با حمایت ویژه فولاد مبارکه

تفاهم‌نامه راه‌اندازی و تجهیز نخستین آزمایشگاه صنعت ۴.۰ میان فولاد مبارکه و دانشگاه صنعتی اصفهان به امضا رسید

عصر معدن- تفاهم‌نامه راه‌اندازی و تجهیز نخستین آزمایشگاه صنعت ۴.۰ در کشور میان شرکت فولاد مبارکه، دانشگاه صنعتی اصفهان و شرکت ایریسا و با حمایت ویژه شرکت فولاد مبارکه به امضا رسید.;

تفاهم‌نامه راه‌اندازی و تجهیز نخستین آزمایشگاه صنعت ۴.۰ میان فولاد مبارکه و دانشگاه صنعتی اصفهان به امضا رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولاد، در آیین امضای تفاهم نامه راه اندازی و تجهیز نخستین آزمایشگاه صنعت 4.0 در کشور، سید مهدی نقوی، معاون تکنولوژی شرکت فولادمبارکه، سید مهدی ابطحی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، رسول سرائیان، مدیرعامل شرکت ایریسا، احمدرضا تابش، رئیس دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی و جمعی از اساتید و مدیران شرکت ایریسا و شرکت فولاد مبارکه حضور داشتند.

    سید مهدی ابطحی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، در این مراسم اظهار کرد: امروز ورود به نسل چهارم دوراهی بودن و نبودن است و اساسا رقابت پذیری، تغییر فضای کار و ماموریت ها نشان می دهد که در مسیر پیش رو خواهیم بود و یا حذف شدنی هستیم.

    پیشگامی فولاد مبارکه در زمینه هوشمندسازی صنعتی

    وی افزود: امروزه اهداف دانشگاه صنعتی اصفهان بازتعریف شده است و محیط دانشگاه باید به انتظارات جامعه هدف پاسخ دهد و از سوی دیگر با ورود تحریم ها ونوسانات بازار صنعت ناگزیر به هدف گذاری هوشمندسازی است که شرکت فولاد مبارکه در این مهم پیشگام صنایع کشور شده است.

    رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه با پیش گرفتن هوشمندسازی، ماندن را انتخاب کرده است و دانشگاه صنعتی اصفهان هم با توسعه مراکز تحقیقات و ایفای مسئولیت اجتماعی و جذب نیروی انسانی و هیئت علمی پرکار سعی دارد، ماندن را در دوراهی بودن و نبودن انتخاب کند.

    وی اضافه کرد: فصل مشترک دانشگاه صنعتی اصفهان با شرکت فولاد مبارکه «هوش مصنوعی» است و توجه به نوآوری، تجاری سازی و تبادل فناوری و اشتراک گذاری ساختارهای پژوهشی به همکاری با شرکت فولاد مبارکه و فولادهرمزگان برآمده است.

    ابطحی راه اندازی و تجهیز نخستین آزمایشگاه صنعت 4.0 در کشور را به فال نیک گرفت و گفت: امروز شاهد آغاز همکاری با صنعت هستیم تا به دستاوردهای بزرگی دست یابیم و مایه افتخار است که شرکت فولاد مبارکه دانشگاه صنعتی اصفهان را برای نخستین آزمایشگاه صنعت 4.0 را انتخاب کرده است.

    شایان ذکر است موضوع صنعت 4.0 یا نسل چهارم اتوماسیون صنعتی، به ایجاد یک تحول دیجیتال در صنعت می پردازد. به عبارت دیگر این مفهوم، بیانگر درهم تنیدگی و ارتباط همه جانبه اجزای سخت افزاری و نرم افزاری هوشمند از طریق بستر اینترنت اشیاء در محیط صنعتی است. برقراری ارتباط اجزا از طریق شبکه اینترنت نسبت به اتوماسیون های نسل قبل که تنها از طریق شبکه های داخلی به هم مرتبط بودند، بستری برای بکارگیری هوش مصنوعی در مدیریت سیستم شده و همچنین امکان استفاده از زیر ساخت های پردازش ابری و محاسبات لبه را در کل زنجیره صنعت فراهم می سازد.

    به طور خاص در صنعت فولاد از مرحله استخراج گرفته تا بخش تولید و تحویل محصول نهایی، هوش مصنوعی می تواند در حوزه های مختلفی از جمله هوشمندسازی فرآیند تولید، ارتباط با مشتریان، تحلیل و مدیریت بازار، هوشمندسازی فرآیند تعمیر و نگهداری، نظارت بهینه بر محیط کار و بهبود ایمنی محیط کار مورد استفاده قرار گیرد. همه این موارد موجب بهبود بازده و ایمنی محیط کار در کنار کاهش هزینه‌های تولید می شود.

    سید مهدی نقوی معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه گفت: مطابقت با اکوسیستم های جدید دنیا در دستور کار شرکت فولاد مبارکه است چرا که برای حضور در دنیای امروز چاره ای جز به روزرسانی با این تغییرات نیست و تحول دیجیتال یک باید است.

    مطابقت با اکوسیستم های جدید دنیا

    وی با اشاره به آینده شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: از مدتی پیش، موضوع مطالعه و مطابقت با اکوسیستم های جدید دنیا در دستور کار شرکت فولاد مبارکه قرار گرفت و در راستای ایجاد تصویر آینده فولاد مبارکه و حضور در کلیه عرصه های تعریف و این ماموریت به مجموعه تکنولوژی این شرکت واگذار شد.

    نقوی با بیان اینکه تغییرات شگرفی در تمامی حوزه های صنعتی و علمی دنیا در حال اتفاق است، گفت: برای حضور در دنیای امروز چاره ای جز به روزرسانی با این تغییرات نیست چراکه تنها راه بقا در جهان کنونی همانا شناخت و درک این تغییرات است.

    آینده پژوهی روی میز مدیریت کلان شرکت فولاد مبارکه

    معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: با مرور تاریخی در عالم صنعت به شرکت های بزرگ برمی خوریم که امروز اثری از آنها باقی نیست که بر اهمیت آینده پژوهی تاکید دارد و اینکه باید چه مسیری را درپیش گرفت مهمترین مساله ای است که بر روی میز رهبران یک سازمان قرار دارد.

    وی با اشاره به مطالعه بر روی اکوسیستم های تعریف شده بر مبنای دانش گفت: یافته های مطالعاتی ما را به 4 رهیافت رسانید که آینده شرکت فولادمبارکه بر مبنای این 4 محور تنظیم شده است. اولین محور توسعه فرایندها بود؛ فرآیندهایی که به تولید محصولی به نام فولاد منجر می شود و بر اساس تکنولوژی های موجود در عرصه فولاد ایجاد و به کار گرفته می شود.

    نقوی محور دوم آینده پژوهی در شرکت فولاد مبارکه را اینگونه توضیح داد: محور دوم توسعه محصولات یک شرکت است. از آنجایی که چرخه معرفی محصولات به بازار در صنعت فولاد طولانی تر از سایر صنایع است و فرایند اجرا و دستیابی به محصول دشوار و هزینه بر است؛ بایستی این محور هم به درستی در بررسی ها مد نظر قرار می گرفت.

    وی از «طرح تحول دیجیتال» به عنوان سومین موضوع الزام آور و مهم یاد کرد و گفت: محور سوم حرکت به سوی دیجیتالی شدن است که در این مطالعه به آن رسیدیم. اما چهارمین حوزه که در ایران به آن توجه نشده است و به نظر می رسد شرکت فولاد مبارکه به عنوان نخستین واحد صنعتی آن را سیاست گذاری کرده است، موضوع «اقتصاد چرخشی» (secular economy) است که می تواند تضمین کننده بقا سازمان در درازمدت باشد.

    معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه از تمام ظرفیت ها گروه فولادمبارکه در راستای تحقق 4 هدف سیاست گذاری شده بهره مند شده ایم، تصریح کرد: پیش بینی آینده باعث می شود تا در بازار جهانی با تثبیت جایگاه، از رقبا پیش بیفتیم.

    همکاری با پژوهشکده فولاد به منظور  توسعه محصولات شرکت فولاد مبارکه

    نقوی با اشاره به ماموریت های «پژوهشکده فولاد دانشگاه صنعتی» در جهت توسعه محصولات برای گروه فولاد مبارکه و صنعت فولاد ایران، گفت: مفتخریم در سال گذشته دو اقدام مهم و استراتژیک در این پژوهشکده عملیاتی شد؛ یکی تولید «پروتزهای انسانی» بود که در صنعت پزشکی کشور مورد استفاده قرار می گیرد و کشور را در این زمینه از واردات بی نیاز کرد. دومین اقدام این پژوهشکده، تاسیس «شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری های شرکت فولادمبارکه» با هدف ایجاد یک مرکز (COE) بود تا بتوان با سرمایه گذاری، شرکت فولادمبارکه را در دو حوزه «توسعه فرایند» و «اقتصاد چرخشی» توسعه دهیم و با بهره گیری از ظرفیت ملی این موضوعات را به عنوان ماموریت پیش ببریم.

    طرح تحول دیجیتال شرکت فولاد مبارکه الزام آور و یک «باید» است

    معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه استفاده از «طرح تحول دیجیتال» توسط تصمیم گیران مملکت نشان می دهد که سیاست گذاری شرکت فولاد مبارکه در این مسیر موفق خواهد بود، گفت: طرح تحول دیجیتال شرکت فولاد مبارکه الزام آور و یک «باید» است و این «باید» با شرط بقا توجیه شده است؛ چراکه در آینده نزدیک شرکت هایی که اسب تراوا را برعکس هل دهند؛ محکوم به فنا و شکست هستند.

    وی افزود: طرح تحول دیجیتال در شرکت فولاد مبارکه با شعار «شرکت فولاد مبارکه هوشمند از سنگ تا رنگ» تعریف شد چراکه از سنگ آهن وارد شده به این شرکت تا محصول رنگی در این مسیر گام بر می دارد.

    بال دوم تحقق طرح تحول دیجیتال تعامل سازنده با دانشگاه ها است

    نقوی با اشاره به اینکه گروه فولاد مبارکه یک بال تحقق طرح تحول دیجیتال است، گفت: بلاشک بال دوم این طرح، دانشگاه ها هستند و با تعریف ماموریت ها و برنامه هایی در تعامل سازنده با دانشگاه ها برآمدیم که می توان به «مرکز تحول دیجیتال صنعت فولاد» با بهره گیری از دانش استارتاپ ها و همراهی دانشگاه تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پردیس دانشگاه تهران کلنگ زنی شد.

    وی کلنگ زنی «مرکز تحول دیجیتال صنعت فولاد» را سرآغاز طرح تحول دیجیتال برشمرد و افزود: در موضوعات مربوط به آینده صنعت، با نگاه ملی و تلمیحی به توان استان اصفهان اقدام می کنیم که راه اندازی نخستین آزمایشگاه صنعت 4 در دانشگاه صنعتی اصفهان با همین هدف دنبال شده است.

    معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه به دوره پرورش رهبران طرح تحول دیجیتال شرکت فولاد مبارکه با همراهی دانشگاه اصفهان هم گریزی زد و گفت: این طرح به عنوان موردی عملیاتی برای دوره های جدید کاربردی آغاز شد و خوشبختانه ترم دوم این دوره در حال برگزاری است و اگر امروز تمام مدیران شرکت فولاد مبارکه با ترمینولوژی «طرح تحول دیجیتال» آشنا هستند و به کار می برند ماحصل تلاش شرکت ایریسا و مدیریت شرکت فولاد مبارکه است.

    وی به سومین برنامه در راستای تحقق طرح تحول دیجیتال اشاره کرد و افزود: بهترین فضایی که به لحاظ فنی می تواند در خدمت احداث نخستین آزمایشگاه صنعت 4.0 در کشور قرار بگیرد، دانشگاه صنعتی اصفهان است چراکه همواره همکاری این دانشگاه با مجموعه گروه فولاد مبارکه می تواند به تربیت متخصصان در فضای آینده منجر شود و این محققان می توانند در آینده نزدیک طرح تحول دیجیتال در کشور را جاری سازند.

    نقوی با اشاره به مطالعات موردی از دانشگاه های آلمان، فرانسه و پلی تکنیک میلان، انتخاب دانشگاه صنعتی را شایسته دانست و توضیح داد: ایجاد آزمایشگاه صنعت 4.0 به عنوان یکی از بایدهای دیگر است و برای طرح تحول دیجیتال اجتناب ناپذیر خواهد بود چراکه معتقدیم موضوع پژوهش و ایجاد خبرگی در نسل جدید بایستی دردانشگاه اتفاق بیفتد و شرکت فولاد مبارکه هم حامی این بخش باشد تا از نتایج آن در کشور بهره مند شویم

    رسول سرائیان مدیرعامل شرکت ایریسا نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در اواخر فروردین ماه گذشته مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ماموریت جدیدی به شرکت ایریسا واگذار کرد، اظهار داشت: سرمایه انسانی پاشنه آشیل هر بنگاه اقتصادی و صنعتی است و انتظار می رود استفاده ازتجارب بین المللی و همکاری با دانشگاه های بین المللی در پیشبرد اهداف طرح دیجیتال فولاد مبارکه سازنده باشد تا این مسیر با کمترین خطا پیش برود.

    وی با معرفی و گذر از تاریخچه شرکت ایریسا اظهار کرد: این شرکت با هدف انتقال فناوری اتوماسیون صنعتی و سیستم های اطلاعات از شرکت های اروپایی کارگزار در ساخت فولاد نظیر simens، ILVA، GTI و ...در سال 1371 تاسیس شد.

    وی افزود: این شرکت تاکنون هزار و 180 پروژه را با 544 پرسنل به سرانجام رسانیده است و 5 رکن اصلی کسب و کار اعم از سیستم های اطلاعاتی، اتوماسیون صنعتی، شبکه و زیرساخت، تحول دیجیتال و کسب و کارهای کوچک و متوسط را دنبال می کند.

    مدیرعامل شرکت ایریسا به برخی از افتخارات شرکت ایریسا اشاره ای کرد و توضیح داد: اخذ مجوز دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در 8 محصول، ارتقای رتبه شرکت در بین 500 شرکت برتر (از 416 به 357)، اولین شرکت ایرانی دارای تمام سطوح اتوماسیون بخشی از افتخارات این شرکت است.

    کسب رتبه یک شورای عالی انفورماتیک و انجام بیش از هزار و 100 پروژه توسط ایریسا

    وی به فعالیت بیش از ربع قرن این شرکت در صنعت کشور اشاره ای کرد و گفت: بیش از 550 نفر نیروی انسانی متخصص در این شرکت به فعالیت مشغولند که کسب رتبه یک شورای عالی انفورماتیک و انجام بیش از هزار و 100 پروژه در حوزه فعالیت شرکت به همراه کسب جایزه دو ستاره تعالی سازمانی از سازمان مدیریت صنعتی ایران و قرارگرفتن در میان 500 شرکت برتر اقتصادی کشور از اهم افتخارات شرکت ایریسا محسوب می شود.

    سرائیان ترکیب سهامداران شرکت ایریسا را به دو بخش تقسیم کرد و گفت: تا قبل از تیرماه سال گذشته سهامدار 75 درصد این شرکت، فولاد مبارکه بود و 25درصد دیگر را کارکنان وسایر افراد تشکیل می دادند که امروزه سهامدار 49صدم درصد شرکت ایریسا، شرکت فولاد هرمزگان است.

    وی با بیان اینکه 5.9 درصد از 544 پرسنل فعال در این شرکت فارغ التحصیل رشته فن آوری اطلاعات هستند، گفت: 89.2 درصد از نیروهای انسانی این شرکت در بخش عملیاتی و 10.8 درصد هم در بخش پشتیبانی و ستاد به فعالیت مشغولند.

    مدیرعامل شرکت ایریسا، با اعلام اینکه 40 نفر از کارکنان فعلی این شرکت از دانشگاه صنعتی اصفهان فارغ التحصیل شده اند، تصریح کرد: 364 نفر از نیروی انسانی این شرکت مدرک تحصیلی کارشناسی و 120 نفر هم کارشناسی ارشد دارند و بیشترین بازه سنی بین 34 تا 40 سال هستند.

    عملکرد شرکت ایریسا در سال جهش تولید

    وی 5 مشتری کلیدی شرکت ایریسا را شرکت فولادمبارکه، فولادهرمزگان، فولاد خوزستان، فولادامیرکبیر کاشان و فولاد سنگان معرفی کرد و توضیح داد: بر اساس نقشه مشتریان این شرکت تمام کشور را تحت پوشش خدمات خود قرار می دهد.

    سرائیان در ادامه به عملکرد شرکت ایریسا در سال جهش تولید پرداخت و گفت: در سال گذشته، مرکز نوآوری تحول دیجیتال فولاد کلنگ زنی شد و سامانه آموزش مجازی ایریسا، LMS، راه اندازی گردید و از طرح تحول دیجیتال شرکت فولاد مبارکه رونمایی شد.

    وی گفت: همچنین طرح نهضت مهارت افزایی ایریسا (نما) سال گذشته آغاز به کار کرد و اولین رویداد از سلسله رویدادهای smart steel manufacturing startup event معروف به 3s برگزار شد.

    مدیرعامل شرکت ایریسا با اشاره به افتتاحیه طرح پرورش رهبران تحول دیجیتال فولاد مبارکه اظهار کرد: طرح جامع منابع انسانی شرکت در اول آبان ماه آغاز شد و در اولین رویداد ریورس پیج، شرکت های منتخب بازدید میدانی داشتند.

    وی به برگزاری دومین رویداد از رویدادهای 3s هم اشاره ای کرد و افزود: کسب تقدیرنامه دو ستاره تعالی سازمانی از سازمان مدیریت صنعتی و ارتقای رتبه شرکت در بین 500 شرکت برتر بخشی از افتخارات این شرکت در سال جهش تولید بوده است.

    سرائیان به برگزاری کارگاه تدوین پروژه های طرح تحول دیجیتال ایریسا هم گریزی زد وگفت: رونمایی از 22 پروژه تحول دیجیتال فولادمبارکه، اولین گردهمایی مدیران پروژه شرکت ایریسا، اولین گردهمایی گروه های تخصصی این شرکت و نخستین رویداد ارائه برنامه و بودجه سال 1400 بخشی از اقدامات سال گذشته شرکت ایریسا است.

    ره نگاشت تحول دیجیتال شرکت فولاد مبارکه

    وی از رونمایی طرح تحول دیجیتال ایریسا موسوم به ایریسا پلاس هم خبر داد و تصریح کرد: ره نگاشت تحول دیجیتال شرکت فولاد مبارکه در چند بخش فولاد مبارکه هوشمند 2، فولاد مبارکه هوشمند 3، فولاد مبارکه هوشمند 4 و چشم انداز 1404 و فولاد مبارکه هوشمند در سطح کلاس جهانی قابل ارزیابی است.

    مدیرعامل شرکت ایریسا فولاد مبارکه دیجتیال و هوشمند 2 را با اولویت نگهداری و تعمیرات هوشمند، مدیریت انرژی هوشمند، کنترل کیفیت هوشمند، بهره برداری و زنجیره ارزش هوشمند معرفی کرد و افزود: برای رسیدن به این اهداف بهینه سازی برنامه های تعمیر و نگهداری با هوش مصنوعی، ساخت قطعات یدکی با استفاده از چاپ سه بعدی، تحلیل توان مصرف دستگاه ها با هدف کاهش مصرف انرژی برق و گاز، دستیابی به انرژی های سبز و افزایش دقت برنامه ریزی تولید صورت خواهد گرفت.

    وی اضافه کرد: در مسیر هوشمندسازی و نوآوری فرایندها اولویت های هدف گذاری شده نظیر بهینه سازی فرایندهای زنجیره تامین، لجستیک هوشمند، محیط هوشمند و هوشمندسازی سرمایه های انسانی و راهکارهای مالی هوشمند در نظر گرفته شده است.

    سرائیان اولویت های مدیریت، پایش و تحلیل کلان داده ها را در مرکز عملیات یکپارچه و واسط های هوشمند یکپارچه، تشکیل دوقلوهای دیجیتال و توسعه ی سیستم های اطلاعاتی و نرم افزاری نسل چهارم برشمرد و گفت: برای رسیدن به این اهداف ایجاد اتاق های کنترل مرکزی توزیع شده، پایش و کنترل مجازی کل کارخانه با استفاده از VR و شناسایی و تبیین منابع داده ی داخل و خارج سازمان و انطباق آن ها با موازین و استانداردهای دو قلوی دیجیتال در نظر گرفته شده است.

    وی اولویت های فولاد مبارکه متصل را اینگونه تبیین کرد که ارزیابی و هدف گذاری، فرهنگ سازی، نواوری و آموزش نیروی انسانی، پلتفرم کارخانه هوشمند، توسعه زیرساخت ارتباطات، توسعه زیرساخت رایانش و ذخیره سازی و امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات لحاظ شده است و اضافه کرد: در این مسیر بهینه کاوی، انتخاب ناحیه هدف، تدوین و توسعه مدل بلوغ بومی و راه اندازی پلتفرم کارخانه هوشمند به صورت توزیع شده در کل گروه فولاد مبارکه بخشی از چگونگی رسیدن به این اهداف است.

    ایریسا سال 1404 به مرجع زیست بوم تحول دیجیتال صنعت فولاد تبدیل می شود

    وی با تاکید بر نگاه راهبردی و هوشمندانه مدیریت ارشد فولاد مبارکه و حمایت های مجموعه مدیریت این شرکت و راهبری توسط شرکت ایریسا در تحقق طرح تحول دیجیتال گفت: ایریسا با شعار نماد نوآوری و تحول در صنعت قصد دارد در 1404 به مرجع زیست بوم تحول دیجیتال و هوشمندسازی با اولویت صنعت فولاد تبدیل شود.

    سرائیان ارزش های سازمانی شرکت ایریسا درافق 1404 را برشمرد و توضیح داد: مشتری مداری، تکریم کارکنان وذی نفعان، خلاقیت، نوآوری و بهبود مستمر، صداقت، رازداری و حفظ دارایی های اطلاعاتی مشتریان و توجه به کیفیت خوشنامی حرفه ای و پایبندی به تعهدات از ارزش های سازمانی این شرکت است تا به ماموریت توانمندسازی صنعت با اولویت صنعت فولاد در جهت تولید، بهره وری و مدیریت کارآمد دست یابد.

    وی چارچوب تحول دیجیتال ایریسا را در توسعه توانمندی و مهارتی جاری کارکنان و ایجاد مخازن استعداد دیجیتال این شرکت برشمرد و گفت: توسعه محصولات و خدمات دیجیتال و نوآورانه با قابلیت رقابتی، بهره مندی از فناوری های نوظهور در محصولات و خدمات در چارچوب تحول دیجیتال ایریسا هدف گذاری شده است.

    مدیرعامل شرکت ایریسا مهمترین چالش امروز را سرمایه انسانی دانست و گفت: در مسیر تحقق و پیاده سازی تحول دیجیتال سرمایه گذاری برای حفظ ونگهداشت نیروی موجود، جذب نیروهای جدید و ایجاد انگیزه و مشوق های مادی و معنوی می تواند در عبور از این چالش مهم تلقی شود.

    وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری بر روی سرمایه انسانی زیربنای موفقیت در طرح تحول دیجیتال و پیاده سازی موفق انقلاب صنعت نسل 4 درکشور است، اظهار کرد: برنامه توسعه استعداد دیجیتال شرکت ایریسا در ابعاد کوتاه مدت با هدف تربیت رهبران دیجیتال، تشکیل مخازن استعدادها، میان مدت، با برنامه راه اندازی لابراتورهای صنعت نسل 4 و بلند مدت با هدف راه اندازی باشگاه دانش آموزی رباتیک برنامه ریزی شده است.

    هدف آزمایشگاه های صنعت 4.0 افزایش نوآوری مبتنی بر تکنولوژی های نوظهور است

    سرائیان کاربردهای آزمایشگاه انقلاب چهارم صنعتی را هم برشمرد و گفت: آزمایشگاه های صنعت 4.0 در نظر دارد به افزایش نوآوری مبتنی بر تکنولوژی های نوظهور بیانجامد و از دانش افزایی در تکنولوژی های روز و آینده حمایت کرده و پروژه های در محیط آزمایشگاهی شبیه سازی کند و با تامین نیروی انسانی متخصص در تکنولوژی های نوظهوربه ارائه راهکارهای تکنولوژی محور برای صنعت دست یابد.

    حمایت فولاد مبارکه قلب قطب انقلاب چهارم صنعتی

    وی در پایان با درخواست از حمایت مادی و معنوی از اساتید و دانشجویان نخبه جهت شکل گیری و توسعه آزمایشگاه گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان با حمایت فولاد مبارکه به قلب قطب انقلاب چهارم صنعتی تبدیل خواهد شد. فراهم کردن زمینه حضور اساتید و پژوهشگران در آزمایشگاه، هدایت پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا در حوزه مهندس برق و الکترونیک، کامپیوتر، صنایع، متالوژی و تعریف دروس تخصص انقلاب صنعتی نسل 4 در مقاطع مختلف تحصیلی ضروری است و از حمایت مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان تشکر و قدردانی کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر