با حضور مدیر عامل گروه فولاد مبارکه صورت گرفت؛

تدوین اهداف گروه فولاد مبارکه برای سال ۱۴۰۰

عصر معدن- استراتژیها و اهداف گروه فولاد مبارکه برای سال ۱۴۰۰ با حضور مدیر عامل، معاونان و مدیران این شرکت به مدت دو روز در مجموعه فرهنگی - ورزشی فردوس تدوین شد.;

تدوین اهداف گروه فولاد مبارکه برای سال ۱۴۰۰
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولاد مبارکه اصفهان، مهندس حمید رضا عظیمیان در این جلسه ابتدا افتخار آفرینی فولاد مبارکه در بیست و سومین دوره جایزه صد شرکت برتر ایران را تبریک گفت و افزود: کسب عناوین‌ شرکت پیشرو، رتبه اول از نظر شاخص فروش در گروه فلزات اساسی و رتبه دوم در شاخص ارزش افزوده در بین 100شرکت دستاورد مبارکی است که برنامه ریزی کاملا هدفمند و تلاش همه جانبه مدیریت و کارکنان به بارنشسته که شایسته قدردانی است.

    وی در ادامه با اشاره به انتخاب و معرفی واحد حراست شرکت فولاد مبارکه به عنوان حراست برتر استان گفت: این موفقیت نیز برای دومین بار پیاپی است که میسر می شود از این رو از تلاش همکاران در این حوزه نیز که با تمامی تلاش خود در صیانت از شرکت مجاهدت می نمایند، قدردانی می نمایم.

    مدیر عامل فولاد مبارکه از سال 1399 به عنوان یکی از پرچالش ترین سال ها برای اقتصاد کشور یاد و تصریح کرد: شدت گرفتن تحریم های ظالمانه، شیوع همه جانبه ویروس کرونا و محدودیت های زیاد دیگری نظیر کمبود مواد اولیه و انرژی شرایط سختی را برای تولید کنندگان و بنگاه های اقتصادی ایجاد کرد؛ اما خوشبختانه شاهد بودیم که با توکل به خداوند و همت همه جانبه همکاران و تامین کنندگان و سازندگان داخلی با سربلندی در حال عبور از این بحران ها هستیم.  

    وی با تاکید بر این که در سال آتی نیز تحریم ها شرایط سخت تری را ایجاد خواهد کرد، از وحدت، یکپارچگی و همدلی به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای عبور از این چالش ها نام برد.

    مهندس عظیمیان با تاکید بر لزوم حفظ سهم 50 درصدی گروه فولاد مبارکه در تولید فولاد کشور خاطرنشان کرد: به همین منظور باید پروژه های توسعه ای گروه در مجتمع فولاد سبا، فولاد هرمزگان، ورق خودرو، سفید دشت و فولاد سنگان تا پایان سال 1400 به اتمام برسانند.

    ترجیح دادن منافع کل سازمان و در نهایت منافع ملی را بر منافع بخشی و شخصی

    مهندس عظیمیان ترجیح دادن منافع کل سازمان و در نهایت منافع ملی بر منافع بخشی و شخصی را یکی دیگر از مهمترین راهبردهای فولاد مبارکه دانست و تصریح کرد: این رویکرد، ضرورتی الزام آور و جدی برای کل گروه است.

    وی با اشاره به تحریم های خارجی و برخی ناملایمات داخلی علیه شرکت گفت: بررسی های صورت گرفته نشان می دهد، اکثر صنایع کشور یک بار در لیست تحریم های وزارتخانه های خارجه و خزانه داری آمریکا قرار گرفته اند. این درحالی است که فولاد مبارکه تا کنون سه مرتبه مورد تحریم قرار گرفته ولی خوشبختانه علی رغم همه مشکلات هم اکنون در وضعیت خوبی به سر می برد.

    مهندس عظیمیان گفت: این که یک بنگاه اقتصادی که رو به جلو در حال حرکت است، به طور مرتب به جامعه امید پمپاژ می کند، و با اجرای صد درصدی راهبردهای وزارتخانه و ستاد تنظیم بازار دائما به ذینفعان و جامعه پالس های مثبت میدهد نباید تا این حد مورد هجمه قرار گیرد. این در حالی است که به اذعان مسئولان مربوطه تنها شرکتی بوده است که در بورس شفافیت صد در صدی  داشته و حتی یک کیلو گرم هم تخلف نداشته است.

    وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای شرکت در 10 ماهه اخیر گفت: آمار و ارقام گویای آن است که بسیاری از بخش های شرکت تا پایان سال جاری علی رغم همه محدودیت ها به اهداف سالانه خود دست خواهند یافت.

    مدیر عامل گروه فولاد مبارکه با اشاره به اهمیت اجرای طرح تحول دیجیتال در شرکت فولاد مبارکه گفت: اگر بخواهیم در بازار بمانیم و یک بنگاه برتر باشیم، لزوما باید توجه جدی به این طرح داشته باشیم و با پشت سر گذاشتن ارزیابی باشگاه فانوس دریایی و افزایش 6 تا 8 درصدی بهره وری در کنار شرکت های بزرگ دنیا قرار گیریم. از این رو به مناسبت 22 بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و به میمنت این عدد شرکت ایریسا و معاونت تکنولوژی باید 22 پروژه طرح تحول دیجیتال را تا پایان 1400 تدوین و ارائه کنند.

    به گفته مدیر عامل گروه فولاد مبارکه شرط پویایی و بقای این گروه در گرو دست یابی به دانش فنی تولید محصولات جدید است همچنانکه در سال جاری به دانش و تواتایی تولید اسلب با ضخامت های 250 و 300 میلیمتر دست یافتیم. که دستاورد بسیار درخشانی بود.

    عظیمیان دربخش دیگری از سخنان خود به موضوع توسعه ناوگان حمل و نقل محصولات و مواد اولیه فولاد مبارکه اشاره کرد گفت: این موضوع باید به عنوان یک پروژه برتر تعریف شود. از این رو انتظار می رود طرح جامع حمل و نقل پس از اخذ مصوبات لازم تا اوایل اردیبهشت 1400 به نتیجه برسد.

    مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه از هلدینگ مالی این شرکت به عنوان نوزادی چند ماهه که در آینده نزدیک می تواند به درخت تنومند تبدیل شود، نام برد و گفت: این اقدام یکی از بهترین اقدامات تصمیمات و اقدامات شرکت است که می تواند در ابتدا در خدمت فولاد مبارکه و سپس در خدمت صنعت و تولید کشور قرار گیرد.

    وی از حاکمیت سیستم بر تمامی فرایندهای فولاد مبارکه به عنوان یکی از افتخارات شرکت یاد و تصریح کرد: تمامی این سیستم ها باید همواره بروز رسانی و اصلاح شوند.

    ارتقای ایمنی کارکنان و تجهیزات شرکت فارغ از دستاوردهای درخشان جهانی یکی دیگر از موضوعات مورد تاکید مدیر عامل فولاد مبارکه در این جلسه بود.

    در جریان برگزاری این جلسه معاون تکنولوژی و مسئول کمیته عالی مدیریت شرکت فولاد مبارکه نیز در گفتگو با خبرنگار فولاد گفت: بخشی از فرآیند تدوین استراتژی گروه فولاد مبارکه و شرکت فولاد مبارکه در این  جلسات دو روزه صورت می گیرد اما  فرآیند طراحی و تدوین استراتژی ها تقریبا به طور رسمی از مهرماه آغاز می شود که در 128 کمیته و زیر کمیته، مسائل استراتژیک سازمان و آن چیزی که تا پایان سال اتفاق افتاده و پیش بینی برای سال آینده مطالعه، چکش کاری و مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد. همچنین چگونگی اهداف اعم از تحقق یافته و نیافته بررسی می شود و بر مبنای یکسری از استانداردهایی که مهمترین آن ها بررسی نقاط قوت، ضعف و فرصتها و تهدیدها است، توسط مجموعه استراتژی گروه فولاد مبارکه بطور اختصاصی تدوین می شوند .

    سید مهدی نقوی گفت: در این دو روز استراتژی گروه فولاد مبارکه در سال 1400 اعم از استراتژی رشد گروه فولاد مبارکه و همچنین استراتژی سرپرستی فولاد مبارکه در کارگروه های متعددی به طور اختصاصی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. و در روز دوم نیز اهداف استراتژیک نه معاونت فولاد مبارکه و روابط عمومی شرکت، مورد برسی و تبادل نظر قرار گرفت.

    وی خاطر نشان کرد: پس از این جلسه دو روزه بلافاصله فعالیت های لازم برای تحقق این فرآیند شروع خواهد شد بطوری که استراتژیهای سطح  کلان شرکت که در این جلسات  نهایی  شده است در کمیته های اصلی تحول و زیر کمیته ها به یکسری اهداف فرآیندی و وظایف کارکردی مجموعه فولاد مبارکه تبدیل می شود.

    شایان ذکر است، طبق فرآیندی که هرساله انجام می شود بعد از تحلیل های استراتژیک شامل تحلیل محیط کلان، تحلیل محیط صنعت و تحلیل محیط درون و شناسایی نیازها و انتظارات ذینفعان، تدوین اهداف مضمون های استراتژیک در معاونت های مختلف  صورت گرفته  و سپس در جلسه 2 روزه ای تدوین استراتژی و اهداف کل شرکت در افق 1400 تا 1402 با حضور مدیر عامل، معاونان و تمامی مدیران شرکت نهایی و تصویب می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر