معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه اعلام کرد:

افزایش ۱۸ درصدی عرضه محصولات فولاد مبارکه به بازار داخل و رشد ۱۵ درصدی درآمد

عصر معدن- معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه از افزایش ۱۸ درصدی عرضه محصولات فولاد مبارکه به بازار داخلی و افزایش ۱۵ درصدی درآمد این شرکت طی ده‌ماهه سال ۱۴۰۱ خبر داد.;

افزایش ۱۸ درصدی عرضه محصولات فولاد مبارکه به بازار داخل و رشد ۱۵ درصدی درآمد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، طهمورث جوانبخت افزود: علی‌رغم کاهش و نوسانات شدید قیمت‌ها که از پایان سال گذشته تا آذرماه سال جاری در بازارهای جهانی و داخلی شاهد آن بودیم، فولاد مبارکه توانسته تمامی اهداف خود در زمینه فروش را از جنبه تناژ محقق سازد و تمامی محصولات تولیدی مورد سفارش و نیاز مشتریان را به بازار عرضه کند.

    وی با تأکید بر اینکه ازنظر درآمدی نیز فولاد مبارکه درمجموع در سال جاری بیش از 15 درصد نسبت به درآمد ده‌ماهه سال گذشته رشد کرده است، تصریح کرد: در زمینه تناژی، با توجه به اینکه رویکرد شرکت فولاد مبارکه تأمین حداکثری نیاز مشتریان داخلی است، توانسته‌ایم نیاز بازار داخلی را در سال «تولید؛ دانش‌بنیان؛ اشتغال‌آفرین» تأمین کنیم و به رشد 18 درصدی در عرضه محصولات از اسلب تا انواع محصولات سرد پوشش‌دار به بازارهای داخلی دست‌یابیم.

    معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در پاسخ به این سؤال که بیشترین تقاضا در بازار داخل مربوط به کدام‌یک از ورق‌های فولاد مبارکه بوده است، پاسخ داد: بیشترین رشد ازنظر تناژ مربوط به محصولات کلاف گرم بوده که طی ده‌ماهه سال جاری 10 درصد رشد داشته و این رشد عرضه منجر به افزایش درآمد شرکت شده است.

    وی با بیان این‌که در ده‌ماهه گذشته حدود 6 میلیون تن محصول فولاد مبارکه در بازار داخلی، عرضه شده است، ادامه داد: این میزان در سال گذشته 5 میلیون و 54 هزار تن بوده است که با توجه به سفارش‌های ثبت‌شده، قطعاً در پایان سال جاری شاهد ادامه روند روبه‌رشد عرضه محصول خواهیم بود.

    جوانبخت با تأکید بر اینکه در سال جاری علی‌رغم رکود بازار و محدودیت‌های برق و آب در تابستان و گاز در زمستان، خوشبختانه در زمینه تولید محصولات اساسی موردنیاز بازار داخلی هیچ کاهش تولیدی نداشته‌ایم، گفت: در این بازه زمانی توانستیم تمامی محصولات گرم، سرد و پوشش‌دار موردنیاز بازار را تولید و عرضه کنیم و فقط حدود کمتر از 4 درصد از برنامه عقب هستیم. خوشبختانه این 4 درصد نیز مربوط به تولید اسلب بوده است که با توجه به مازاد بودن بر نیاز مصرف‌کنندگان و بازار داخل، آسیبی از این حیث به بازار وارد نشده است.

    وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط قیمت‌ها در بازار و پیش‌بینی‌های پیش رو، قطعاً در دو ماه پایانی سال جاری و ماه‌های ابتدایی سال آینده تمامی برنامه‌های پیش‌بینی‌شده شرکت به همت همکاران محقق خواهد شد.

    به گفته معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، ازنظر تناژ، بیشترین عرضه محصول فولاد مبارکه مربوط به صنف تولیدکنندگان لوله و پروفیل بوده است. این در حالی است که در حال حاضر کشور با تقاضای زیادی در همه انواع ورق مواجه است. در این زمینه صنایع حمل‌ونقل، خودروسازی و لوازم‌خانگی اصنافی هستند که نیاز خود را از فولاد مبارکه تأمین کرده‌اند.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش تقاضای ورق در صنعت لوازم‌خانگی از سال 1397 و افزایش 2هزار تنی عرضه محصولات فولاد مبارکه به این صنعت خبر داد و اظهار داشت: جای خرسندی است که فولاد مبارکه در ده‌ماهه سال 1401 توانسته 2 هزار تن بیش از مدت مشابه سال قبل، محصول به صنف تولیدکنندگان لوازم‌خانگی عرضه کند. این امر نشان‌دهنده رشد در این صنعت است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال، بیشترین میزان عرضه طی سال‌های گذشته را در حوزه صنعت لوازم‌خانگی داشته باشیم. عرضه محصولات فولاد مبارکه در صنعت لوازم‌خانگی از 135 هزار تن در سال 97 به 220 هزار تن در سال جاری رسیده است.

    جوانبخت خاطرنشان کرد: رشد مصرف ورق‌های فولاد مبارکه در صنایع پایین‌دستی نشان می‌دهد از نظر اشتغال‌زایی نیز عرضه حداکثری محصولات شرکت برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید مؤثر بوده است.

    او در ادامه سخنان خود بر اهتمام مستمر فولاد مبارکه در تولید محصولات کیفی و رضایت‌مندی هرچه بیشتر مشتریان تأکید و تصریح کرد: فولاد مبارکه در زمینه کیفیت با خودروسازان و فعالان حوزه‌های حمل‌ونقل و لوازم‌خانگی ارتباط مستمر و گسترده‌ای داشته و دارد و افزایش کیفیت محصول خود را همواره مدنظر قرار داده است؛ تا جایی که خوشبختانه طی چند سال اخیر، در بسیاری از گِریدهایی که به صنعت لوازم‌خانگی تحویل ‌شده است، شاهد بهبود کیفی محصول بوده‌ایم و طی دو ماه اخیر نیز توانسته‌ایم ورق رنگی موردنیاز صنعت لوازم‌خانگی را با بهترین کیفیت و حجم موردنیاز تولید و به بازار عرضه کنیم. علاوه بر این امیدواریم با اقدامات توسعه‌ای خوبی که در بخش‌های مختلف فولاد مبارکه برای توسعه سبد محصولات انجام‌ شده است، طی سال‌های آینده شاهد قطع وابستگی کامل ورق موردنیاز صنایع لوازم‌خانگی و سایر بخش‌ها ازجمله خودروسازی باشیم و از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم.

    جوانبخت در خاتمه سخنان خود به موفقیت‌های اخیر فولاد مبارکه در همایش رتبه‌بندی 100 شرکت برتر کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در همایش رتبه‌بندی (IMI100) فولاد مبارکه در بخش فروش بین 100 شرکت برتر کشور موفق به کسب رتبه چهارم و در بخش سودآوری نیز به کسب رتبه اول دست‌ یافته و ان‌شاءالله پیش‌بینی می‌شود با همت و تلاش همکاران و با توجه به روند روبه‌رشد تقاضا در بازارهای جهانی و بهبود قیمت‌ها در سال آینده نیز بتوانیم این موفقیت‌ها را تکرار کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر