مدیر متالورژی ثانویه فولاد مبارکه خبر داد:

تولید اسلب گازترش از ۲ میلیون تن گذشت

عصر معدن- از زمان راه‌اندازی واحد RH در فولاد مبارکه تا پایان مهرماه ۹۹ به میزان ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار تن فولاد مذاب در این واحد تولید شده است.;

تولید اسلب گازترش از ۲ میلیون تن گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولاد مبارکه اصفهان، مدیر متالورژی ثانویۀ فولاد مبارکه گفت: در سال 1386 شرکت فولاد مبارکه با هدف ایجاد امکان تولید فولادهای LC و ULC عمدتا موردنیاز صنایع خودروسازی و همچنین فولادهای هیدروژن پایین عمدتا موردنیاز صنایع نفت و گاز، قرارداد ساخت و نصب یک کارگاه گاززدایی RH-OB با ظرفیت تولید یک‌میلیون تن فولاد کیفی در سال را منعقد کرد.
    مسیب فتاح‌المنان با بیان اینکه مراحل طراحی و نصب سازه و اسکلت فلزی تا پایان سال 87 و مراحل حمل تجهیزات و نصب آن‌ها از اوایل سال 1388 تا اواسط سال 92 به طول انجامید، اظهار کرد: این کارگاه به شکل دوقلو طراحی گردید، ولی با توجه به نیاز بازار، در مرحلۀ نخست فقط فاز اول نصب شد و پیش‌بینی‌های لازم برای نصب فاز دوم آن در آینده در نظر گرفته شد.
    وی ادامه داد: پس از اتمام نصب تجهیزات در اواخر سال 92، تست سرد و گرم تجهیزات با موفقیت انجام گردید و اولین ذوب موفقِ کربن‌زدایی در فروردین 93 در این کارگاه تولید و به ریخته‌گری ارسال شد. ساخت کارگاه RH در شرکت فولاد مبارکه در شرایط خاصی که محل احداث 1670 متر از سطح آب‌های آزاد ارتفاع داشت، با همۀ RH هایی که قبل از آن در جهان ساخته شده بود متفاوت و در نوع خودش کم‌نظیر بود.
    مدیر متالورژی ثانویه با تأکید بر اینکه در سال‌های اول با توجه به نیاز کشور و شرایط بازار، سفارش‌های تولید فولادهای مخصوص با سیکل RH کم بود و ظرفیت کارگاه را پر نمی‌کرد، تصریح کرد: در چند سال اخیر نیاز کشور به تأمین این ورق‌های خاص از داخل افزایش پیدا کرده و در داخل کشور فقط شرکت فولاد مبارکه واحد گاززدایی RH-OB با تکنولوژی تولید گریدهای API و ULC را داراست.
    فتاح‌المنان با اشاره به دستاوردهای این واحد گفت: از زمان راه‌اندازی واحد RH تا پایان مهر 99 به میزان 2 میلیون و 440 هزار تن فولاد مذاب در این واحد تولید گردیده که منجر به تولید 2 میلیون و 300 هزار تن تختال و تحویل بیش از 2 میلیون تن ورق موردنیاز صنایع خودرو و صنایع نفت و گاز و جلوگیری از خروج منابع ارزی هنگفت از کشور برای تأمین این قبیل محصولات از خارج از کشور شده است.
    وی خاطرنشان کرد: رکورد ماهانۀ تولید RH به میزان 77 هزار تن و تولید گرید مخصوص انتقال نفت و گاز محیط ‌ترش از دیگر اقدامات این واحد است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر