با رکوردشکنی‌های سه‌ماهه نخست سال میسر شد؛

تحقق تمامی برنامه‌های فولاد مبارکه در شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۲

عصر معدن- با تلاش و همت مدیران و کارکنان فولاد مبارکه و علی‌رغم همه محدودیت‌ها در حوزه‌های انرژی و مواد اولیه، به لطف رکوردشکنی های سه ماهه نخست سال، تمامی برنامه‌های این شرکت در تولید آهن اسفنجی، تولید تختال، کلاف گرم و سرد در شش ماه اول سال ۱۴۰۲ محقق شد.;

تحقق تمامی برنامه‌های فولاد مبارکه در شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۲
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولاد مبارکه اصفهان، معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه ضمن اعلام این خبر گفت: از نخستین روزهای سال که همچنان افزایش تولید به‌عنوان یکی از راهبردهای شعار سال در دستور کار تولیدکنندگان کشور قرار گرفت، مدیران، کارکنان، پیمانکاران و تأمین‌کنندگان فولاد مبارکه با عزمی راسخ‌تر از همیشه مصمم شدند تا با تولید حداکثری اجازه ندهند چالش‌ها موجب بروز التهاب در بازار فولاد کشور شود.

    غلامرضا سلیمی در تشریح دستاوردهای فولاد مبارکه در نواحی شرکت و با تأکید بر اینکه در همه موارد همکاران موفق شدند فراتر از برنامه تولید کنند، اعلام کرد: در شش ماه نخست سال جاری با تولید 4 میلیون و 40 هزار تن آهن اسفنجی 103 درصد برنامه‌های شرکت در این حوزه محقق شد. در تولید تختال علی‌رغم اینکه با محدودیت‌های بی‌سابقه برق مواجه بودیم، همکاران پرتوان ضمن رکوردشکنی‌های متعدد در سه ماه نخست سال توانستند با تحقق 101 درصد برنامه 3 میلیون و 652 هزار تن فولاد خام تا پایان شهریورماه تولید کنند.

    وی در ادامه از تحقق 115 درصدی برنامه‌های تولید در ناحیه نورد گرم شرکت خبر داد و گفت: میزان تولید کلاف گرم در کشور که عدم توفیق در تولید آن می‌توانست برای بازار و کارخانه‌های مصرف‌کننده کلاف گرم فولاد مبارکه چالش‌های جدی را فراهم کند، در شش‌ماهه نخست سال جاری به 2 میلیون و 885 هزار تن رسید.

    معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه با اشاره به رشد مصرف در بخش تولید لوازم‌خانگی کشور تصریح کرد: به‌موازات رشد تقاضا در این حوزه خوشبختانه با اقدامات اصلاحی که در ناحیه نورد سرد انجام‌شده هرروز شاهد بهبود کمی و کیفی تولید و عرضه محصولات سرد فولاد مبارکه بوده‌ایم. در همین راستا در نیمه نخست سال جاری با تحقق 106 درصد برنامه‌ها، تولید کلاف خام در ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه از 780 هزار تن عبور کرد.

    وی در ادامه سخنان خود تولید چندین گرید جدید و بی‌نیازی کشور از واردات آن‌ها را از دیگر دستاوردهای فولاد مبارکه در شش‌ماهه ابتدایی سال جاری برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه به‌موازات دستاوردهای شرکت درزمینه تولید در شش‌ماهه نخست، همچنین شاهد به بار نشستن برخی پروژه‌های توسعه شرکت ازجمله مرحله اول نیروگاه 914 مگاواتی شهید کاظمی، افتتاح ماشین‌های انباشت و برداشت جدید در ناحیه آهن‌سازی، بخش اول تعمیرات اساسی خط تاندم و همچنین پیشرفت قابل‌ملاحظه سایر پروژه‌های توسعه شرکت بوده‌ایم.

    سلیمی در خاتمه سخنان خود ضمن قدردانی از تلاش کارکنان، پیمانکاران و تأمین‌کنندگان شرکت، اظهار امیدواری کرد با تمهیدات اتخاذشده و برنامه‌ریزی‌های خوب پیش‌بینی‌شده تا پایان سال نیز شاهد تحقق اهداف سالانه شرکت باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر