مدیر صادرات فولاد مبارکه به مناسبت روز صادرات:

شرکت فولاد مبارکه برای حضور مؤثر در بازارهای رقابتی آینده برنامه ریزی می کند

عصر معدن- در تقویم رسمی کشورمان از ۲۹ مهرماه به عنوان روز ملی صادرات یاد شده است.;

شرکت فولاد مبارکه برای حضور مؤثر در بازارهای رقابتی آینده برنامه ریزی می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولاد مبارکه اصفهان،  فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین تولیدکنندۀ فولاد کشور، همواره علاوه بر تأمین بازارهای داخلی در صحنۀ بین المللی نیز حضوری موفق داشته و توانسته برای ذی نفعان شرکت سودآوری بیشتر و برای کشور نیز ارز آوری مناسبی داشته باشد. علیرضا منصوری مدیر صادرات فولاد مبارکه دربارۀ صادرات و اهمیت آن این چنین گفت:

    اقتصاددانان صادرات را موتور محرک رشد اقتصادی هر کشور می‌دانند. افزایش صادرات یک کشور منجر به مثبت شدن تراز تجاری آن کشور می‌شود و به‌مثابه تزریق منابع مالی از خارج به درون آن اقتصاد است.

    قطعا مشکل آیندۀ کشورها و سازمان‌ها، یافتن بازار برای محصولات تولیدی خود است. کشورها باید بتوانند منابع داخلی خود را بسیج کنند، نیروی انسانی خود را به کار گیرند و با توجه به کمبود بازارهای داخلی فرصت‌هایی در خارج برای آن بیابند. این موضوع به‌قدری اهمیت دارد که بررسی شرایط فعلی کشورهای مختلف نشان می‌دهد بسیاری از کشورها مسائل سیاسی خود را در راستای این خواسته تعریف و دنبال می‌کنند.

    در سطح بنگاه‌ها نیز به همین شکل است و بسیاری از شرکت‌ها سیاست‌های تجاری خود را بر تملک بازارهایی برای فروش محصولات خود تعریف کرده‌اند.

    شرکت فولاد مبارکه هم‌زمان با بهره‌برداری، در بازارهای بین‌المللی حضور داشته و هرساله متناسب با نیازهای داخلی کشور و همچنین نیازهای ارزی، اقدام به صادرات درصدی از محصولات خود می‌کند.

    آنچه بیش از پیش باید مورد توجه قرار می‌گیرد شرایط آیندۀ بازارهای جهانی فولاد، بازار فولاد ایران و شرایط شرکت فولاد مبارکه است.

    شرایط آینده بازارهای جهانی فولاد، چنان‌که تشریح شد، چیزی جز      ازدیاد    رقابت در سال‌های آینده نیست و بر همین اساس فولادسازان در کشورهای مختلف طرح‌های توسعه‌ای زیادی را برای افزایش ظرفیت آغاز کرده و به بهره‌برداری رسانده‌اند. بنابراین شاخص‌ترین ویژگی بازار جهانی آتی فولاد، مازاد عرضه بر تقاضاست که کشورها و شرکت‌ها باید برای آن بازارسازی کنند.

    بازار فولاد ایران در حال حاضر در شرایط خاصی قرار دارد که بخشی از آن ناشی از تحریم‌های ظالمانۀ آمریکاست که به بسته شدن درهای کشور به روی محصولات وارداتی، تقاضای کاذب زیاد در بازار و... منجر شده است. با این همه، شرایط آیندۀ این بازار بدین شکل تداوم نخواهد یافت و علاوه بر آن، اجرای طرح‌های توسعۀ مختلف به‌خصوص در زمینۀ محصولات تخت و به بهره‌برداری رسیدن آن در سال‌های آینده رقابتی شدید در بازار ایجاد می‌کند؛ بنابراین شرکت‌های مختلف باید علاوه بر تلاش برای کسب سهمی از بازار داخلی، در بازارهای بین‌المللی نیز بیشتر تلاش کنند.

    شرکت فولاد مبارکه نیز طرح‌های توسعه‌ای مختلفی برای افزایش ظرفیت در دست اقدام دارد که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ایجاد خط نورد گرم 2 اشاره کرد. این امر به معنای آن است که در آینده، رقابت شدید داخلی و خارجی وجود خواهد داشت و با شرایط فعلی که در‌های کشور کاملا بسته و رقابت داخلی آن‌چنانی نیز وجود ندارد، متفاوت است. بنابراین برنامه‌ریزی دقیق برای بازارسازی و تغییر نگاه به بازار ضروری به نظر می‌رسد.

    قطعا شرکت فولاد مبارکه می‌تواند از تجربۀ سال‌ها حضور خود در بازارهای خارجی به شکل مثبت بهره‌برداری کند و برای حضور مؤثر در بازارهای رقابتی آینده برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام دهد، همچنان که از این شرکت به‌عنوان شرکت برتر بازگردانندۀ ارز به کشور تجلیل شد.


         امتیاز :  0 |  مجموع :  0

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر