اعطای تنها تندیس زرین جایزه ملی تعالی سازمانی به فولاد مبارکه

عصر معدن- شرکت فولاد مبارکه در هفدهمین همایش جایزه ملی تعالی سازمانی با رأی ارزیابان این جایزه، موفق شد، برای سومین بار تنها تندیس زرین جایزه ملی تعالی سازمانی این دوره را به خود اختصاص دهد.;

اعطای تنها تندیس زرین جایزه ملی تعالی سازمانی به فولاد مبارکه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، در این آئین که با حضور معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو، مدیر عامل گروه فولاد مبارکه  و جمعی از مقامات و مدیران عامل شرکت‌های برتر ایرانی برگزار شد، در نهایت تنها تندیس زرین این دوره به مهندس عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اهداء شد.
    مهندس عظیمیان مدیر عامل فولاد مبارکه پس از دریافت لوح و تندیس این جایزه با اشاره به این که بقای سازمان‌ها در روند پر شتاب تحولات اقتصادی و اجتماعی و افزایش رقابت در فضای کسب و کار تنها با توجه ویژه به تحول و بهبود مستمر میسر می‌گردد، خاطرنشان کرد: تحول در زمان فعلی دیگر از حد شعار و موضوع جنبی فراتر رفته و به عنوان یک فضای تصمیم خاص و  به عبارت دیگر یک پارادایم در مدیریت سازمان‌ها مطرح است.
    وی تصریح کرد: از سوی دیگر، پایداری سازمان‌ها در گروِ دست‌یابی به نتایج متوازن در همه حوزه‌های مرتبط با ذی‌نفعان می‌باشد. نمی‌توان محصولی با کیفیت تولید نمود اما مراقب هوای پاک نبود، نمی‌توان به سودآوری رسید اما رضایت کارکنان و شرکای کسب و کار را فراموش کرد.
    مهندس عظیمیان تاکید کرد: شرکت فولاد مبارکه از بدو تأسیس با توجه به مأموریتی که برای خود در ایفای نقش محوری در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور تعریف کرده، همواره تلاش نموده جایگاه خود را در صنعت فولاد ارتقاء داده و خود را به عنوان یک الگوی موفق بنگاه‌داری در کشور ارائه نماید. و در این راه به موفقیت‌های ارزنده‌ای دست یافته است. از این رو تلاش جمعی کارکنان فولادمبارکه، بر اساس دستورالعمل ها و کنترل هایی که وجود دارد، ارزیابان را به این نتیجه رساند که فولادمبارکه صلاحیت دریافت تندیس زرین را دارد و نتیجه آن، تعالیِ قابل لمس در شرکت است.
    به گفته مدیر عامل فولاد مبارکه جهش تولید که در سال جاری مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته همواره یکی از استراتژی‌های اصلی این شرکت از بدو تأسیس تاکنون بوده است که از نتایج آن می‌توان به دست‌یابی به تولید 9 میلیون و 150 هزار تن فولاد خام در گروه فولاد مبارکه در سال 98 و برنامه منسجم برای پیشبرد طرح‌های توسعۀ گروه از جمله تکمیل نورد گرم شرکت یا همان ابَر پروژه نورد گرم شماره 2 مزین به طرح شهید قاسم سلیمانی که سالانه 4.2 میلیون تن به ظرفیت نورد فولاد مبارکه اضافه خواهد کرد و همچنین سرمایه‌گذاری‌های کلان در حوزه معادن سنگان اشاره کرد.
    وی در همین خصوص افزود: علاوه بر پروژه های یاد شده در راستای دستیابی به اهداف سال جهش تولید، علاوه بر افتتاح فاز نخست کارخانه 5 میلیون تنی کنسانتره فولاد سنگان فولاد مبارکه در شهرستان خواف استان خراسان شمالی که هفتۀ اخیر شاهد بهره برداری آن بودیم، بهره برداری از فاز دوم این طرح در 60 روز آینده و پروژه های بزرگ دیگری از جمله اضافه نمودن واحد فولادسازی 800 هزارتنی تولید فولاد خام در فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری یکی از طرح های هفتگانه استانی که از این طریق ظرفیت تولید فولاد خام گروه فولاد مبارکه به فراتر از 11میلیون تن افزایش می یابد. و  همچنین کارخانه 15هزارتنی الکترود گرافیتی در اردکان یزد که در نیمه دوم سال به بهره برداری خواهد رسید را در دستور کار داریم.
    مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه با تاکید بر این که دریافت این جایزه با سطح امتیازی که فولادمبارکه کسب کرده و نیز جایزه های مشابه بین المللی که پیش از این دریافت کرده، آسان نبوده و نیست، اظهار داشت: در واقع این موضوع افزایش ضریب بهره وری، افزایش سودآوری، قدرت و استحکام سهام فولادمبارکه در سازمان بورس و رسیدن به اهداف و چشم اندازهای بهتر را برای ما به ارمغان دارد.
    مهندس عظیمیان کسب این موفقیت ارزشمند را مرهون تلاش و فداکاری همه کارکنان زحمت‌کش شرکت دانست و ضمن تبریک به مناسبت کسب این دستاورد ارزشمند گفت: در شرایط حساس کنونی و با وجود سختی‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، مدیران و کارکنان گروه فولاد مبارکه با در نظر داشتن اهمیت استمرار تولید و نقش آن در اقتصاد کشور، با کوشش و تعهد مثال‌زدنی مانع از وارد آمدن هرگونه وقفه به تولیدات شرکت شدند که این مجاهدت شایسته قدردانی است.
    در همین خصوص سیدمهدی نقوی معاون تکنولوژی فولاد مبارکه و مدیر تعالی سازمانی شرکت با اشاره به این که فولاد مبارکه در سال 91 نیز موفق شد برای اولین بار تندیس زرین تعالی سازمانی را در کشور کسب نماید، حفظ جایگاه و حضور مداوم در سطوح بالای تعالی را از کسب آن دشوارتر دانست و اظهار کرد: بعد از حضور در 13 دوره ارزیابی از سال 82 تاکنون فولاد مبارکه موفق به حفظ سطح زرین در تعالی سازمانی برای سومین دوره شده است و این موضوع نشان‌گر عزم جدی شرکت جهت حفظ و ارتقای جایگاه رقابتی خود در فضای کسب و کار و به ویژه صنعت فولاد می‌باشد.
    وی خاطرنشان کرد: زمانی که تعالی به یک باور و فرهنگ در بدنه سازمان تبدیل شود، آنگاه می‌توان به آینده و مسیر پیش‌رو و دست‌یابی به چشم‌انداز سازمان امیدوار بود.
    نقوی با تاکید بر این که فولاد مبارکه آمادگی ارائه تجارب خود را در طی کردن مسیر تعالی به سایر سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و علاقه‌مندان حوزه مدیریت دارد، تصریح کرد این اراده نزد مدیریت شرکت موجود است که در آیندۀ نزدیک تجارب خود را در قالب یک الگوی مدیریتی به جامعه صنعتی کشور ارائه نماید.
    محمد ناظمی مدیر تضمین کیفیت و تعالی سازمانی فولاد مبارکه نیز با اشاره به فرآیند حضور شرکت در ارزیابی جایزه ملی تعالی سازمانی گفت: علی‌رغم این که از سال 93 و پس از کسب دومین تندیس زرین در ارزیابی جایزه ملی تعالی سازمانی حضور نداشتیم اما با حضور در ارزیابی جایزه سرآمدی اروپا (EFQM) و خودارزیابی‌های دوره‌ای همواره اقدام به شناسایی حوزه‌های بهبود و تعریف و اجرای پروژه‌های تحول نمودیم به طوری که در سال 97 موفق به کسب سطح زرین سرآمدی از جایزه EFQM اروپا برای اولین بار شدیم.
    وی با اشاره به این که مسیر تعالی و تحول یک مسیر بی‌انتهاست گفت : تقویت نگاه سیستمی و استفاده از الگوهای مدیریتی مانند تعالی سازمانی همواره مد نظر مدیریت ارشد شرکت بوده است.
    مدیر تضمین کیفیت و تعالی سازمانی فولاد مبارکه در همین راستا از تمامی همکاران که در اجرای فرآیند ارزیابی از تدوین اظهارنامه، خودارزیابی و برگزاری سایت‌ویزیت مشارکت داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر