شد، ظرفیت این شرکت را تا سه برابر افزایش می‌دهد که معادل 528 هزار تن آهک کلسینه و دولومیت در سال است.

    به گفتۀ فقیهیان، شرکت فولادسنگ تنها نمایندۀ ایران در اتحادیۀ جهانی آهک است که به‌دلیل تولید کیفی آهک موردنیاز فولاد مبارکه از همان ابتدای کار به سمت تولید محصولات کیفی حرکت کرده است.
    مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی فولادسنگ مبارکه، با اشاره به این‌که این شرکت در حال حاضر بزرگ‌ترین آهک‌ساز خاورمیانه است، خاطرنشان کرد: 70 درصد تجهیزات این شرکت بومی‌سازی شده، و در ادامه نیز با استفاده از ظرفیت حداکثری شرکت‌های داخلی، فاز سوم این پروژه با ظرفیتی معادل 3400 تن در روز و با اولویت تأمین پایدار آهک برای گروه فولاد مبارکه طی 24 ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
    وی با اشاره به جزئیات فنی این پروژه گفت: در فاز 3 توسعه، به‌طور مجزا در دو جبهه ظرفیت‌سازی خواهیم کرد و در نهایت 2 کورۀ دوار 800 تنی در روز در اختیار خواهیم داشت.
    فقیهیان هدف اصلی شرکت فولادسنگ را تأمین حداکثری نیاز فولاد مبارکه به فرآورده‌های این شرکت اعلام کرد و گفت: در حال حاضر روزانه 800 تن آهک کلسینۀ کیفی با ریزدانه پایین در این شرکت تولید می‌شود و امیدواریم با اتمام به‌موقع پروژۀ توسعۀ در دست اقدام، به نتایج بهتری در این گروه دست یابیم.
    وی در  پایان افزود: به غیر از پروژه ای که اشاره شد، کلنگ احداث سنگ شکن اولیه B این شرکت با ظرفیت تولید سالانه 4 میلیون و 200 هزار تن و سرمایه گذاری 250 میلیارد ریال و پروژه خط خردایش 2 با هدف افزایش تولید و ظرفیت 2 میلیون و 100 هزار تن در سال و سرمایه گذاری 140 میلیارد ریال و تکنولوژی سنگ شکن ژیراتوری با سرند طبقه ای  و بومی سازی 90 درصدی به زمین شده شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر