مدیر کنترل کیفی شرکت فولاد مبارکه:

عملکرد کیفی محصولات فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۰ افزایش یافت

عصر معدن- مدیر کنترل کیفی شرکت فولاد مبارکه از افزایش عملکرد کیفی محصولات فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۰ خبر داد.;

عملکرد کیفی محصولات فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۰ افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولاد مبارکه، علیرضا کی‌یگانه مدیر کنترل کیفی شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: مهم‌ترین شاخص کیفیت محصولات فولاد مبارکه نشان‌دهنده وضعیت کیفیت و بازده کیفی کل محصولات شرکت است؛ بازده کیفی کل شرکت از بازده کیفی نواحی تولیدی فولادسازی، نورد گرم و نورد سرد به‌دست می‌آید.

    وی افزود: محصولات فولاد مبارکه از نظر کیفی به 4 دسته محصولات منطبق، محصول نامنطبق درجه 1، محصول نامنطبق درجه 2 و قراضه تقسیم می‌شوند و بازده کیفی از درصد وزنی محصولات منطبق حاصل می‌شود و نشان‌دهنده مقدار تولید محصولات منطبق با سفارش است.

    مدیر کنترل کیفی فولاد مبارکه از افزایش 88.82 درصدی شاخص بازده کیفی محصولات تولیدی این شرکت در سال 1400 خبر داد و گفت: این شاخص در سال‌های 1398 و 1399 به ترتیب 83.94 و 86.88 درصد بوده است. می‌توان گفت بهبود کیفیت در 1400 نسبت به سال گذشته حدود 2 درصد و نسبت به 2 سال گذشته حدود 5 درصد بوده است و این نتیجه دستاورد کلیه کارکنان فولاد مبارکه است که به‌طور مستقیم و غیر مستقیم بر کیفیت محصولات تأثیرگذارند.

    وی خاطرنشان کرد: افزایش کیفیت محصولات باعث افزایش رضایت مشتریان، افزایش بهره‌وری، کاهش ضایعات، سودآوری بیشتر و تحویل به موقع محصول به مشتریان می‌شود. این دستاورد علی‌رغم وجود تحریم‌ها و مشکلاتی ازجمله افزایش انتظارات مشتریان و وجود بازار رقابتی حاصل شده و امید است این بهبودها در سال جدید نیز ادامه یابد.

    کی‌یگانه اذعان داشت: کاهش عیوبی چون ناخالصی، پوسته و زنگ‌زدگی و لکه امولسیون از موارد تأثیرگذار بر بهبود شاخص کیفیت فولاد مبارکه بوده است؛ بازرسی به‌موقع، شناسایی عیب و عوامل مؤثر برآن و انجام اقدام اصلاحی به‌موقع و کنترل فرایند کیفیت محصولات ازجمله اقدامات مؤثر بر افزایش کیفیت محصولات است.

    وی در پایان ضمن قدردانی از کلیه کارکنان فولاد مبارکه که در تحقق این دستاورد نقش‌آفرین بوده‌اند، از مدیریت نواحی تولیدی و پشتیبانی و به‌ویژه کارکنان واحد کنترل کیفی تقدیر کرد و افزود: دست‌یابی به این موفقیت نشانگر لبیک تلاشگران فولاد مبارکه به منویات مقام معظم رهبری در سال 1400 به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» است. فولاد مبارکه به عنوان یک سازمان پیشرو در سال 1401 نیز تمامی امکانات خود را در جهت تحقق پیام معظم‌له مبنی بر شعار «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» به کار خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر