در مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ فولاد مبارکه محقق شد؛

تقسیم سود ۴۰۰هزار میلیارد ریالی شرکت فولاد مبارکه کام سهامداران پرشمار این شرکت را شیرین کرد

عصر معدن- در مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ شرکت فولاد مبارکه، با اکثریت آرای سهام‌داران، تقسیم سود ۵۰۰ ریالی به ازای هر سهم این شرکت به تصویب رسید.;

تقسیم سود ۴۰۰هزار میلیارد ریالی شرکت فولاد مبارکه کام سهامداران پرشمار این شرکت را شیرین کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولاد مبارکه اصفهان، مجمع عمومی عادی سالیانه فولاد مبارکه اصفهان، روز پنجشنبه 29 تیرماه 1402، با حضور 77.22 درصد از سهامداران، مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره این شرکت، در سالن اجتماعات نگین نقش جهان اصفهان برگزار شد که پیش از آن نیز جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده منتهی به 29 اسفندماه 1401 شرکت فولاد مبارکه با حضور 77.16 درصد از سهامداران برگزار شد و طی آن تغییر موضوع فعالیت و تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس مورد تصویب قرار گرفت.

    در مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به 29 اسفندماه 1401 شرکت فولاد مبارکه، با اکثریت آرای سهام‌داران، تقسیم سود 400هزار میلیارد ریالی معادل 500 ریال به ازای هر سهم این شرکت به تصویب رسید و کام سهام‌داران پرشمار فولاد مبارکه شیرین شد. به گفته امیر خرمی‌شاد، رئیس مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت، سود سهام‌داران حقیقی در تاریخ 21 شهریورماه 1402 به حساب سجام آنان واریز خواهد شد.

    فولاد مبارکه؛ توسعه پایدار و تبدیل شدن به صنعت سبز
    محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت ضمن تسلیت به منابست آغاز ایام محرم‌الحرام و سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(علیه‌السلام) و خیر مقدم به حاضرین اظهار کرد: استراتژی‌های ما در سال 1401 به 4 بخش استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، توسعه کمّی، کیفی و متوازن، توسعه پایدار و تبدیل شدن به صنعت سبز و تمرکز بر نوآوری و فناوری‌های نوین تقسیم شده است.

    وی در ادامه افزود: گروه فولاد مبارکه با گذر از مرز تولید سالانه 10 میلیون تن تولید فولاد خام در سال 1401 حماسه‌ای تاریخی آفرید و نسبت بهره‌برداری از ظرفیت نصب‌شده فولاد خام کشور توسط این گروه به 67 درصد رسید. افزایش تولید تختال به میزان 900 هزار تن در گروه فولاد مبارکه، نشان‌دهنده افزایش قابل توجه میزان تولید سال 1401 در مقایسه با سال 1400 است.

    سرمایه‌گذاری 128 هزار میلیارد ریالی فولاد مبارکه در راستای شتاب توسعه
    مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان این که گروه فولاد مبارکه در سال 1401 به میزان 128 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در راستای شتاب توسعه را محقق کرده است، خاطرنشان کرد: گروه فولاد مبارکه در سال 1401 با تمرکز بر تولید محصولات ویژه، از 14 محصول جدید ازجمله تختال و ورق فولاد زنگ‌نزن و الکتریکی رونمایی کرد و تولید آن‌ها را در دستور کار قرار داد.

    وی ادامه داد: گروه فولاد مبارکه در راستای توسعه متوازن زنجیره ارزش و زیرساخت‌های مورد نیاز خود پروژه‌های بزرگی نظیر احداث و راه‌اندازی واحد نورد گرم 2، بهره‌برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی، احداث واحد فولادسازی شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری را در دستور کار قرار داده که اتفاقات بسیار ارزشمندی بوده است.

    افزایش سود هزار همتی حاصل از اجرای پروژه‌های سیکل ترکیبی و نورد گرم 2 فولاد مبارکه طی 3 سال
    طیب‌نیا تصریح کرد: میزان سود برآوردی ناشی از اجرای پروژه‌های نیروگاهی و نورد گرم 2 فولاد مبارکه از سال 1403 تا 1405 به میزان هزار همت افزایش می‌یابد. سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه برای احداث نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر خورشیدی 55 هزار و 386 میلیارد ریال به صورت ریالی و 256 میلیون یورو به صورت ارزی بوده است.  این پروژه ارزشمند هم‌اکنون توسط گروه مپنا در حال تکمیل است و بخش قابل توجهی از نیاز فولاد مبارکه به انرژی را تامین خواهد کرد.

    سرمایه‌گذاری 100 هزار میلیارد ریالی فولاد مبارکه برای مشارکت در اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان به اصفهان
    وی در ادامه اذعان داشت: فولاد مبارکه اقدامات قابل توجهی در حوزه معادن ازجمله دست‌یابی به 55 میلیون تن ذخایر قطعی سنگ آهن به صورت مشارکت و 25 میلیون تن به صورت ملکی، اتمام فاز اکتشاف تفصیلی 4 محدوده و شروع فاز دریافت گواهی کشف 3 محدوده منتج از پهنه انارک، ایجاد ظرفیت بیش از یک میلیون و 800 هزار تن سنگ آهن، استخراج 3 میلیون و 400 هزار تن ماده معدنی و باطله و 620 هزار تن سنگ آهن داشته است.

    مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه در راستای تأمین آب از دریای عمان با اجرای ابرپروژه انتقال آب از طریق شرکت تامین آب صفه بالغ بر 100 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است. "شرکتی مسئولیت‌پذیر برای خلق آینده‌ای بهتر"، به‌عنوان هدف آرمانی گروه فولاد مبارکه تعریف شده و همکاری‌های فنی و پژوهشی با تامین‌کنندگان، مشتریان و مراکز علمی و پژوهشی، استراتژی‌ها، اقدامات و ابتکارات این مجموعه در حوزه پایداری است.

    اجرای پروژه‌های نیروگاهی فولاد مبارکه برای کاهش انتشار دی‌اکسید کربن
    طیب‌نیا بیان کرد: فولاد مبارکه در راستای توسعه پایدار تبدیل شدن به صنعت سبز، مصرف ویژه آب را به 2.2 متر مکعب بر تن فولاد خام رساند و پروژه‌های نیروگاهی زیادی در راستای کاهش انتشار دی‌اکسید کربن اجرا کرد. این شرکت طی سال 1401 در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، به میزان هزار و 421 میلیارد ریال در حوزه‌های زیرساختی و عمرانی، 921 میلیارد ریال در حوزه‌های عام‌المنفعه، 542 میلیارد ریال در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، 203 میلیارد ریال در حوزه‌های سلامت و بهداشت و 163 میلیارد ریال در حوزه آموزش هزینه کرده است.

    تحقق توسعه زیست‌بوم نوآوری با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در 50 شرکت بالغ دانش‌بنیان
    وی عنوان داشت: فولاد مبارکه در راستای توسعه زیست‌بوم نوآوری اقدامات زیادی ازجمله توانمندسازی در جهت تامین نیازمندی‌های روز صنعت، شکل‌دهی به کسب و کارهای نوپا، تربیت نیروی انسانی، توسعه دانش و فناوری‌های پایه انجام داده است. سرمایه‌گذاری در 50 شرکت بالغ دانش‌بنیان، تشکیل 150 هسته و استارت‌آپ فناور و حمایت از 500 طرح دانشگاهی از دیگر اقدامات فولاد مبارکه برای تحقق توسعه زیست‌بوم نوآوری در سال گذشته بوده است.

    اختلاف قابل توجه سودآوری سهام فولاد مبارکه در مقایسه با دیگر بازارها
    مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تأکید کرد: فولاد مبارکه از ابتدای بهره‌برداری تاکنون بیش از 137 میلیون تن محصولات فولادی را در بازارهای داخلی و صادراتی به فروش رسانده و از مرز صادرات 24 میلیون تن محصولات فولادی تخت و ارزآوری بیش از 10 میلیارد دلاری عبور کرده است.

    وی ابراز داشت: عملکرد مالی سال 1401 فولاد مبارکه در مقایسه با سال 1400 به‌گونه‌ای بوده که سود هر سهم به 859 ریال، حاشیه سود خالص به 42 درصد و بازده حقوق مالکانه به 46 درصد رسیده است. طی 11 سال گذشته و از فروردین‌ماه سال 1390، هر گرم طلای 18 عیار 5 هزار و 800 درصد، قیمت هر دلار 4 هزار درصد، هر مترمربع آپارتمان هزار و 700 درصد و قیمت خودروی پراید 3 هزار درصد رشد داشته است.

    طیب‌نیا ادامه داد: در مقایسه با این بازارها، سهام شرکت فولاد مبارکه با در نظر گرفتن افزایش سرمایه و تقسیم سود نقدی 17 هزار درصد رشد داشته که این موضوع بیانگر اختلاف سودآوری سهام این شرکت برای سرمایه‌گذاران در مقایسه با دیگر بازارهاست. این در حالی است که طی سال‌های اخیر بازدهی سهام فولاد مبارکه بیشتر از بازدهی شاخص کل بازار سرمایه و صنعت گروه فلزات اساسی بوده است.

    بازده 56 درصدی سهام فولاد مبارکه در مقایسه با شاخص کل بورس و صنعت فلزات اساسی در سال 1401
    وی یادآور شد: ارزش سبد سرمایه‌گذاری‌های فولاد مبارکه در مقایسه با بهای تمام‌شده شرکت‌های پذیرفته‌شده در بازار سرمایه قابل توجه بوده و روند درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های این مجموعه طی 5 سال اخیر به 147 هزار و 309 میلیارد ریال رسیده است.

    مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه متذکر شد: فولاد مبارکه در سال 1401 به دلیل اعمال محدودیت‌های انرژی، بخشی از درآمدهای خود را از دست داد و این در حالی است که ازجمله چالش‌های پیش روی ما تامین انرژی و اعمال محدودیت‌های انرژی در فصول تابستان و زمستان است.

    وی در پایان بیان داشت: فولاد مبارکه رتبه دوم بورس کشور از لحاظ ارزش بازار را به خود اختصاص داده و بازده سهام این شرکت در مقایسه با شاخص کل بورس و صنعت فلزات اساسی 56 درصد است. نقدینگی در فولاد مبارکه طی سال 1401 به خوبی مدیریت شد و 33 هزار و 801 میلیارد ریال به صورت ریالی و  195 میلیون یورو به صورت ارزی بود.

    گزارش حسابرسی فولاد مبارکه برای نخستین بار در سال‌های اخیر مشروط نشد
    امیر خرمی‌شاد، رئیس مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به 29 اسفندماه سال 1401 فولاد مبارکه پیش از قرائت گزارش حسابرس شرکت، از مدیرعامل و هیئت‌مدیره شرکت فولاد مبارکه به جهت این که برای نخستین بار طی سال‌های اخیر گزارش حسابرسی این شرکت، مشروط نشد و از تمامی جنبه‌های با اهمیت، عملکرد مالی و جریان‌های نقدی گروه و شرکت را به نحو منصفانه نشان می‌دهد، قدردانی کرد.

    براساس این گزارش، در این مجمع صورت‌های مالی منتهی به 29 اسفند 1401 به تصویب رسید و روزنامه‌های دنیای اقتصاد و صمت نیز به‌عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار این شرکت انتخاب شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر