در راستای توسعۀ سبد محصولات فولاد مبارکه صورت گرفت:

طراحی و تولید گرید ۱۹Mn۶ ویژۀ ساخت بدنۀ بویلر

عصر معدن- علی‌رضا مولوی‌زاده رئیس تروپروسس فولاد مبارکه از طراحی و تولید گرید ۱۹Mn۶ به ابعاد ۱۰mm*۱۸۰۰ ویژۀ ساخت بدنۀ بویلر خبر داد و تولید این گرید جدید را اقدامی در جهت بومی‌سازی و قطع واردات و توسعۀ سبد محصولات فولاد مبارکه برشمرد.;

طراحی و تولید گرید ۱۹Mn۶ ویژۀ ساخت بدنۀ بویلر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولاد مبارکه اصفهان، وی در ادامه  خاطرنشان کرد:  مدیریت متالورژی و روش‌های تولید بنا به درخواست مشتریان شرکت، طراحی و تولید گرید 19Mn6 را  طبق استاندارد مربوطه (17155 DIN) در دستور کار خود قرار داده بود .

    رئیس تروپروسس فولاد مبارکه در ادامه گفت: گرید مذکور عمدتا در ساخت بویلرها و مخازن تحت‌فشار کاربرد دارد و از دستۀ فولادهای مقاوم به خزش است.

    در همین خصوص، صادق رحیمی، کارشناس واحد متالورژی و روش‌های تولید فولاد مبارکه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد اظهار داشت: بنابر استانداردهای مربوطه، گرید  فولادی  یادشده  نیاز به  حداقل استحکام تسلیم  355 مگا پاسکال و حداقل استحکام  کششی 510 مگا پاسکال در دمای محیط دارد. همچنین از ویژگی‌های خاص این گرید، الزام به برخورداری از حداقلی از استحکام تسلیم و کششی در دماهای بالاتر از 200 و حداکثر 550 درجۀ سانتی‌گراد است.

    کارشناس واحد متالورژی و روش‌های تولید فولاد مبارکه در ادامه با اشاره به این نکته که گرید 19Mn6 پیش از این از طریق واردات تأمین می‌شد افزود: پس از تعیین آنالیز مناسب، سایر پارامترهای تولیدی، همچون دماهای نورد و الگوی خنک‌کاری ورق، برای دستیابی به خواص مکانیکی موردنظر استاندارد 17155 DIN نیز تعیین گردید.

    وی  در ادامه خاطرنشان کرد: گرید مذکور، با آنالیز و پارامترهای خاص طراحی شد و در ابعاد مورد درخواست مشتری (10mm*1800) تولید گردید. همچنین برای اولین مرتبه در فولاد مبارکه با هماهنگی آزمایشگاه محصول  جهت انجام تست کشش در دمای 450 درجۀ سانتی‌گراد ، تجهیزات موردنیاز بر روی دستگاه کشش، نصب و تست شد.

    صادق رحیمی، کارشناس واحد متالورژی و روش‌های تولید فولاد مبارکه  همچنین گفت:  کلیۀ کلاف‌های تولیدشده برای اولین بار در فولاد مبارکه در دمای 450 درجۀ سانتی‌گراد، مطابق با استانداردهای مربوطه تحت تست کشش گرم  قرار گرفته‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر